kapubanner for mobile
Szerző: Gál István
Megjelent: 3 éve

4 szoftver, ami ingyen támogatja a HR működést

Rengeteget változtak a HR folyamatai és a szervezetek működése a pandémia éveinek köszönhetően. A folyamatok és feladatok egyre inkább áttolódtak az online térbe, mára minden harmadik irodai munkavállaló teljes mértékben vagy részben otthonról dolgozik. A home office – akarom mondani most már hivatalos nevén távmunka – kapcsán a feladatok és folyamatok összefogása szinte már lehetetlen szoftveres megoldások nélkül. Bizonyos cégméret alatt ezek komoly és nehezen megtérülő befektetések, ezért igyekeztünk összeszedni néhány ingyenes, vagy legalábbis olcsó támogató alkalmazást.

HR szoftver-

1. Bitrix24

Egy relatíve fiatal cég fejlesztői alkották a programot, amely alapvetően CRM szoftvernek készült, de HR funkciókkal is rendelkezik. Az ingyenes verzióhoz 5 GB tárhelyet kapunk, alap feladat támogatással, zárt chat funkciókkal, videóhívással, dokumentum kezeléssel. A feladatokhoz lehet kommenteket fűzni, lehet státuszolni. A feladatok menedzselése mellet egy mini belső intranetet kapunk, a megszokott social media felületek mintájára. A feed funkciójával híreket oszthatunk meg cégen belül, illetve egyedi pl. születésnapi levelet küldhetünk a kollégák részére. A HR funkció a legdrágább (159 USD/hó) verzióban érhető el a fenti lehetőségek fejlettebb verzója mellett

2. Freshworks - Freshteam

A Freshtworks egy 2010-ben indított projekt amely több megoldást kínál: sales támogatást, marketing támogatást és HR támogatást. Ez utóbbi plattform Freshteam névre hallgat. A funkcióktól függően alakulnak az árak 0 és 4.80$/fő/hó között. Az ingyenes verzióban a jelöltek státuszolását Kanban ábra segíti, e mellett kapunk egy alap karrieroldalt, email integrációt, illetve egy alap távollét nyilvántartást is. Az alap verzió képes szervezeti ábra készítésére, valamint munkavállalói mappák kezelését is képes megoldani.

3. Connecteam

Érdekes megközelítésű applikációról van szó: alapvetően olyan működésre nyújt megoldást, amikor a munkavállalók asztali gépek nélkül, különböző lokációkon végzik a munkájukat. Az app indításával indul a munkaidő mérése, és ezzel együtt a kollégák részére láthatóvá válik a bejelentkező pozíciója is. Az ingyenes verzióval készíthetünk felméréseket, kvízket, létrehozhatunk eseményeket, de onboarding folyamatokat is támogat egyszóval kisebb vállalatoknak elég komplex megoldást tud nyújtani . 

4. Hr.MY

Egy felhőalapú szolgáltatásról van szó, amely alap folyamatok képes támogatni. Az ingyenes szoftver ad nekünk egy munkavállalói adatokat kezelő felületet, korlátlan munkavállalói létszám mellett, támogatja a bérfizetést, de lehetőség nyílik arra, hogy eseményeket hozzunk létre, és azokra munkavállalókat hívjunk meg. A felhőalapú program támogatja a bérszámfejtést, és képes dokumentumokat kezelni.

A fenti szoftverek alapvetően alacsony létszám mellett ingyenesek, ami arra jó, hogy adott esetben egy szűk körben kipróbáljuk a terméket, majd ezek mentén tudunk dönteni. Éppen ezért nagyon ügyesen van kitalálva az értékesítési metodika: klasszikusan mindíg egy olyan funkció van az eggyel magasabb csomagban, amely vonzóvá teszi a váltást, vagy az ingyenesség zálogaként olyan alacsony létszámot kapunk, amelyből könnyen „kilóghatunk”.

Ezeket a megoldásokat böngészve jól látszik, hogy a lehetőség megvan ugyan sok esetben a munkaidő nyilvántartásra, de a fókusz nem ezen, hanem a feladatokon, a kooperáción és a mobilitáson van. Azaz jól mutatja azt az irányt, amit sokan megfogalmaztak már más aspektusból, jelesül, hogy a projekt vagy feladatalapú szemlélet, agilitás, rugalmasság sokkal fontosabb, mint az óra.  Ebből fakadóan alapelvárás a belső, zárt kommunikációs csatornák működtetése és az, hogy mindez a telefonunkról megoldható legyen.

A mobilitás megköveteli a felhőalapú működést, hiszen minden információt mindenki azonnal és lokációtól függetlenül el szeretne érni, azonban ez hordoz magában biztonsági kockázatokat, amelyeket vizsgálni és mérlegelni kell.

Korábban a mindennapi munkát megkönnyítő telefonról is használható applikációkat gyűjtöttük össze, amelyekről itt olvashatnak. 

Nyitókép: Austin Distel on Unsplash

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

"Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk