Megjelent: 4 hónapja

A leggyakoribb kérdések és tévhitek a SEO-val kapcsolatban

Azok, akik értenek a SEO műfajához, sok mindent láttak és tapasztaltak már a munkájuk kapcsán. Az ő segítségükkel lehet elkészíteni egy top 10-es összesítést a leggyakoribb kérdésekről, amelyek éppúgy tartalmaznak fontos kérdésekre válaszokat, mint tévhitekkel kapcsolatos egyenes tisztázásokat.


1. Mennyire fontos a (főbb) kulcsszó gyakori szerepeltetése a tartalomban?

Az oldaladdal kapcsolatos kérdések közül ez az egyik legelső, ami mindenkinek eszébe jut, mialatt szerkesztik a weboldalukat. A kulcsszavak elegendő szerepeltetése nem jelenti azt, hogy gyakran, sok helyre rakod be az oldaladon meghatározott kulcsszavakat. A kulcsszóhalmozás helyett érdemes a kulcsszóval kapcsolatos szinonima szavakat használni, mert így minőségi tartalomnak fogja értékelni a Google kereső algoritmusa.

2. Mennyire számít az, hogy a domain .hu-ra vagy .com-ra végződik?

Leginkább akkor van jelentősége, ha magyar kereséseknél szeretnél jobb helyezést elérni, akkor kicsit jobban számít a .hu végződés. Nemzetközi viszonylatban viszont sokkal jobban jársz, ha .com-ra végződik a weboldalad címe.

3. Szerepeljen-e a kulcsszó a heading tagekben (címsorokban)?

Igen! A főcím és a címsorok közül legalább az egyikben érdemes szerepeltetni a kulcsszót, de vigyázzunk, mert itt is bele lehet esni a halmozás hibájába!

4. Mennyire fontos a belső link használata?

Mindig javasolt a belső linkek elhelyezése. Egy korábbi tanulmány szerint a helyezések 10-14 százalékánál fog számítani, hogy mit linkelsz belsőleg.

5. Hogyan veszi észre a Google, hogy a weboldaladon minőségi tartalmat lehet találni?

A Google kereső algoritmusának működését nem könnyű megérteni laikus szemmel. Egy algoritmus működését nem emberi gondolkodás útján kell megérteni, hiszen egyes paramétereket teljesen más szempontból fognak vizsgálni, amik alapján eldönti, hogy van-e értékes tartalom az oldaladon.

6. Fontos-e, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalam?

Amennyiben fontos, hogy a találati listán kellően jó helyezést érj el, akkor mindenképpen igen! Márpedig a keresőoptimalizálás kiemelt célja, hogy a találati listán a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen az oldalad!

7. Mennyi idő alatt lehet látható eredményeket elérni?

Ezt a kérdést nem lehet egyértelműen megválaszolni, nagyon sok tényezőtől függ.

8. Érdemes-e noindexelni a pager- vagy szűrőlinkeket?

Index használatával nő a tárhely, csökken a keresési idő. Duplikált tartalom esetén vagy közel a duplikáció határát súroló tartalomért tiltás járhat.

9. Számít-e a képek, videók elnevezése?

Igen számít! Mindenképp legyen benne a kulcsszó, de itt se essünk a kulcsszóhalmozás hibájába.

10. Fontos-e, hogy sok aloldal tartozik a honlapomhoz?

Azt, hogy mennyire bonyolult a weboldalad felépítése, jelentős tartalommal bír-e, a Google dönti el. Mindenesetre a fentebb említett szempontokat érdemes figyelembe venni.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter