Megjelent: 1 éve

A leggyakoribb kérdések és tévhitek a SEO-val kapcsolatban

Azok, akik értenek a SEO műfajához, sok mindent láttak és tapasztaltak már a munkájuk kapcsán. Az ő segítségükkel lehet elkészíteni egy top 10-es összesítést a leggyakoribb kérdésekről, amelyek éppúgy tartalmaznak fontos kérdésekre válaszokat, mint tévhitekkel kapcsolatos egyenes tisztázásokat.


1. Mennyire fontos a (főbb) kulcsszó gyakori szerepeltetése a tartalomban?

Az oldaladdal kapcsolatos kérdések közül ez az egyik legelső, ami mindenkinek eszébe jut, mialatt szerkesztik a weboldalukat. A kulcsszavak elegendő szerepeltetése nem jelenti azt, hogy gyakran, sok helyre rakod be az oldaladon meghatározott kulcsszavakat. A kulcsszóhalmozás helyett érdemes a kulcsszóval kapcsolatos szinonima szavakat használni, mert így minőségi tartalomnak fogja értékelni a Google kereső algoritmusa.

2. Mennyire számít az, hogy a domain .hu-ra vagy .com-ra végződik?

Leginkább akkor van jelentősége, ha magyar kereséseknél szeretnél jobb helyezést elérni, akkor kicsit jobban számít a .hu végződés. Nemzetközi viszonylatban viszont sokkal jobban jársz, ha .com-ra végződik a weboldalad címe.

3. Szerepeljen-e a kulcsszó a heading tagekben (címsorokban)?

Igen! A főcím és a címsorok közül legalább az egyikben érdemes szerepeltetni a kulcsszót, de vigyázzunk, mert itt is bele lehet esni a halmozás hibájába!

4. Mennyire fontos a belső link használata?

Mindig javasolt a belső linkek elhelyezése. Egy korábbi tanulmány szerint a helyezések 10-14 százalékánál fog számítani, hogy mit linkelsz belsőleg.

5. Hogyan veszi észre a Google, hogy a weboldaladon minőségi tartalmat lehet találni?

A Google kereső algoritmusának működését nem könnyű megérteni laikus szemmel. Egy algoritmus működését nem emberi gondolkodás útján kell megérteni, hiszen egyes paramétereket teljesen más szempontból fognak vizsgálni, amik alapján eldönti, hogy van-e értékes tartalom az oldaladon.

6. Fontos-e, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalam?

Amennyiben fontos, hogy a találati listán kellően jó helyezést érj el, akkor mindenképpen igen! Márpedig a keresőoptimalizálás kiemelt célja, hogy a találati listán a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen az oldalad!

7. Mennyi idő alatt lehet látható eredményeket elérni?

Ezt a kérdést nem lehet egyértelműen megválaszolni, nagyon sok tényezőtől függ.

8. Érdemes-e noindexelni a pager- vagy szűrőlinkeket?

Index használatával nő a tárhely, csökken a keresési idő. Duplikált tartalom esetén vagy közel a duplikáció határát súroló tartalomért tiltás járhat.

9. Számít-e a képek, videók elnevezése?

Igen számít! Mindenképp legyen benne a kulcsszó, de itt se essünk a kulcsszóhalmozás hibájába.

10. Fontos-e, hogy sok aloldal tartozik a honlapomhoz?

Azt, hogy mennyire bonyolult a weboldalad felépítése, jelentős tartalommal bír-e, a Google dönti el. Mindenesetre a fentebb említett szempontokat érdemes figyelembe venni.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter