Megjelent: 6 éve

A leggyakoribb kérdések és tévhitek a SEO-val kapcsolatban

Azok, akik értenek a SEO műfajához, sok mindent láttak és tapasztaltak már a munkájuk kapcsán. Az ő segítségükkel lehet elkészíteni egy top 10-es összesítést a leggyakoribb kérdésekről, amelyek éppúgy tartalmaznak fontos kérdésekre válaszokat, mint tévhitekkel kapcsolatos egyenes tisztázásokat.


1. Mennyire fontos a (főbb) kulcsszó gyakori szerepeltetése a tartalomban?

Az oldaladdal kapcsolatos kérdések közül ez az egyik legelső, ami mindenkinek eszébe jut, mialatt szerkesztik a weboldalukat. A kulcsszavak elegendő szerepeltetése nem jelenti azt, hogy gyakran, sok helyre rakod be az oldaladon meghatározott kulcsszavakat. A kulcsszóhalmozás helyett érdemes a kulcsszóval kapcsolatos szinonima szavakat használni, mert így minőségi tartalomnak fogja értékelni a Google kereső algoritmusa.

2. Mennyire számít az, hogy a domain .hu-ra vagy .com-ra végződik?

Leginkább akkor van jelentősége, ha magyar kereséseknél szeretnél jobb helyezést elérni, akkor kicsit jobban számít a .hu végződés. Nemzetközi viszonylatban viszont sokkal jobban jársz, ha .com-ra végződik a weboldalad címe.

3. Szerepeljen-e a kulcsszó a heading tagekben (címsorokban)?

Igen! A főcím és a címsorok közül legalább az egyikben érdemes szerepeltetni a kulcsszót, de vigyázzunk, mert itt is bele lehet esni a halmozás hibájába!

4. Mennyire fontos a belső link használata?

Mindig javasolt a belső linkek elhelyezése. Egy korábbi tanulmány szerint a helyezések 10-14 százalékánál fog számítani, hogy mit linkelsz belsőleg.

5. Hogyan veszi észre a Google, hogy a weboldaladon minőségi tartalmat lehet találni?

A Google kereső algoritmusának működését nem könnyű megérteni laikus szemmel. Egy algoritmus működését nem emberi gondolkodás útján kell megérteni, hiszen egyes paramétereket teljesen más szempontból fognak vizsgálni, amik alapján eldönti, hogy van-e értékes tartalom az oldaladon.

6. Fontos-e, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalam?

Amennyiben fontos, hogy a találati listán kellően jó helyezést érj el, akkor mindenképpen igen! Márpedig a keresőoptimalizálás kiemelt célja, hogy a találati listán a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen az oldalad!

7. Mennyi idő alatt lehet látható eredményeket elérni?

Ezt a kérdést nem lehet egyértelműen megválaszolni, nagyon sok tényezőtől függ.

8. Érdemes-e noindexelni a pager- vagy szűrőlinkeket?

Index használatával nő a tárhely, csökken a keresési idő. Duplikált tartalom esetén vagy közel a duplikáció határát súroló tartalomért tiltás járhat.

9. Számít-e a képek, videók elnevezése?

Igen számít! Mindenképp legyen benne a kulcsszó, de itt se essünk a kulcsszóhalmozás hibájába.

10. Fontos-e, hogy sok aloldal tartozik a honlapomhoz?

Azt, hogy mennyire bonyolult a weboldalad felépítése, jelentős tartalommal bír-e, a Google dönti el. Mindenesetre a fentebb említett szempontokat érdemes figyelembe venni.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Robotkapusnak próbált meg gólt lőni Ronaldo – kiderült, mire képes a gép

Cristiano Ronaldo egy robotkapus ellen tesztelte lövőerejét, miután Mark Rober, a NASA-mérnökből lett YouTube-sztár megépítette a villámgyors,... Teljes cikk

Sztrájk és káosz a világ leghíresebb múzeumában

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek december 15-től a párizsi Louvre dolgozói, tiltakozásul a "romló munkakörülményeik" és az "elégtelen... Teljes cikk

Több mint 250 dolgozóját mérgezte meg a HR-igazgató, aki a mai napig HR-esként dolgozik és nem vonták felelősségre

A férfi mérgezett kávéval és teával kínálta áldozatait, majd visszaélt vele, hogy kiszolgáltatott helyzetbe kerültek a nők. A HR-igazgatót a... Teljes cikk