Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 hónapja

A leggyakoribb kérdések és tévhitek a SEO-val kapcsolatban

Azok, akik értenek a SEO műfajához, sok mindent láttak és tapasztaltak már a munkájuk kapcsán. Az ő segítségükkel lehet elkészíteni egy top 10-es összesítést a leggyakoribb kérdésekről, amelyek éppúgy tartalmaznak fontos kérdésekre válaszokat, mint tévhitekkel kapcsolatos egyenes tisztázásokat.


1. Mennyire fontos a (főbb) kulcsszó gyakori szerepeltetése a tartalomban?

Az oldaladdal kapcsolatos kérdések közül ez az egyik legelső, ami mindenkinek eszébe jut, mialatt szerkesztik a weboldalukat. A kulcsszavak elegendő szerepeltetése nem jelenti azt, hogy gyakran, sok helyre rakod be az oldaladon meghatározott kulcsszavakat. A kulcsszóhalmozás helyett érdemes a kulcsszóval kapcsolatos szinonima szavakat használni, mert így minőségi tartalomnak fogja értékelni a Google kereső algoritmusa.

2. Mennyire számít az, hogy a domain .hu-ra vagy .com-ra végződik?

Leginkább akkor van jelentősége, ha magyar kereséseknél szeretnél jobb helyezést elérni, akkor kicsit jobban számít a .hu végződés. Nemzetközi viszonylatban viszont sokkal jobban jársz, ha .com-ra végződik a weboldalad címe.

3. Szerepeljen-e a kulcsszó a heading tagekben (címsorokban)?

Igen! A főcím és a címsorok közül legalább az egyikben érdemes szerepeltetni a kulcsszót, de vigyázzunk, mert itt is bele lehet esni a halmozás hibájába!

4. Mennyire fontos a belső link használata?

Mindig javasolt a belső linkek elhelyezése. Egy korábbi tanulmány szerint a helyezések 10-14 százalékánál fog számítani, hogy mit linkelsz belsőleg.

5. Hogyan veszi észre a Google, hogy a weboldaladon minőségi tartalmat lehet találni?

A Google kereső algoritmusának működését nem könnyű megérteni laikus szemmel. Egy algoritmus működését nem emberi gondolkodás útján kell megérteni, hiszen egyes paramétereket teljesen más szempontból fognak vizsgálni, amik alapján eldönti, hogy van-e értékes tartalom az oldaladon.

6. Fontos-e, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalam?

Amennyiben fontos, hogy a találati listán kellően jó helyezést érj el, akkor mindenképpen igen! Márpedig a keresőoptimalizálás kiemelt célja, hogy a találati listán a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen az oldalad!

7. Mennyi idő alatt lehet látható eredményeket elérni?

Ezt a kérdést nem lehet egyértelműen megválaszolni, nagyon sok tényezőtől függ.

8. Érdemes-e noindexelni a pager- vagy szűrőlinkeket?

Index használatával nő a tárhely, csökken a keresési idő. Duplikált tartalom esetén vagy közel a duplikáció határát súroló tartalomért tiltás járhat.

9. Számít-e a képek, videók elnevezése?

Igen számít! Mindenképp legyen benne a kulcsszó, de itt se essünk a kulcsszóhalmozás hibájába.

10. Fontos-e, hogy sok aloldal tartozik a honlapomhoz?

Azt, hogy mennyire bonyolult a weboldalad felépítése, jelentős tartalommal bír-e, a Google dönti el. Mindenesetre a fentebb említett szempontokat érdemes figyelembe venni.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
12 hét szabadság minden évben, hogy legyen idő élni

Ausztráliai alkalmazottainak évi 12 hetes szabadságot ad az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég. Ebben a három hónapos időtartamban, az úgy... Teljes cikk

Egyre többen viszik be munkahelyükre kutyájukat az Amazon dolgozói közül

Tavaly 6000 kutya fordult meg az Amazon Seattle-i központjában, idén már 7000 eb látogatott el gazdájával annak munkahelyére - írja a fortune.com. Teljes cikk

Hogyan jutunk el a munkahelyre? Statisztikai adatok itthonról és külföldről

Mindenki életében fontos kérdés, hogy mennyit kell naponta utazni a munkahelyre, hogy mennyi időt, pénzt és energiát visz el. Ugyanakkor sokan inkább... Teljes cikk