cikk a(z) tippek címkével:

A munkahelyváltás is lehet kulturális sokk

11 hónapja Kulturális sokkot általában az él meg, aki külföldre költözik, ahol egy más kultúrában kell boldogulnia, beilleszkednie az új környezetbe. A kulturális sokk megtapasztalásához azonban nem feltétlenül kell országot váltanunk. Hasonló hatás érhet minket, ha munkahelyet váltunk és egy teljesen eltérő munkakörnyezetben kell helyt állnunk. De mit is jelent ez pontosan, és mit lehet tenni az enyhítésére? Erről ír saját tapasztalatból Bedecs Andrea, executive coach, tréner. Teljes cikk...


Munkahelyi konfliktus online - hogyan kezeljük?

1 éve A munkavállalók közötti konfliktusok nemcsak személyes szinten rosszak, hanem mérgezik a csapatot és a munkahelyi légkört is. Az ellentétek személyesen és online is kialakulhatnak, de a vezetők, az alkalmazottak az utóbbiak megelőzéséhez és kezeléséhez, kevesebb eszközzel rendelkeznek. Ehhez ad támpontokat a Vista Verdes Oktatási Központ bejegyzése. Teljes cikk...


Új kezdet - Karrierváltás negyvenen túl

1 éve A pályamódosítás egyszerre lehet ijesztő és felemelő is. Különösen ijesztőnek tűnhet, ha 40 fölött mész keresztül a karriered újragondolásán. A jó hír az, hogy meg lehet csinálni. Ha szeretnél kitörni egy pocsék állásból, és újra felfedezni önmagad, íme néhány tipp, amely segíthet elérni a sikert - írja a HR Blogon Tolvaj Sándor, karrier coach. Teljes cikk...


Bringabarát vállalatok - hogyan tegyük élhetőbbé a munkahelyünket?

1 éve Van olyan cég Magyarországon, ahol nem csak kerékpártárolóval és öltözővel, de céges kerékpárflottával és közös bringás programokkal segítik a bringával bejárókat. A Bringázz a munkába! idei kampányának első workshopján a résztvevők megismerhettek nagyvállalati jó gyakorlatokat, és tippeket kaptak, hogyan lehet egy vállalkozás akár néhány egyszerű lépéssel kerékpárosbarát. Teljes cikk...


5 tipp a dolgozói elkötelezettség növelésére

1 éve Az elkötelezettség kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy egy vállalat milyen üzleti sikereket tud felmutatni. A Liferay Hungary ügvezető igazgatója, Balogh Zsolt megosztotta a cégnél jól működő gyakorlatokat. Teljes cikk...


7 tipp, hogy újra megtaláljuk az értelmet a munkánkban

2 éve Jelen helyzetben, amikor sok a bizonytalanság, gyakran másoktól távol, esetleg magányosan végezzük a munkánkat, eltávolodunk a csapattól, értelmét veszítheti az, amit csinálunk. Pedig nagyon fontos, saját érdekünkben is, hogy megtaláljuk benne újra a motivációt. Kérdés, mit tehetünk ezért? Milyen viselkedéseket kerüljünk el? Teljes cikk...


Így működjünk jobban online

2 éve A kapcsolattartás, a tárgyalások jelentős része átkerült az elektronikus térbe, amire sem pszichológiailag, sem pedig technikailag nem vagyunk teljesen felkészülve. Gerlei Béla a Karrier Intézet alapítója összegyűjtött néhány olyan módszert, amivel kicsit jobban működhetünk digitális kapcsolatainkban. Teljes cikk...


12 lépés a hatékonyabb meetingekért

2 éve Sok oka lehet annak, hogy egy meeting nem hatékony. Többek közt, hogy nem tiszta, hogy mi is a megbeszélés pontos témája, fókusza vagy ha nem a megfelelő szinten történik az egyeztetés. Lehet azonban lépéseket tenni tenni azért, hogy ne teljen feleslegesen sok ember ideje, mondja Ray Dalio, amerikai milliárdos befektető. Teljes cikk...


Remote working vezetői szemmel - a legnagyobb kihívások

2 éve Mit gondolsz, te kézben tudod tartani az irányítást? Hogyan lehetsz biztos abban, hogy a csapatod otthonról is ugyanolyan hatékonyan dolgozik, mint amikor mindannyian az irodából dolgoztok? Az X-SIGHT szakértőinek cikke, a távmunka legnagyobb vezetői kihívásiról, amelykere válaszokat is adnak. Teljes cikk...


Derült égből távmunka - 10 tipp a home office-hoz

3 éve Takács Gabriella hosszú éveket húzott le szabadúszó újságíróként otthoni munkavégzéssel. Most, hogy munkavállalók tízezreinek lett napi valóság ez a munkaforma, összefoglalta a legfontosabb tanulságokat. Teljes cikk...


Ezekkel az alkalmazásokkal garantáltan ellenőrizheti kollégái otthoni teljesítményét

3 éve A koronavírus bombaként robbant hazánkra komoly gondot okozva a munkáltatóknak, hogyan oldják meg a kollégák otthonról való munkavégzését. Azok a cégek, ahol eddig nem volt bejáratott az ilyen irányú foglalkoztatás, most rákényszerülnek az azonnali reagálására. Kiss-Márton Adrienn HR tanácsadó összefogásával megalakult egy KKV HomeOffice Megoldások elnevezésű FB csoport, ahol informatikusok, jogászok, virtuális asszisztensek és HR szakemberek egymást támogatva ötletelnek a kialakult állapot megoldására, a társadalmi felelősségvállalás jegyében. Adrienn segítségével összefoglaltuk cikkünkben a legfontosabb alkalmazásokat, melyekkel könnyebben átvészelhető ez az időszak. Teljes cikk...


Erre figyelj, ha álláshirdetést írsz

3 éve Álláshirdetés írása esetén rengeteg kérdés merülhet fel. Mi a leggyakoribb hiba? Hogyan lehet feldobni és a célcsoportra fókuszálni egy kiírást? Magyar vagy angol nyelvű legyen a leírás? Tippek a Toboroz az ország blogtól. Teljes cikk...


A leggyakoribb kérdések és tévhitek a SEO-val kapcsolatban

3 éve Azok, akik értenek a SEO műfajához, sok mindent láttak és tapasztaltak már a munkájuk kapcsán. Az ő segítségükkel lehet elkészíteni egy top 10-es összesítést a leggyakoribb kérdésekről, amelyek éppúgy tartalmaznak fontos kérdésekre válaszokat, mint tévhitekkel kapcsolatos egyenes tisztázásokat. Teljes cikk...


8 gyilkos tipp, hogy a te CV-d legyen a legütősebb

3 éve Pályakezdőként talán nem is létezik nagyobb kihívás, mint összeállítani egy igazán ütős, hatásos életrajzot, mely garantálja az álomállás megkaparintását. Lássuk, hogy mit javasol a friss diplomásoknak Dr. Király Zsolt, a Budapesti Metropolitan Egyetem emberi erőforrások alapképzésének szakvezetője! Teljes cikk...


Ha túl agresszív a főnök

3 éve Egy dán kutatás szerint a legtöbben a főnökük miatt hagyják el a munkahelyüket, pedig egy jó vezető elő tudja hozni a kollégáiban lévő tartalékokat, sikerre viszi a csapatát úgy, hogy közben jó hangulatot teremt, motivál. A Piac és Profit Korcyl Kinga, vezetőfejlesztő és coach tanácsait gyűjtötte össze arra az esetre, ha a főnökünk túl agresszív. Teljes cikk...


Ezeket kell átgondolni mielőtt valaki szabadúszó lesz

3 éve JobAngel a HRBlogon összefoglalta miket kell átgondolni, mielőtt valaki freelancer vagyis szabadúszó lesz. A felelősség nagyobb, mint amikor valaki alkalmazottként dolgozik, nincs szabadnap. Néha nemet kell mondani egy egy ügyfélnek, ismerni kell a határokat, nehogy kiégjen az ember. Teljes cikk...


Így kell megpályázni egy vezetői pozíciót

3 éve JobAngel arról ír a HRBlogon, hogy az önéletrajzot, és a motivációs levelet is újra kell gondolnunk 2019-ben. A jó szakemberek, vezetők nagyon hiányoznak a munkaerőpiacon, ezért a cégek nyitottabbá váltak, és olyan emberből is lehet vezető, aki eddig még nem volt az. Teljes cikk...


A sikeres céges bemutatkozó 4 szabálya

4 éve A sikeres pitch vagy villámprezentáció titka, ha 3 percben úgy be tudjuk mutatni cégünket, hogy azzal akár egy cápa, azaz befektető figyelmét is fel tudjuk kelteni. Ehhez a K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora gyűjtötte össze azt a 4 kritikus részletet, amire mindenképpen érdemes odafigyelni a bemutatkozás során. Teljes cikk...