Megjelent: 14 éve

A munkahelyi humorral növelhető a teljesítmény

Humorral lehet a leghatékonyabban javítani a munkahelyi légkört és növelni a teljesítményt - derül ki egy brit felmérésből. A szellemes párbeszédek ugyanis nemcsak jó kedvre derítenek, hanem egyúttal közvetlenebbé teszik a kommunikációt, konfliktusokat oldanak fel, arról nem is beszélve, hogy még a csapategységet is erősítik.

A munkavégzés közbeni viccelődés különösen fontos egy vállalat életében, hiszen a humor tulajdonképpen kizárja az életünkből a stresszt, elvégre nem lehetünk egyszerre stresszesek és vidámak is.

A jelentést készítő Eden Brown Recruitment Company szakembere, Robert Cousins szerint a humor az elme "mosógépe". A viccek, a kreatív tréfák mindig valami szokatlan dolgot hoznak magukkal, olyat, ami képes kiszakítani a napi rutinból. Amikor ugyanis egy jó viccet hallgatunk, az agyunk a poénban rejlő hirtelen váltásokra reagál pozitívan, ez a fajta agyműködés pedig éppen a kreativitásra jellemző. A humor tehát nemcsak felfrissít és mozgósítja tartalékainkat, hanem nagyobb kreativitást tesz lehetővé, növelve ezzel a termelékenységet.

Azokon a munkahelyeken, ahol a humort napi szinten engedik megjelenni, általában produktívabbak az emberek, mint azoknál, ahol komor a hangulat, a főnökök pedig mereven ragaszkodnak az unalmas feladatvégzéshez. Sokkal könnyebben telik a nap, ha olyan szívélyes kollégák körében dolgozunk, akik egy-egy viccel, tréfával, szójátékkal, szellemes e-maillel lepnek meg minket; arról nem is beszélve, hogy a jó közérzet a betegségek kockázatát is csökkenti.

Az erős dohányos kollégák napi szinten több tíz percet vonulnak ki a teremből, hogy egy kis viccelődéssel, nevetgéléssel, dumálással felszabaduljanak a napi robot alól. Éppen ezért nem szabad úgy tekinteni rájuk, mint akik vesztegetik a munkaidejüket, éppen ellenkezőleg, ez hozzátartozik a munkatársak közti kapcsolatok fejlődéséhez.

Világgazdaság
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
CNC gépkezelő

A CNC gépkezelő fémmegmunkálással foglalkozik, forgácsolással CNC gépek segítségével. Teljes cikk

Szarvasgombás vacsorát készített Plácido Domingonak - gasztrovállalkozás a Rába mellett

Szakácsból lett turisztikai gasztrovállalkozó, és építette fel a szarvasgombáról szóló idegenforgalmi látványosságát Érsek Gergely a... Teljes cikk

Takarító

Egy takarító munkakörben dolgozó személy feladatai nagyban függnek attól, hogy milyen környezetben takarít: intézményben vagy lakásban. Takarító... Teljes cikk