kapubanner for mobile
Megjelent: 21 éve

A teljesítménytől függő fizetés is hátrányos lehet

Komoly hátrányai is lehetnek azon alkalmazottak teljesítményhez igazodó javadalmazásának, akik a szolgáltatásokat nyújtó vállalatok ügyfélkapcsolati osztályán dolgoznak. A módszerrel ugyanis sokszor éppen az ügyfél elégedettségét nem sikerül elérni, s emiatt idővel a vállalat eredményességével lehetnek problémák.

Minderre egy új brit kutatás világít rá, amely szerint az ügyfelekkel kapcsolatot tartók esetében a teljesítményalapú premizálásnak sokszor az az eredménye (egyúttal a lényege is), hogy minél több emberrel kerüljön kapcsolatba az ügyfélszolgálati beosztott minél rövidebb idő alatt.

Feljegyeztek olyan esetet, amikor az ügyféllel folyó foglalkozás idejét három percben maximalizálták, s az ügyfélnek ezen idő eltelte után gyakorlatilag hátat fordítottak. Pedig a felmérést ezzel kapcsolatban kevesebb, mint két tucat cégre terjesztették csak ki - derül ki a People Management brit lap cikkéből.

Az ügyfélkapcsolat is áldozatául eshet a költségtakarékosságra és a belső hatékonyság javítására irányuló vállalati törekvéseknek. A felmérés szerint inkább ezzel, mint az állomány fejlesztésével és motivációjának javításával törődnek mostanában a vállalatok.

Márpedig - mint arra az Aston Business School kutatója figyelmeztet - a fejlett országokban székelő szolgáltató vállalkozások úgy élhetik túl az olcsóbb bérű országok konkurenciájával folytatott harcot, ha azoknál jobb ösztönzési rendszert találnak ki, ha jobban határozzák meg az ügyfélszolgálat területén dolgozók feladatát és nagyobb autonómiát adnak nekik a vásárlók egyéni igényeinek kielégítéséhez.

Egyszerűbben szólva értékesebbé kell tenniük az ügyfélszolgálati munkát, s követni kell a vezető szolgáltatók azon törekvését, hogy a front-irodában dolgozók bére elsősorban egy alapfizetés legyen, és csak kiegészítésül szolgáljon a teljesítményhez kötött plusz juttatás.

Annál is inkább szükség lenne a változtatásra, mivel a fogyasztók sem szeretik, ha több automata telefonkapcsolás után csupán felületes felvilágosításban részesülnek. Ehelyett olyan munkatárssal szeretnének beszélni, aki valóban segít nekik.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mennyiért dolgozol? Hamarosan mindenki tudni fogja

2026 júniusától életbe lép az uniós bértranszparencia irányelv, amely alapjaiban formálja át a cégek bérpolitikáját és HR-folyamatait. A... Teljes cikk

A szomszéd bére mindig zöldebb - izé - nagyobb!

Bő egy évük van a munkaadóknak, hogy megfeleljenek az EU-s bértranszparencia irányelv követelményeinek. Papp Tamás István HR szakértő friss... Teljes cikk

Szinte másik világ: hol keresnek a legjobban és legrosszabbul a magyarok?

2025 első negyedévében a legmagasabb bruttó átlagkereset Budapest II. kerületében 1,16 millió forint volt, míg a legalacsonyabb a Cigándi járásban... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek