kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Aki kérdez: Gigler Anita

HR Szubjektív rovatunkban Gigler Anita, a Rossmann személyzeti vezetője kérdez, miután válaszolt Sághy András, fejvadász, a Kienbaum Executive Consultants Kft. country managere kérdésére.

Számára mi a 2017-es év mottója HR szempontból?

A mottóm 2017-es évre: Fókuszban az új kollégák megtalálása és a meglévők hosszútávú megtartása.
 
Toborzás

A 2017-es évben kifejezetten a szakképzett munkaerő megtalálása és hosszútávú megtartása a fő fókusz a Rossmann HR osztályának. Ennek érdekében a toborzás-kiválasztás területén különböző aktivitásokat fogunk elindítani. Külön fókuszálunk az X és az Y generációra. Az Y generációnak például a Facebookon rövid filmes álláshirdetéseket készítettünk, ahol bepillantást kaphatnak a jelentkezők egy üzletünk mindennapjaiba. Az X generáció álláskeresési szokásaihoz igazodva egész évben jelen leszünk a nyomtatott sajtóban ( Lokál, Szuperinfó). Sőt az 50 -os pályázókat rendhagyó formában és helyen, a HOT! magazinban keresztrejtvényes álláshirdetéssel is megcéloztuk. Egyértelműen kirajzolódott, hogy a HR csapatommal a „szuper szegmentáció” eszközével kell a jövőben dolgoznunk.
A logisztika területén is a munkatársak biztosítása folyamatos feladatunk. Állásbörzékkel és regionális hirdetésekkel toborozzuk az Üllő és környékén élő potenciális jelölteket.

Integráció

Az értékesítésben a toborzás megerősítése mellett, az integrációs folyamatokat is megerősítjük és még jobban figyelünk a szakmai beilleszkedésre, de nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni a hogyanjára is. Fontos, hogy az új értékesítési munkatársunk megkapjon minden fontos információt.
Valamint nagyobb hangsúlyt kap idén a központban is a beléptetési folyamat, ahova úgynevezett Patrónusokat alakítottunk ki, akik a központi belépők betanításában és beilleszkedésében nyújtanak támogatást. Itt az önként jelentkező kollégák feladata, hogy minden új munkatársat az első napjától két hetén át támogassanak. Mindannyiunkban rengeteg kérdés merül fel, amikor új munkahelyre érkezünk: honnan érdemes ebédet rendelni, hogyan tudom beszerezni a szükséges irodaszereket, hogyan tudok tárgyalót foglalni és a legfontosabb, miért szeretnek a Rossmannál dolgozni a kollégáim. Lényegében az a sok-sok kérdés, amit már mi Rossmann dolgozók tudunk, de Ő még nem.
Az integráció megerősítése a logisztikai területen kiemelten fontos, ezért dedikáltan két belső tréner feladata az ottani kollégák betanítása és fejlesztése.

Fejlesztés

A munkatársak folyamatos fejlesztése minden vállalat sikerének titka. Célunk, hogy a Rossmannban dolgozók naprakész tudással rendelkezzenek szakterületükön és kiaknázzák a tehetségükben rejlő lehetőségeket. Ezért idén a közel 150 fős központunkban nagy hangsúlyt kap a talent management. Elindítottunk egy úgynevezett TEVE (Tehetséges Vezetők) programot, ahol a kiválasztott kollégákat egy meghatározott fejlesztési tervvel és mentorokkal közösen fejlesztünk.

Ugyan tavaly a kismamáknak és a megváltozott munkaképességű munkatársaknak szóló programjainkkal elnyertük a CSR Hungary díjat, de idén ezen a területen is további aktivitásokat tervezünk. Három pillérre fókuszálunk: egészséges életmód, kismamák-kisbabák, sportolás. Ehhez a három területhez fogjuk célzottan felépíteni a Rossmann CSR aktivitásainkat. Fontos, hogy a családok számára értékes és érdekes programokat adjunk. Jó példa már erre a Ringató foglalkozások, a Facebookon keresztüli védőnői tanácsadás és a Gyereksziget is.

Vállalatunk ismertsége az elmúlt években sokat fejlődött és az employer brandig területén szeretnénk további fejlesztéseket véghezvinni. Fontos számunkra, hogy a munkavállalóink szerint olyan munkahely legyen a Rossmann, ahol jó dolgozni. Az ő elégedettségük a legjobb eszköz a munkáltatói márka erősítésére, hiszen akkor szívesen beszélnek a családtagjainknak, ismerőseiknek a munkájukról, a cégükről, a Rossmannról.

Kérdésem Szabó Szilviának, a Deichmann személyzetfejlesztési vezetőjének szól:

Milyen előnyei lehetnek egy coaching szemléletű HR vezetőnek?
 
  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk

Teljes transzparencia egy teljesen remote cégnél - Bondici Flóra, a Chorus One Chief People Officere

HR Szubjektív rovatunkban Bondici Flóra, a Chorus One Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Gaál Annamária, az AGCO Hungary HR vezetője... Teljes cikk

Mik voltak a legfontosabb HR témák 2023-ban, és mi várható 2024-re?

Számomra a 2023-as év HR szempontból változatlanul a gyorsulás és a szakmai kijózanodás időszaka volt. A pandémia járvány által bemozdult... Teljes cikk