kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Aki kérdez: Szabóné Horváth Éva

HR Szubjektív rovatunkban Szabóné Horváth Éva, a Szerencsejáték Zrt. humánpolitikáért felelős gazdasági igazgatója válaszol Sebők Marianna, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. humán politikai igazgatójának a kérdésére.

- A humán stratégiai tervezés lekövette-e a Szerencsejáték Zrt. új, 2011-ben elfogadott üzleti stratégiáját? Milyen akcióterveket határozott meg magának a szakterület? Milyen változás várható 2012-ben?

A Szerencsejáték Zrt. 2011. évi üzleti stratégiája irányt szab az elkövetkező 5-10 éves időszak üzleti menedzsmentjének és egyben iránymutatást ad a hazai és nemzetközi üzleti világban várható változások összefüggésrendszerei közötti eligazodáshoz.

Az üzleti stratégia felvázolásakor kulcskérdés, hogy felmutassuk a hagyományos szerencsejáték-tevékenységek hatékony fejlesztésének módozatait, miközben szem előtt tartjuk a folyamatosan változó fogyasztói igényeket is. Ugyanakkor a vállalati stratégia fókuszában az új technológiákhoz kapcsolódó új játékformákban rejlő lehetőségek kiaknázása kell, hogy álljon.

A szerencsejáték iparág társadalmi szempontból érzékeny tevékenységnek minősül. Miközben az üzleti stratégia homlokterében a számszerűsíthető üzleti sikerek, az eredményesség áll, nem hagyhatja figyelmen kívül a társadalom egészét érintő mentálhigiénés szempontokat és a szerencsejátékokban résztvevőket fenyegető veszélyeket. Tehát gondoskodnia kell arról is, hogy a játékosok védelme érdekében a szükséges fékek és korlátok is a rendszer részét képezzék. A társaság működési környezete több dimenzióban változik, kihívásokat támaszt:
  • Átalakulóban van a szabályozási környezet, melynek során uniós szinten felmerülő problémákat kell kezelni.
  • -Országonként és generációnként eltérőek a fogyasztói szokások.
  • Nálunk is növekszik az új technológiákra épülő interaktív és gyors játékokra fogékony fogyasztói szegmens súlya. A hagyományos fogyasztói csoportok értékrendje ugyancsak fokozatosan átalakul. Az árbevétel alakulásában tapasztalt korábbi lendületes növekedési trend a globális gazdasági válság hatásaként lassul. A válságból való kilábalással várhatóan együtt járó keresletnövekedés kiszolgálására azonban most kell felkészülni.

    Az erős márkanév, a fogyasztói bizalom, a tőkeerő, a sokéves szakmai tapasztalat, a kiterjedt országos hálózat, olyan értékek, melyek a Társaság erősségeiként mutathatók fel.

    Egyes új szolgáltatási területeken azonban a vállalat nincs megfelelően jelen, illetve még nem történtek meg azok a technológiai fejlesztések, melyek ezt lehetővé tennék. Ez a tény tekinthető a legfőbb hiányosságnak, illetve gyengeségnek.

    A stratégia meghatározásával a környezeti kihívásokra adható válaszokat fogalmazzuk meg. Miközben alapértékeinkre építünk, mindenekelőtt a felelős játékszervezés, mint társadalmi érdek szempontjait tartjuk szem előtt és tekintettel vagyunk, a közegészség, a közbiztonság, a fiatalkorúak és játékfüggők védelmére is.

    A stratégiai jövőkép megvalósítása nem képzelhető el jól strukturált szakterületi támogatás nélkül, melyet a humán stratégia megalkotásával öntöttünk formába. Az előirányzott feladatok végrehajtásával egyértelmű célunk a közös érdekek mentén megfogalmazott szervezeti kultúra fejlesztése és erősítése, a belső kommunikáció még hatékonyabbá tétele.

    A 2012-ben megvalósítandó feladatok illetve a konkrét célkitűzések erre a stratégiai időszakra szóló első lépései a következők:


    A szaktudás mélyítése:

    A versenyképes tudással rendelkező munkatársaink megtartásához és az ambiciózus munkaerő megszerzéséhez alapvető fontosságú a szaktudás fejlesztése a nemzetközi összefüggésekben való gondolkodás elmélyítése. Meghatározzuk az egyes szakterületek továbbképzési célkitűzéseit. Biztosítani kell a megfelelő hazai és nemzetközi rendezvényeken való részvételt, a gondolatcserét külföldi szakértőkkel.


    A motiváció fejlesztése:

    A stratégai jövőkép megvalósításához a munkatársak kiemelkedő erőfeszítésére van szükség, melyet megfelelő javadalmazási rendszerrel támogatni kell. Feladatunk, hogy módosítsuk és fejlesszük az ösztönzési rendszer struktúráját az értékesítő és fejlesztő területeken. Kialakítani illetve módosítani szükséges az ösztönzési rendszert a támogató területen is.

    Az innovatív csapatmunka erősítése alapvető fontosságú. A kiemelkedő színvonalú szolgáltatáshoz és a hatékony együttműködéshez valamennyi szervezeti egység fokozott kooperációja szükséges. A projektmenedzsment tudás kiszélesítése a 2012-es év legfontosabb feladatai közé tartozik.
    Szükség van a projektben dolgozók érdekeltségi rendszerének a célokhoz igazítására is.

    A működési folyamatok racionalizálása a párhuzamosságok megszüntetése lehetővé teszi, hogy a kreatív energiák az értékteremtő folyamatokra irányuljanak. Ennek egyik első lépése, hogy biztosítani kell a munkatársak képzését az elektronikus adminisztrációs rendszerek használatát illetően.

    Szükségszerű a humán rendszerek kiépítettségének növelése. Kiemelt feladatunk, hogy a legjobb humán gyakorlatokra alapozva 2012-ben megkezdjük az életpálya tervezés lépéseit, melyet a munkakör optimalizálás és ösztönző rendszer módosításának feladataival összhangban kívánunk megvalósítani.


    KÉRDÉS:



    Dr. Tomka Jánostól, a KPMG-BME társelnökétől, ügyvezető igazgatójától kérdezem: "A globális gazdasági válság közepette erősebb az igény a tudás alapú szervezetek fejlődésére, a vezetői kiválóság növelésének támogatására. Ugyanakkor a korábban ilyen célra rendelkezésre álló források beszűkültek. Hogyan tud partnerként megújuló, vállalható szolgáltatást nyújtani a képzések terén egyik élenjáró szervezetként a KPMG-BME Akadémia? Hogyan változnak a prioritások a gyakorlatban?"

    • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Próbaidő: munkavállaló hosszabbítaná, munkáltató elengedné?

    A munkavállalók rettegték, az érdekképviseletek támadták, a munkáltatók visszaéltek vele –sommásan talán így lehetne leginkább jellemezni a... Teljes cikk

    Munkahelyi mentális egészség: mit tesz a cég, és mi a felelőssége?

    Milyen törekvések, intézkedések vannak a cégüknél a munkavállalók mentálhigiénéjének támogatására és pszichés jóllétének... Teljes cikk

    Csókosok, ejtőernyősök és egyéb protekciósok

    Még mindig nem az a fontos, hogy mit tudsz, hanem hogy kit ismersz?! Papp Tamás István HR szakértő állandó szerzőnk kicsit visszamegy a múltba, majd a... Teljes cikk