kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Alkatrészt, de milyet? Gyárit vagy utángyártottat?

Akinek van autója, vagy valaha is volt, biztos találkozott már a címben szereplő kérdéssel. Bármennyire is szeretnénk, egy autó nem minden része örök életű, sőt. Vannak olyan kifejezetten kopó alkatrészek, melyeknek előre meg van írva, hogy kb. mennyi ideig bírják, utána cserések.

Egy autótulajdonos élete során számos alkalommal kell döntsön, hogy gyári vagy utángyártott autóalkatrészt vesz az autójába. Járjuk kicsit körbe a témakört, hogy te is könnyebben eldönthesd, miért és mikor válaszd az egyiket vagy a másikat.



Mit takar az, hogy gyári alkatrész?

A laikusok úgy különböztetik meg a gyári és az utángyártott alkatrészeket, hogy a gyári a drágább. Bár van alapja ennek a megközelítésnek, alapvetően nem így határozzuk meg, hogy gyári-e egy alkatrész.

Alapvetően azt tekintjük gyári alkatrésznek, amelyet az autógyár első beépítésűnek alkalmaz az autóiban. De emellett még azokat is, melyeket a termékminősége alapján gyáriként ismer el. Közös bennük, hogy ellenőrzött gyártótól származnak, ezáltal garantáltan magas minőséget képviselnek. Emellett nagyon fontos, hogy ha ilyen gyári vagy gyárinak elismert alkatrészeket használunk az autónkba, akkor nem csorbulnak a garanciális feltételek.

Az utángyártott alkatrészek azok, melyek nem felelnek meg a fentieknek, nem első beépítésűek az autógyártónál, vagy nem elismertek gyáriként. Ettől függetlenül még ne írjuk le az utángyártott alkatrészeket. Olvass tovább, és megtudod, miért.

Az utángyártott alkatrész mindenképp rosszabb minőségű?

Nem. Vagyis nem feltétlenül. Itt ketté kell osszuk az autó alkatrészeit. Egyrészt vannak azok az alkatrészek, melyek befolyásolják a károsanyag-kibocsátást vagy biztonságtechnikailag fontosak, másrészt azok, melyek nem.

Előbbinél nagyon fontos, hogy a legyártott alkatrész ugyanolyan jól ellássa biztonságtechnikai feladatait, vagy ne befolyásolja negatívan a károsanyag-kibocsátást. Ilyen alkatrészek pl. a fékbetétek, a kipufogódob vagy a fényszórók. Ezek az alkatrészek szigorúan ellenőrzöttek, nem kerülhet úgy forgalomba ilyen alkatrész, hogy ne felelt volna meg a szigorú kritériumoknak!

Ez tehát biztosíték számunkra, hogy ebben a kategóriában egy utángyártott alkatrész ugyanolyan jól ellátja a dolgát, mint a gyári. A minőség tehát garantált, inkább az élettartamuk lehet rövidebb, mint a gyári alkatrészeké. Az Evo Autó KFT-től minőségi alkatrészeket szerezhetsz be, nézz szét náluk, könnyen megtalálod, amit keresel.

Azok az alkatrészek, melyek nem befolyásolják a károsanyag-kibocsátást, illetve biztonságtechnikailag nem fontosak, már nincsenek ennyire ellenőrizve. Náluk nagyobb lehet a minőségbeli különbség, egyúttal a várható élettartam is jelentősen megrövidülhet.

Mikor melyiket válasszam?

Fontos, hogy ne kizárólag az ár döntsön. Ha sokat autózol, érdemes a tartósságot is figyelembe venned. Minden csere előtt egyesével mérlegelj.
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk

Súlyos üzemi baleset történt az ajkai erőműben

Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek