Árulkodó íróasztalok - ami kiderül a dolgozóról
A rendes íróasztal precíz, a kaotikus pedig rendetlen embert takar? Nem ilyen egyszerű. Szakértői megfigyelések
Precíz, tiszta asztal: megbízható, nem szereti a bizonytalanságot
A néha már kínosan pedáns asztal - amelyen a tárgyak egymással párhuzamosan illetve merőlegesen helyezkednek el, és rajta por, morzsa, vagy szemét még véletlenül se található - tulajdonosa például feltételezhetően precíz, megbízható, és nem szereti a bizonytalanságot. Szereti, ha minden egyértelmű, kiszámítható, és általa uralható.
A "rendes" asztallal rendelkező kolléga valószínűleg feladatait a tárgyak elhelyezéséhez hasonlóan aprólékos gondossággal oldja meg. Ugyanakkor nem szereti a hirtelen jött problémákat, és a váratlan helyzetekkel is nehezen tud megbirkózni. Inkább a szabályos, tanult viselkedést részesíti előnyben a spontán, az adott helyzetben kialakult viselkedéssel szemben.
Fontos számára az áttekinthetőség
A túlzottan rendezett asztal jelentheti emellett azt: a kollégában nagy a belső feszültség, épp nagy nyomás nehezedik, amit nem tud uralni - és ezt az asztalon lévő rendetlenségen való felülkerekedéssel próbálja ellensúlyozni. Előfordulhat viszont az is, hogy a dolgozó számára egyszerűen csak fontos az áttekinthetőség.
Kaotikus asztal: nem feltétlenül megbízhatatlan
Sokszor találkozunk ijesztően kaotikus állapotban lévő munkaasztallal. Tulajdonosáról könnyedén levonjuk a következtetést: megbízhatatlan, kevésbé precíz, mint a pedáns asztalú dolgozók. Legtöbbször azonban a rendetlen munkaasztal csak annyit jelent, hogy a munkatársnak nincs ideje összepakolni. A renddel szemben a munka elvégzését helyezi előtérbe, sokkal fontosabb számára a feladatok megoldása, mint az asztal tisztasága. És a munka mennyisége miatt csak ritkán jut el addig, hogy összepakoljon.
Késhet, de jól regál a váratlan helyzetekre
Előfordul, hogy valakinek saját, autonóm rendszere van, és a rend csak számára átlátható. Csak mások számára látszik rendszertelenségnek, vagy rendetlenségnek. Ez általában azokra az emberekre jellemző, akik szeretnek egyedül tevékenykedni, és a dolgaikba csak azokat avatják be, akiket ők erre érdemesnek tartanak.
Persze a rendetlen munkaasztal utalhat szervezetlen, rendszertelen életet élő dolgozóra is - aki képtelen uralni a körülötte zajló eseményeket. Az ilyen kollégára jellemző lehet a folyamatos késés, problémái lehetnek a határidők betartásával. Ugyanakkor nem ijed meg a kiszámíthatatlan helyzetektől, és a hirtelen jött problémákra is könnyebben, gyorsabban talál megoldást. Amik viszont nem biztos, hogy eléggé megfontoltak.
Az asztalon lévő tárgyakból is lehet néhány dologra következtetni. Az a dolgozó például, akinek az asztala teli van személyes tárgyakkal, valószínűleg sokkal kevésbé határolja el a magánéletét a munkától, sőt: gyakorlatilag a munkahelyén éli az életét, munkatársai a barátai is egyben. A kolléga nyitottságát is kifejezheti az ilyen asztal: hiszen aki csak rátekint az asztalára, tudja, hány gyermeke van, hogy néz ki a párja, szereti-e az állatokat, mik a kedvenc tárgyai, stb.
Félig üres íróasztal: nem használja ki a lehetőségeket
A munkatárs tárgyakhoz való viszonya hasonlóképpen beszédes lehet: aki például nehezen válik meg az asztalán lévő csecsebecséktől, az a problémákat is nehezen engedi el. Hosszú időbe telik, míg feldolgozza őket.
A tér kihasználásáról is lehet következtetni néhány dologra. Amennyiben az asztal nagy része üres, több mint valószínű, hogy tulajdonosa az életben nem él a lehetőségeivel, nem használja ki száz százalékig azokat.
Aki mások asztalára is pakol: nem tiszteli mások szokásait
Az a kolléga pedig, aki "kiterjeszti" saját terét, vagyis a mellette ülők asztalára is pakol, a mindennapi életben általában nem tiszteli mások szokásait, sőt: hajlamos belefolyni mások életébe személyes határaikat jelentő terébe.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Miért szeretek recruiter lenni? – tette fel a kérdést néhány ismert toborzási szakembernek Csatalinácz Adrienn, az euJobs HR-Group HR és BRAND... Teljes cikk
Tudja mi a különbség a sales manager, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az... Teljes cikk
Bár a tendencia javulást mutat, még mindig bátorítani, biztatni kell a fiatal lányokat, hogy az úgy nevezett STEM szakmák vagyis a tudomány, a... Teljes cikk