Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 6 hónapja

Az emberi tényező a cégek legnagyobb információbiztonsági kockázata

Az Európai Unióban működő kis- és középvállalkozások (kkv) körülbelül 20 százalékának van valamilyen információbiztonsági stratégiája, Magyarországon ez 17-18 százalék. A legnagyobb problémát az emberi tényező - főként a figyelmetlenség, a felelőtlenség, a felkészítés hiánya - jelenti.

Az Európai Unióban lévő kis- és középvállalkozások (kkv) körülbelül 20 százalékának van valamilyen információbiztonsági stratégiája, Magyarországon ez az arány hasonló, 17-18 százalék - mondta Magyarország kiberkoordinátora szerda reggel az M1 aktuális csatornán.

Rajnai Zoltán kifejtette, az esetleges adatvesztésre adott válaszok terén is rosszul áll az Európai Unió, pedig az említett kkv-k többnyire online vállalatok.

A nagyobb cégek jobban állnak: Magyarországon több mint a felük rendelkezik valamilyen információbiztonsági rendszerrel, így egy támadás vagy adatvesztés esetén is képesek a szükséges eljárásokat alkalmazni - fűzte hozzá.

Rajnai Zoltán kitért arra is, az informatikai rendszerek védelménél a legnagyobb probléma az emberi tényezővel van, vagyis főként a figyelmetlenség, a felelőtlenség, esetleg a felkészítés hiánya miatt lehetnek sikeresek a támadások.
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ráálltak a home office-ból dolgozókra a kiberbűnözők

A kiberbűnözők továbbra is főleg az otthoni munkavégzőket támadják. A biztonságtechnikai szoftvermegoldásokat fejlesztő ESET adatai alapján a... Teljes cikk

A járvány alatt megháromszorozódott a kibertámadások száma

Közel 300 százalékkal nőtt a kibertámadások száma a koronavírus-járvány alatt - hangzott el az EY digitális piacvédelemmel foglalkozó online... Teljes cikk

Hatékonyságnövelés robotizációval HR területen

A cikk szerzői: Meixner Ferenc, HR szakértő, a Posta Biztosító korábbi HR igazgatója, valamint Czimbalmos Zsolt, vezető tanácsadó, a ProMan... Teljes cikk