Az EU növeli az Erasmus+ programjának jövő évi költségvetését
Az Európai Unió mintegy 300 millió euróval csaknem 3 milliárd euróra növeli az Erasmus+ oktatási ösztöndíjának jövő évi költségvetését, és 30 millió euróval támogatja az úgynevezett európai egyetemek létrehozásának munkálatait - írja az MTI.
A felhívás szerint az oktatás, a képzés, az ifjúságügy és a sport területén tevékenykedő minden köz- és magánszervezet pályázhat az Erasmus+ program támogatására. A fiatalok és a fiatal munkavállalók egyéni tanulmányi mobilitásához, valamint ifjúsági stratégiai partnerségekhez nyújtott támogatásokra olyanok is pályázhatnak, akik ifjúsági munkát végeznek, de ezt nem feltétlenül ifjúsági szervezet keretében teszik.
Navracsics Tibor tájékoztatása szerint a költségvetés mintegy 10 százalékos emelése lehetővé teszi, hogy a 2025-re megvalósuló Európai Oktatási Térség keretében 30 millió eurót fordítsanak úgynevezett európai egyetemek alapítására az Európai Unióban.
Az egyetemi szövetség létrejöttét támogatja, amelyek mindegyike három országból legalább három felsőoktatási intézményből áll. Elképzelések szerint ezek a nemzetek felett álló egyetemi szövetségek lesznek a jövő európai egyetemei. Célja az európai identitás erősítése és az európai felsőoktatási intézmények versenyképességének javítása. A pályázóknak támogatási kérelmeiket február 28-ig kell benyújtaniuk az ugyanazon év szeptember 1. és december 1. között megvalósuló együttműködések támogatásáért.
"Olyan Európa felé igyekszünk, ahol a határok nem akadályozzák a tanulás és a kutatás lehetőségeit. Ahol nem gátolják falak az innováció, a kiválóság és az oktatás esélyeit. A jövő európai egyetemei valódi potenciállal rendelkeznek majd ahhoz, hogy átalakítsák a felsőoktatás világát Európában, amelyhez az Erasmus + program erőteljesen lendületet ad" - fogalmazott az uniós biztos.
Az Erasmus+ program célja az oktatás-képzés területén a kulcskompetenciák és készségek fejlesztése, különös tekintettel a munkaerőpiac és a társadalmi kohézió szempontjából fontos készségekre.
A program hallgatók, gyakornokok, önkéntesek, fiatalok, tanulók, felnőtt tanulók, tanárok, pedagógusok, egyetemi oktatók, trénerek, ifjúsági munkások, oktatási, képzési vagy ifjúsági területen működő szervezetek munkatársai számára nyújt részvételi lehetőséget. A pályázatokat intézmények, szervezetek nyújthatják be, az egyéni részvétel ezeken keresztül valósul meg.
MTI
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Oktatási és kutatás-fejlesztési együttműködésről szóló megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a BYD Auto Hungary Kft. szerdán. Teljes cikk
A Z és Alfa generáció villámgyors, vizuális és azonnali visszajelzésre épülő tanulási stílusát a mai oktatás alig követi. A szakemberek szerint... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia alapjaiban írhatja át a magyar oktatás működését, miközben a kormány új AI-stratégiája épp a lényegre nem reagál:... Teljes cikk
- Együttműködési megállapodást kötött az SZTE és a BYD 3 hete
- A nem nappali képzésben részt vevő hallgatók számának alakulása 3 hete
- Felmérés: nem a távmunka, hanem a bizalmatlanság csökkenti a termelékenységet 4 hete
- Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz? 4 hete
- Hogyan válhat a vállalati nyelvoktatás a cég egyik legerősebb eszközévé? 1 hónapja
- Erasmus-botrány: Magyarország tiltakozik, de a diákok hiába várnak? 1 hónapja
- Az általános iskolákban foglalkoztatott pedagógusok száma korcsoportok és nemek szerint - grafikon 1 hónapja
- "A megtartás ma adatból épül" - játékosan, mérhetően és valós idejű diagnózissal 2 hónapja
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 2 hónapja
- Elindult a Talent Bridge országos HR-esetmegoldó verseny – a jövő HR- szakembereit keressük 2 hónapja
- Kiderült, mi számít ma leginkább a munkaerőpiacon – nem a végzettség az 2 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja