kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Céges Facebook oldal? Igen vagy nem?

Több mint 10 éves fejvadász tapasztalattal a hátunk mögött nem egyszer találkoztunk olyan HR-es kollégákkal, akik bár kacérkodnak a céges Facebook oldal létrehozásával, a vezetőség részéről ellenállásba ütköznek. De sokan vannak, akik nem biztosak abban, hogy a cégük arculatába és tevékenységébe egyáltalán belefér-e, hogy Facebook oldaluk legyen. Mi lehet az előnye, és van-e hátránya az ilyen online megjelenésnek? Szükséges-e egyáltalán? Erre keressük a választ.

images

Hosszas bevezető nélkül hangozzék is el rögtön a lényeg: igen, erősen ajánlott minden cégnek a Facebook oldal létrehozása. Épp a toborzás témaköre az, amiben óriási segítség lehet, ha elkészítünk cégünk számára egy oldalt. Annak a küzdelemnek, amit a legtöbb cég a fiatal munkaerő elérése és megnyerése érdekében elkövet, elengedhetetlen része a Facebook.

Prezentálhatjuk magunkat a világ felé

A Facebook sokkal több lehetőséget kínál a kommunikációra, mint egy weboldal, így mindent, amit fontosnak tartunk magukról elmondani, megmutathatjuk a világnak. A cég szellemiségéhez illően különféle kommunikációs stratégiákat alakíthatunk ki, és ennek mentén, konzekvensen oszthatunk meg tartalmakat. Ez egyrészt a leendő munkaerő megnyerése szempontjából is fontos, másrészt a dolgozóink közösségének összetartozását, elkötelezettségét is növelni tudja. Ennek a kommunikációnak a milyensége megmutatja a cégünk stílusát. Vannak, akik csak céges híreket és fontos eseményeket mutatnak meg üzleties formában, de sokan egészen baráti hangvételben kommunikálnak céges rendezvényekről, meetingekről, kirándulásokról tölt fel képeket. Ez utóbbi azoknál a cégeknél kiváló stratégia, akik nagyon sok fiatalt és pályakezdőt szeretnének megnyerni, hisz a társaság és a munkakörnyezet az egyik legfontosabb szempont számukra, így a HR brand építése szempontjából az egyik legjobb lehetőség lehet.

Kommunikálhatunk a potenciális jelöltekkel

Sokan attól tartanak, hogy egy vállalati Facebook oldallal támadási felületet is biztosítanak, és túl közel engedik magukhoz az embereket. Ezek a félelmek alaptalanok, hisz csakis az adatvédelmi beállításokon múlik, mit engedünk meg a követőinknek. Vannak, akik tiltják a kommenteket, de sokan beleállnak a negatív kritikákra való válaszadásba, hisz a reakció is egyfajta prezentációja önmagunknak. Ha szeretnénk, írhatnak nekünk üzenetet, de ez csak abban az esetben javasolt, ha van a cégnél olyan ember, aki minden nap figyeli az oldalt és ezekre gyorsan tud is reagálni.

Toborozhatunk

HR-esként talán a legfontosabb indoka az aktív Facebook jelenlétnek, hogy remek lehetőséget nyújt a toborzásra is. Kevesen használják még, pedig könnyen versenyelőnyt teremthetünk cégünk számára, ha kihasználjuk a Facebook által kínált fizetős lehetőségeket. Kis anyagi ráfordítással és hozzáértéssel több száz, számunkra releváns szakember érhető el. Az állásajánlatainkat meghirdethetjük, és azt csak azok látják, akiknek valóban érdekes lehet. Szűrhetünk korra, nemre, végzettségre, munkaterületre és helyre.

Összességében tehát elmondható, hogy aki kihagyja a legnagyobb közösségi oldal adta lehetőségeket, az könnyen hátrányba kerülhet a piacon. Fontos azonban hozzátenni, hogy a Facebook oldal és a hirdetések kezelése egy külön szakma, vagy rendesen, következetesen építjük rajta cégünk PR-ját és HR-brandjét, vagy nem érdemes belevágni. A leginkább javasolt erre a célra egy marketinges kollégát alkalmazni, de az álláshirdetések feladásánál megkerülhetetlen a toborzó szakember, hisz ő tudja pontosan, ki a célcsoport. Néhány óra alatt azonban a leglaikusabbak is elsajátíthatják e lehetőségeket.
Merjünk nyitni a legmodernebb eszközök felé, hogy ne maradjunk le, teljesen új lehetőségek nyílnak majd meg, és hamar láthatjuk az eredményeket is.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk