Megjelent: 4 éve

Céges Facebook oldal? Igen vagy nem?

Több mint 10 éves fejvadász tapasztalattal a hátunk mögött nem egyszer találkoztunk olyan HR-es kollégákkal, akik bár kacérkodnak a céges Facebook oldal létrehozásával, a vezetőség részéről ellenállásba ütköznek. De sokan vannak, akik nem biztosak abban, hogy a cégük arculatába és tevékenységébe egyáltalán belefér-e, hogy Facebook oldaluk legyen. Mi lehet az előnye, és van-e hátránya az ilyen online megjelenésnek? Szükséges-e egyáltalán? Erre keressük a választ.

images

Hosszas bevezető nélkül hangozzék is el rögtön a lényeg: igen, erősen ajánlott minden cégnek a Facebook oldal létrehozása. Épp a toborzás témaköre az, amiben óriási segítség lehet, ha elkészítünk cégünk számára egy oldalt. Annak a küzdelemnek, amit a legtöbb cég a fiatal munkaerő elérése és megnyerése érdekében elkövet, elengedhetetlen része a Facebook.

Prezentálhatjuk magunkat a világ felé

A Facebook sokkal több lehetőséget kínál a kommunikációra, mint egy weboldal, így mindent, amit fontosnak tartunk magukról elmondani, megmutathatjuk a világnak. A cég szellemiségéhez illően különféle kommunikációs stratégiákat alakíthatunk ki, és ennek mentén, konzekvensen oszthatunk meg tartalmakat. Ez egyrészt a leendő munkaerő megnyerése szempontjából is fontos, másrészt a dolgozóink közösségének összetartozását, elkötelezettségét is növelni tudja. Ennek a kommunikációnak a milyensége megmutatja a cégünk stílusát. Vannak, akik csak céges híreket és fontos eseményeket mutatnak meg üzleties formában, de sokan egészen baráti hangvételben kommunikálnak céges rendezvényekről, meetingekről, kirándulásokról tölt fel képeket. Ez utóbbi azoknál a cégeknél kiváló stratégia, akik nagyon sok fiatalt és pályakezdőt szeretnének megnyerni, hisz a társaság és a munkakörnyezet az egyik legfontosabb szempont számukra, így a HR brand építése szempontjából az egyik legjobb lehetőség lehet.

Kommunikálhatunk a potenciális jelöltekkel

Sokan attól tartanak, hogy egy vállalati Facebook oldallal támadási felületet is biztosítanak, és túl közel engedik magukhoz az embereket. Ezek a félelmek alaptalanok, hisz csakis az adatvédelmi beállításokon múlik, mit engedünk meg a követőinknek. Vannak, akik tiltják a kommenteket, de sokan beleállnak a negatív kritikákra való válaszadásba, hisz a reakció is egyfajta prezentációja önmagunknak. Ha szeretnénk, írhatnak nekünk üzenetet, de ez csak abban az esetben javasolt, ha van a cégnél olyan ember, aki minden nap figyeli az oldalt és ezekre gyorsan tud is reagálni.

Toborozhatunk

HR-esként talán a legfontosabb indoka az aktív Facebook jelenlétnek, hogy remek lehetőséget nyújt a toborzásra is. Kevesen használják még, pedig könnyen versenyelőnyt teremthetünk cégünk számára, ha kihasználjuk a Facebook által kínált fizetős lehetőségeket. Kis anyagi ráfordítással és hozzáértéssel több száz, számunkra releváns szakember érhető el. Az állásajánlatainkat meghirdethetjük, és azt csak azok látják, akiknek valóban érdekes lehet. Szűrhetünk korra, nemre, végzettségre, munkaterületre és helyre.

Összességében tehát elmondható, hogy aki kihagyja a legnagyobb közösségi oldal adta lehetőségeket, az könnyen hátrányba kerülhet a piacon. Fontos azonban hozzátenni, hogy a Facebook oldal és a hirdetések kezelése egy külön szakma, vagy rendesen, következetesen építjük rajta cégünk PR-ját és HR-brandjét, vagy nem érdemes belevágni. A leginkább javasolt erre a célra egy marketinges kollégát alkalmazni, de az álláshirdetések feladásánál megkerülhetetlen a toborzó szakember, hisz ő tudja pontosan, ki a célcsoport. Néhány óra alatt azonban a leglaikusabbak is elsajátíthatják e lehetőségeket.
Merjünk nyitni a legmodernebb eszközök felé, hogy ne maradjunk le, teljesen új lehetőségek nyílnak majd meg, és hamar láthatjuk az eredményeket is.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A kormány 840 millió forintból emeli a külhoni lelkészek jövedelemkiegészítését

Két részletben megkétszerezi a határon túli lelkipásztorok jövedelemkiegészítő támogatását a kormány - jelentette be Balog Zoltán református lelkész. Teljes cikk

Interjú távolról - hogyan ne romoljon a minőség?

A távkommunikáció használatának egyik, nem mellékes hatása, hogy lényegesen kevesebb információhoz jutunk a jelöltről: például nincs, vagy... Teljes cikk

Támogató vezetőkre, kreatív feladatokra és rugalmasságra vágynak a fiatal munkavállalók

A hazai cégek felismerik ugyan a fiatal munkavállalók igényeit, de nem reagálnak megfelelően rájuk - derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara... Teljes cikk