356 cikk a(z) kommunikáció címkével:

Új módszerekre van szükség a felsőoktatásban

24 órája Horváth Zita a területért felelős helyettes államtitkára szerint új módszerekre, például projektpedagógiára van szükség a 21. századi felsőoktatásban - írja az MTI. Teljes cikk...


A dolgozók 59 százaléka titkolózik főnöke előtt

2 napja A munkavállalók 90 százaléka naponta többször is használja az internetet, a legtöbb munkavállaló számára nehéz különválasztani a magánéletet és a munkaidőt. A közelmúltban közzétett Globális Adatvédelmi Jelentés szerint minden második (59 százalék) felhasználó dönt úgy, hogy elrejti közösségi médiás tevékenységét főnöke elől. 52 százalékuk a kollégák előtt is titkolózik - írja a Világgazdaság. Teljes cikk...


Létezik-e boldog munkahely Magyarországon?

2 napja Valós lenne a hír, hogy a szállodai, az IT szektor, valamint az építőipar több ezres munkaerőhiánnyal küzd? Lehetséges, hogy 3000-5000 ember ingázik napi szinten Szlovákiából Magyarországra, hogy a budapesti szállodák, gyárak és üzemek munkaerő-kapacitását kielégítse? Peter Jones, a Nova Szállodalánc tulajdonosa beszélt erről. Teljes cikk...


A sikeres céges bemutatkozó 4 szabálya

2 hónapja A sikeres pitch vagy villámprezentáció titka, ha 3 percben úgy be tudjuk mutatni cégünket, hogy azzal akár egy cápa, azaz befektető figyelmét is fel tudjuk kelteni. Ehhez a K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora gyűjtötte össze azt a 4 kritikus részletet, amire mindenképpen érdemes odafigyelni a bemutatkozás során. Teljes cikk...


Generációs nyomógombok - így tartsd meg a tehetségeket

2 hónapja Mai világunkban nagyon gyakori, hogy a vezetőknek többgenerációs csapatot kell irányítaniuk. Minden generációnak megvan a sajátos gondolkodásmódja, munkastílusa és kedvelt kommunikációs módszere. Vezetőként fel kell ismernünk, hogy egyes embereket mi motivál, s hogy az egyéni erősségeket hogyan lehet a csapat sikere érdekében kiaknázni. Teljes cikk...


Munkavállalói történetekkel építjük a munkáltatói márkát

3 hónapja Akár 380 ezer személyes történetet oszthatna meg magáról a multinacionális vállalat, ugyanis ennyien dolgoznak a Siemensnél. A cég munkavállalóit tekinti legerősebb nagyköveteinek, és Rosa Riera, a cég employer branding és social innovation alelnöke azt vallja, a munkáltatói márka bizonyos értelemben a munkavállalóké. Az employer branding szakértőt a HR Portal a tradíció és a modern kihívásoknak való megfelelés összehangolásáról, a munkavállalók szerepéről és a munkáltatói márkaépítés előtt álló kihívásokról kérdezte. Teljes cikk...


Közösségi vezetés: kommunikáció és együttműködés

3 hónapja A munka világában már nem elégséges a hatékonyságról, munkakörökről és szervezeti felépítésről beszélni, sokkal fontosabbak a kapcsolatok, a kommunikáció, az együttműködés és azok a szociális készségek, amelyekkel ma a modern világban boldogulni lehet. A közösségi vezetésről: hogyan legyünk sikeresek a modern munkakörnyezetben? - adott elő Shannon Banks, a Be Leadership ügyvezetője, coach, facilitátor és tanácsadó a Coaching Határok Nélkül workshopján. Teljes cikk...


Egyre több cég kizárólag home office-ban alkalmazza munkavállalóit

3 hónapja Ezzel nemcsak az irodabérlés költségeit lehet csökkenteni, de segítik a tehetségek kibontakozását is - írja az origo.hu. Teljes cikk...


Az alkalmazottaid a leghangosabb hírnökeid! - 5 praktikus tipp a munkáltatói márka építéséhez

4 hónapja Ugye te is kaptad már magad azon, hogy egy céget az alapján ítéltél meg, amit egy ott dolgozó, vagy a céggel szoros kapcsolatban levő ismerősöd mesélt róla? Teljes cikk...


Munkaerő megtartás továbbgondolva…

4 hónapja Az utóbbi években minden média foglalkozik a munkaerő megtartás kérdésével. Számos konklúzió és intézkedés született, a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy szükségszerű cselekedni. Teljes cikk...


Elindult a Design Terminal tavaszi Mentorprogramja

4 hónapja A Design Terminal január 15-től megnyitja a jelentkezést tavaszi Mentorprogramjába. A leginnovatívabb startupok, melyek skálázhatóak és profitorientáltak, ugyanakkor termékükkel, szolgáltatásukkal jelentős pozitív hatást gyakorolnak a társadalom egészére, három hónapos vállalkozásfejlesztésen vehetnek részt. Olyan nemzetközi cégekkel is együtt dolgozhatnak, mint a BlackRock vagy a Knorr-Bremse - derül ki sajtóközleményükből. Teljes cikk...


Így tegyél a személyes és munkahelyi fejlődésedért egyszerre

5 hónapja Vállalati önképzőkör, ami egyszerre tesz a személyes és a munkahelyi fejlődésért? Talán furcsán hangzik, pedig van ilyen, méghozzá világszerte jelenlévő hálózattal. A Toastmasters International vállalati és közösségi klubjaiban a nyilvános beszédet, előadástechnikát, prezentációt, hatékony meetingek levezetésének „trükkjeit” lehet tanulni és gyakorolni. Ez egyben segít az egyénnek magabiztosabbá válni, az önbizalmát fejleszteni, sőt a klubélet a vezetői készségeket is erősíti, nem véletlen, hogy egyes cégeknél a képzés-fejlesztési program részévé vált. Teljes cikk...


A jó kapcsolatokhoz tudás és türelem kell

6 hónapja Kapcsolataink meghatározóak, és nem csak a magánéletben - a munkahelyi kapcsolataink ugyanazok az elvek mentén alakulnak, mint a családunkkal, barátainkkal ápolt viszonyunk. Sőt, az élettelen tárgyakra és munkaeszközökre, pl. a számítógépünkre, is kivetítjük a kapcsolatra való igényünket, ez az automatizálás és robotizálás hajnalán további kérdéseket vet fel. Az emberi és ember-gép közötti kapcsolatokról tartottak előadást a téma szakértői a MagiCom és a Talentuno által szervezett Variációk 1 témára üzleti reggelin. Teljes cikk...


Szemmagasságban

7 hónapja A napokban volt egy coaching ülésem egy magyar vezérigazgatóval, aki elmondta, hogy véleménye szerint az igazgatóság tagjai a külföldi prezentációk során gyengén szerepelnek, majdnem lejáratják a magyar céget, ahelyett, hogy eladnák azt a befektetők, külföldi tulajdonosok vagy más régiós leányvállalatok vezetői előtt. Annak ellenére teszik ezt, hogy a magyar eredmények gyakran sokkal jobbak, mint a szomszédos országoké - Malchiner Maximilian Péter írása a HR Blogon. Teljes cikk...


„Csapatot nem hagy ott az ember”

8 hónapja A beteg számít rám - mondta a gyártósoron a gépkezelő. A vibe manager a cég udvari bolondja - két provokatív mondat az Employer Trending konferencia előadóitól. Mi pedig korábbi cikkünket folytatva összefoglaltuk, hogy milyen toborzási és employer branding tippeket adtak át szakértőink a Médiapiac és a HR Portal októberi rendezvényén. Teljes cikk...


Túl sok a púder, kedves HR-esek!

8 hónapja Egy számokkal alá nem támasztható érzésem: kezd eltávolodni a cégek kifelé mutatott munkaadói képe a mindennapokban megélt valóságtól. Egyre nagyobb a licitverseny, a technológia pedig egyre több eszközt ad a kreatívok kezébe. De megéri? Teszi fel a kérdést a HR Blogon, a Trendek&Emberek blogon Karácsony Zoltán. Teljes cikk...


Hatékonyan akarsz kommunikálni? Hagyd el a töltelékszavakat!

9 hónapja „Hüm, izé, nos, hát” - kutatások szerint a töltelékszavak optimális előfordulási aránya kb. egy szó/perc, azonban egy átlagos beszélő legalább 5 töltelékszót használ percenkét, vagy akár minden tizenkettedik másodpercben. De hogyan veszélyeztetik ezek a szavak a beszélő által elérni kívánt hatást, és hogyan tudjuk kiiktatni ezeket a szókincsünkből? Teljes cikk...


Felelős Foglalkoztatás 2017 nyerteseinek szemével

10 hónapja „Az Év Felelős Foglalkoztatója” díjat 2017-ben egy közel 350 főt foglalkoztató zalaegerszegi szolgáltató cég kapta az 51-500 főt foglalkoztatók kategóriájában. A zsűri értékelése szerint az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. komplex programokat hajt végre, és mindenre kiterjed a felelős foglalkoztatásuk. Az, hogy az átlag 16 év, amit a cégnél töltenek a munkavállalók, mindennél többet bizonyít. Teljes cikk...


Online eszközökkel a HR sikereiért?! Most akkor marketinges vagy, vagy HR-es?

10 hónapja Van employer branding stratégája a cégnek, ahol dolgozik? Meghatározták már a vállalati Facebook oldal kommunikációs irányait? Van saját karrieroldaluk, amit rendszeresen látnák el újabb és újabb tartalmakkal? A marketing és HR között gördülékeny kommunikáció és szerep leosztás alakult ki a munkáltatói márkaépítést célzó kampányok hatékony menedzselése érdekében? Nem? Akkor van egy jó és egy rossz hírünk. Teljes cikk...


A felsővezetőn áll vagy bukik a generációk együttműködése

10 hónapja Egyre több cégnél panaszkodnak arra, hogy a fiatalabb és idősebb munkavállalók nem értik meg egymást. A probléma valós, nap, mint nap tapasztaljuk, hogy az idősebb és a fiatalabb generációk közötti párbeszéd akadozik, a sérelmek frusztrációkká erősödnek, azok pedig egymásra rakódnak mindkét oldalon. Mi ennek az oka, és mi lehet a megoldás? A legfontosabb tudnivaló talán az, hogy az ehhez szükséges változás alapja a felsővezető gondolkodásának őszinte átalakulása. Teljes cikk...