Egy szokatlan, de hatékony praktika, hogy elkötelezett munkaerőt találjon
A praktika, ami hozzájárul a jó munkahelyi légkörhöz, segít bevonzani az elkötelezett munkaerőt, jót tesz a brandépítésnek is a munkavállalók felé, ráadásul nem is kerül sokba. Igen, létezik ilyen! De vajon miért pont a Magyar Kerékpárosklub ajánlja?
Az amerikai Mercer tanácsadó vállalat Global Talent Trends című 2019-es kutatásának adataiból kiviláglik, hogy Európában a munkavállalók leginkább azokon a helyeken teljesítenek a legjobban (és részesítik előnyben), ahol a munka-magánélet egyensúlyát megtartva, inspiráló környezetben, jó légkörben végezhetnek értelmes munkát. Az innovációban és piaci versenyben élen járó társaságok pedig többek között az új munkavállalóikra célozva alakítják saját brandjüket, tudván, hogy így találják meg azokat, akikkel hosszú távon tervezhetnek.
Mit tehet a vállalat?
A jó munkakörnyezet kialakítására sokan fordítanak figyelmet. Már-már alapelvárás a minden földi jóval - játékkonzolokkal, csocsóasztallal, kényelmes kanapékkal, babzsákfotelekkel, nagy felbontású óriástévékkel - felszerelt, egészséges reggelit és uzsonnát is kínáló pihenőszoba. Követendő trend a dolgozók igényeire szabott étrend, az edzőtermi bérletek, sőt a mosoda, céges óvoda és iskola.
A légkör javításának kulcstényezői közé tartozik a közösség erősítése. Csak erre az igényre egy teljes ágazat épült, aminek szereplői csapatépítő, közösségerősítő programokat kínálnak, ám gyakran borsos árakon, és sokszor megkérdőjelezhető hatékonysággal.
A vállalkozások nagy része felismerte már, hogy a brandépítésre nem csak a termékeiket, szolgáltatásaikat megvásárolók körében van szükség. Nem mindegy, milyen képet mutatnak leendő munkavállalóik felé, akiknek újabb generációi már tudatosabban igyekeznek élni, figyelemmel kísérik a cégek társadalmi szerepvállalását, a klímaváltozás jelentette problémák kezelését, a föld megőrzését a következő generációknak. A társadalom és a természet felé mutatott felelős hozzáállás hangsúlyozása azonban gyakran megreked a jól kommunikálható, szimbolikus lépések szintjén.
A fent felvázolt intézkedések ráadásul jelentős anyagi terhet rónak a vállalatra.
Egy komplex megoldás
Van azonban egy praktika, ami már-már svájcibicskai értelemben kínál komplex megoldást a munkaerő megtartását és a megfelelő jelöltek bevonzását célzó összetett feladatra. Egyszerre kínál lehetőséget a jobb munkahelyi hangulat kialakításához, a közösségépítésre, a vállalkozás társadalomért és természetért vállalt felelős hozzáállásának bizonyítására valódi, konkrét tettekkel, ráadásul költséghatékonyan.
Ez a kerékpáros munkába járás, illetve a csatlakozás az ezt népszerűsítő programokhoz, mint a Bringázz a munkába! kampány. De milyen kihívásra, milyen megoldással szolgál, ha nyeregbe ültetjük a munkahelyi kollektívát?
Jobb légkör
Jobb munkahelyi hangulat - számos tanulmány bizonyítja, hogy kerékpározással nem csak az ülőmunka egészségre káros hatásai kompenzálhatók, de stresszoldó hatásának köszönhetően jobb hangulatba is kerül a művelője. Aki bringával jár munkába, mentesül az utakon autóval rá váró forgalmi dugók, illetve a zsúfolt tömegközlekedés okozta stressztől, ritkábban vesz ki betegszabadságot és hatékonyabban végzi munkáját. Ráadásul a napi testmozgást abban a holtidőben tudja teljesíteni, amit amúgy a tömegközlekedésen szorongva, vagy forgalmi dugóba szorulva az autóban ülve töltene.
Közösségépítés
A közösségépítő szerepet a Bringázz a munkába! kampány keretein belül rendelkezésre álló csapatjáték biztosítja. A csapatok közösen gyűjtik kilométereiket és bringás napjaikat egy okostelefonos alkalmazás segítségével, és versenybe szállhatnak a többi csapattal. Az applikáció adatai alapján egy dedikált felületen könnyen lehet egyéni és céges rangsorokat összeállítani, és ezek alapján saját háziversenyt kiírni. A közös célért, együtt végzett, fizikai erőkifejtéssel járó feladat - a munkába kerékpározás - kiváló eszköz a munkahelyi kollektíva összekovácsolására.
Brandépítés
A kerékpárosbarát imidzs a brand pozicionálásában is kulcsszerepet játszhat. Azoknak a vállalatoknak, ahol figyelmet fordítanak a kerékpáros infra megteremtésére - biztonságos kerékpártárolók, zuhanyzók, öltözők, esetleg bringamosók, illetve szervizszolgáltatás -, csatlakoznak a Bringázz a munkába! kampányhoz, netán céges kerékpárflottát tartanak fenn a napi ügyek intézésére, nincs szükségük arra, hogy költséges greenwashing-kampányokkal bizonygassák elkötelezettségüket a földi élet sokszínűségének megóvása és a fenntartható társadalom iránt, és nagyobb eséllyel vonzhatnak magukhoz felelősen gondolkodó, elkötelezett munkaerőt.
Költséghatékony
Fontos, hogy az akár csapatépítő foglalkozásként is felfogható bringás kampányhoz csatlakozni egy fillérjébe sem kerül a cégnek, a részvételhez szükséges app ingyenes, csupán kerékpár és elhatározás kell. Persze nem árt, ha rendelkeznek kerékpárosbarát infrastruktúrával, de ezek nagy része egy modern irodaház-fejlesztés során többnyire adott. Kattintson, ha szeretne többet tudni a részvételről, illetve ha szeretne további tippeket a kerékpárosbarát környezet kialakításához, és a munkatársak motiválásához!
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk
Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk
A kollektív szerződés kötése nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha a munkáltatónál már működik egy kollektív szerződés kötésére jogosult... Teljes cikk
- Új informatikai központot nyit a BMW - több ezer munkahely jöhet létre 2 hete
- Egységben az erő: így enyhíti a munkaerőhiányt és csökkenti az agyelszívást három ország 2 hete
- Orbán Viktor: Minden erőt arra kell összpontosítani, hogy az embereket meggyőzzék, van értelme dolgozni 2 hete
- Hol vannak tartalékok a magyar álláspiacon? Így látja az államtitkár 2 hete
- Megjelent a szabályozás - Ezeket a foglalkozásokat nem űzheti a vendégmunkások egy része 3 hete
- Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni! 3 hete
- Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén? 3 hete
- Ebben a 10 uniós városban a legkönnyebb most munkát találni 3 hete
- Szijjártó Péter: Magyarország diktálni fogja egy technológiai világforradalom tempóját 3 hete
- "Magyarország nem összeszerelő üzem" - növekedett az innovatív munkakörökben dolgozók száma 4 hete
- 69 ezer munkahely megteremtéséhez járulhat hozzá ez a Microsoft gigaberuházás 4 hete