Egy szokatlan, de hatékony praktika, hogy elkötelezett munkaerőt találjon
A praktika, ami hozzájárul a jó munkahelyi légkörhöz, segít bevonzani az elkötelezett munkaerőt, jót tesz a brandépítésnek is a munkavállalók felé, ráadásul nem is kerül sokba. Igen, létezik ilyen! De vajon miért pont a Magyar Kerékpárosklub ajánlja?

Az amerikai Mercer tanácsadó vállalat Global Talent Trends című 2019-es kutatásának adataiból kiviláglik, hogy Európában a munkavállalók leginkább azokon a helyeken teljesítenek a legjobban (és részesítik előnyben), ahol a munka-magánélet egyensúlyát megtartva, inspiráló környezetben, jó légkörben végezhetnek értelmes munkát. Az innovációban és piaci versenyben élen járó társaságok pedig többek között az új munkavállalóikra célozva alakítják saját brandjüket, tudván, hogy így találják meg azokat, akikkel hosszú távon tervezhetnek.
Mit tehet a vállalat?
A jó munkakörnyezet kialakítására sokan fordítanak figyelmet. Már-már alapelvárás a minden földi jóval - játékkonzolokkal, csocsóasztallal, kényelmes kanapékkal, babzsákfotelekkel, nagy felbontású óriástévékkel - felszerelt, egészséges reggelit és uzsonnát is kínáló pihenőszoba. Követendő trend a dolgozók igényeire szabott étrend, az edzőtermi bérletek, sőt a mosoda, céges óvoda és iskola.
A légkör javításának kulcstényezői közé tartozik a közösség erősítése. Csak erre az igényre egy teljes ágazat épült, aminek szereplői csapatépítő, közösségerősítő programokat kínálnak, ám gyakran borsos árakon, és sokszor megkérdőjelezhető hatékonysággal.

A vállalkozások nagy része felismerte már, hogy a brandépítésre nem csak a termékeiket, szolgáltatásaikat megvásárolók körében van szükség. Nem mindegy, milyen képet mutatnak leendő munkavállalóik felé, akiknek újabb generációi már tudatosabban igyekeznek élni, figyelemmel kísérik a cégek társadalmi szerepvállalását, a klímaváltozás jelentette problémák kezelését, a föld megőrzését a következő generációknak. A társadalom és a természet felé mutatott felelős hozzáállás hangsúlyozása azonban gyakran megreked a jól kommunikálható, szimbolikus lépések szintjén.
A fent felvázolt intézkedések ráadásul jelentős anyagi terhet rónak a vállalatra.
Egy komplex megoldás
Van azonban egy praktika, ami már-már svájcibicskai értelemben kínál komplex megoldást a munkaerő megtartását és a megfelelő jelöltek bevonzását célzó összetett feladatra. Egyszerre kínál lehetőséget a jobb munkahelyi hangulat kialakításához, a közösségépítésre, a vállalkozás társadalomért és természetért vállalt felelős hozzáállásának bizonyítására valódi, konkrét tettekkel, ráadásul költséghatékonyan.
Ez a kerékpáros munkába járás, illetve a csatlakozás az ezt népszerűsítő programokhoz, mint a Bringázz a munkába! kampány. De milyen kihívásra, milyen megoldással szolgál, ha nyeregbe ültetjük a munkahelyi kollektívát?

Jobb légkör
Jobb munkahelyi hangulat - számos tanulmány bizonyítja, hogy kerékpározással nem csak az ülőmunka egészségre káros hatásai kompenzálhatók, de stresszoldó hatásának köszönhetően jobb hangulatba is kerül a művelője. Aki bringával jár munkába, mentesül az utakon autóval rá váró forgalmi dugók, illetve a zsúfolt tömegközlekedés okozta stressztől, ritkábban vesz ki betegszabadságot és hatékonyabban végzi munkáját. Ráadásul a napi testmozgást abban a holtidőben tudja teljesíteni, amit amúgy a tömegközlekedésen szorongva, vagy forgalmi dugóba szorulva az autóban ülve töltene.
Közösségépítés
A közösségépítő szerepet a Bringázz a munkába! kampány keretein belül rendelkezésre álló csapatjáték biztosítja. A csapatok közösen gyűjtik kilométereiket és bringás napjaikat egy okostelefonos alkalmazás segítségével, és versenybe szállhatnak a többi csapattal. Az applikáció adatai alapján egy dedikált felületen könnyen lehet egyéni és céges rangsorokat összeállítani, és ezek alapján saját háziversenyt kiírni. A közös célért, együtt végzett, fizikai erőkifejtéssel járó feladat - a munkába kerékpározás - kiváló eszköz a munkahelyi kollektíva összekovácsolására.

Brandépítés
A kerékpárosbarát imidzs a brand pozicionálásában is kulcsszerepet játszhat. Azoknak a vállalatoknak, ahol figyelmet fordítanak a kerékpáros infra megteremtésére - biztonságos kerékpártárolók, zuhanyzók, öltözők, esetleg bringamosók, illetve szervizszolgáltatás -, csatlakoznak a Bringázz a munkába! kampányhoz, netán céges kerékpárflottát tartanak fenn a napi ügyek intézésére, nincs szükségük arra, hogy költséges greenwashing-kampányokkal bizonygassák elkötelezettségüket a földi élet sokszínűségének megóvása és a fenntartható társadalom iránt, és nagyobb eséllyel vonzhatnak magukhoz felelősen gondolkodó, elkötelezett munkaerőt.
Költséghatékony
Fontos, hogy az akár csapatépítő foglalkozásként is felfogható bringás kampányhoz csatlakozni egy fillérjébe sem kerül a cégnek, a részvételhez szükséges app ingyenes, csupán kerékpár és elhatározás kell. Persze nem árt, ha rendelkeznek kerékpárosbarát infrastruktúrával, de ezek nagy része egy modern irodaház-fejlesztés során többnyire adott. Kattintson, ha szeretne többet tudni a részvételről, illetve ha szeretne további tippeket a kerékpárosbarát környezet kialakításához, és a munkatársak motiválásához!
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Egy friss tudományos vizsgálat kimutatta, hogy a bizonytalan eredetű ízesített e-cigaretták rákkeltő és toxikus fémeket tartalmazhatnak, amelyek... Teljes cikk
Világszerte több millió munkaképes korú ember él cukorbetegséggel – közülük sokan még mindig előítéletekkel, diszkriminációval vagy... Teljes cikk
Bár az emésztőrendszeri problémák gyakran rejtve maradnak, érzékenyen hatnak a mindennapi munkavégzésre. Érdemes tudni, hogy mik a leggyakoribb... Teljes cikk
- 400 új munkahely jön létre Budapesten – kimagasló fizetés és nemzetközi fejlődési lehetőség 3 napja
- Itt a rejtett hazai munkaerő-tartalék: 50–60 ezer ember munkába állhatna, vendégmunkások helyett 4 napja
- Jó hír a kismamáknak: többen léphetnek be a szövetkezetekbe januártól 4 napja
- Humanoid robot rúgta fel a vezérigazgatót – ilyen munkaerő jön a kínai gyárakból 5 napja
- Meglepő álláshirdetések, valódi történetek – a CIB Bank válasza a munkaerőpiaci kihívásokra 5 napja
- Gyorsan avuló készségek, relevanciavesztéstől való félelem 2 hete
- Hullámvölgyben az autóipar: több száz munkahelyet számolnak fel 2 hete
- "Többek vagyunk azáltal, hogy más kultúrákkal is együttműködünk" - a Pannonjob és a Club Tihany megoldása a munkaerőhiányra 2 hete
- The show must go on! 3 hete
- Ekkor kezdi meg a dolgozók felvételét a Vulcan Shield Global Békéscsabán 3 hete
- Mennyiség helyett minőség - Ezek a jó állás titkai az amerikai munkavállalók szerint 3 hete
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja