Megjelent: 16 éve

Énekszóval motiválnak cégvezetők - Dallal az elkötelezettség felé

Az Egyesült Államokban és néhány távol-keleti országban szokványos, hogy cégvezetők énekléssel, munkahelyi himnusz megalkotásával kívánják a munkatársak motivációját és a céggel való azonosulást erősíteni.

Zenestúdióba vonultak a német munkatársak

Az ötlet Európába, ezen belül Németországba is beszivárgott, ugyanis két cég is stúdióba küldte néhány dalos kedvű munkatársát egy vállalati CD megalkotása céljából. Volker Marquardt, a bielefeldi központú Daitronic cég vezetője karácsony előtt vetette fel a cég himnuszát, melyet a munkatársak írtak és zenésítettek meg. A dal címe: "Wir sind da" (Itt vagyunk) refrénje pedig a csapat sikerét, a közösség erejét hangsúlyozza. A dal producere úgy véli, hogy a Daitronic Németországban új terepre merészkedett és az első céges motivációs CD-t alkotta meg.

Rossz emléket idéz a közös éneklés a németeknél

Volker Marquardt szerint a felvétel nagy örömöt okozott a munkatársaknak. A főnök nem kíván közös munkahelyi énekléseket bevezetni, mert szerinte többen kellemetlen helyzetbe kerülnének, nem tudnák saját árnyékukat átugrani. A CD-t inkább autóban hallgatásra szánta, mely jobb kedvre deríti a munkába igyekvőket.
Azóta több vállalkozás is jelezte, hogy szeretne hasonló akciót indítani. Vannak, akik közös reggeli vagy déli énekléseket is terveznek, amit német zenepedagógusok aggályosnak tartanak. Emlékeztetnek arra, hogy a közös éneklés a nemzetiszocialista emlékek miatt távoli és idegen a mostani német kultúrától. A hatvanas években például a közös iskolai éneklést a zenepedagógia kifejezetten ellenezte.

Tőlünk idegen a munkahelyi éneklés
Szintén a kulturális különbségekre hívja fel a figyelmet Juhos Andrea karriertanácsadó, a DBM Magyarország ügyvezető igazgatója, aki nem tartja elképzelhetőnek, hogy nálunk is gyökeret verjen a közös munkahelyi éneklés és a céges dal megalkotása. "Az éneklés hatása és szerepe kultúrafüggő. Magyarország nem az a hely és kulturális közeg, amelyben közös munkahelyi énekléssel lehet motiválni a munkatársakat. A céges dalnak akkor lehet szerepe, ha a márka szimbólumává vált, reklámokban gyakran előfordul és széles körben ismert.
Ettől függetlenül minden olyan tevékenység, ami az együttműködésre, a munkán kívüli közös alkotásra épít, hasznos lehet. Elterjedtek például a hétvégi csapatépítő tréningek."
Juhos Andrea megemlítette, hogy a DBM nemzetközi találkozóján is szerepelt programpontként céges dal megalkotása, melyben elsősorban az egyesült államokbeli kollégák vettek részt.

Karácsony Zoltán, 2004. március 17
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„A belső ügyfelek ugyanolyan fontosak, mint a külsők” - szervezetfejlesztés az Uniqánál

Az elmúlt három évben az Uniqa magyarországi vállalata jelentős struktúraváltáson ment át, a szervezeti kultúraváltás pedig jelenleg is zajlik.... Teljes cikk

Merre tovább a home office mézeshetei után?

Álljunk meg 10 percre és gondoljuk végig, hol vannak most a csapatok és mit tehetnek a vezetők? Milyen veszély vár rájuk és hogyan adhatnak, kaphatnak... Teljes cikk

Varázserőt ad a dolgozónak, ha hasznosnak érzi munkáját

Ha látjuk értelmét a munkánknak, akkor hasznosnak érezzük magunkat és nagy valószínűséggel elhivatottan dolgozunk. Egy vezetőnek ezért az összes... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek