kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Évértékelő interjú Beck Zsolttal

Mi a folyamatos növekedés titka egy fejvadász cégnél? Mi volt 2016 legnagyobb tanulsága és lehet-e még újat mondani a HR területén? Beck Zsolttal, a Beck and Partners Kft. Ügyvezetőjével beszélgettünk az elmúlt évről és a jövő év célkitűzéseiről.

Mennyiben volt más a 2016-os év a cég életében, mint az előzőek?

2016-ban szemmel láthatóan gyökeresen átalakult a munkaerőpiac, és még inkább felerősödött az a tendencia, hogy nem a munkavállalók küzdenek az álláshelyekért, hanem a cégeknek kell nagy erőket megmozgatni, hogy a legjobb álláskeresők hozzájuk kerüljenek. Ez a jelöltekért folytatott harc talán sosem volt még olyan nagy és jelentőségteljes, mint az idei évben, ezt mi is érezzük, és partnereinknek nem csak a tűzoltásban és egy-egy kulcspozíció betöltésében segítünk, hanem hosszú távú stratégia kidolgozásában is, amivel megkönnyíthető a saját életük. E nélkül ma már igen nehezen lehet sikeresen toborozni.


Vannak már eredmények, számok a 2016-os évről? Elégedett az eredménnyel?



Pontos számokat még nem tudok mondani, annyi biztos, hogy már hetekkel az év lezárása előtt lényegesen meghaladtuk a tavalyi év árbevételét, így a magunknak kitűzött növekedési célt az idei évben is stabilan hozzuk. Az utolsó hetekben már csak az üzletágaink között folyik a verseny a minél nagyobb növekedésért.


Minden év sok változást és nehézséget is hoz, a Beck & Partnersnél mi volt az a pont, amire kiemelt hangsúlyt kellett fektetni a sikerek érdekében idén?



A legnagyobb kihívást idén is a hiányszakmákban való toborzás jelentette. Az IT, a mérnök területeken mindenkinek elég küzdelmesek, nekünk is ezek a pozíciók okozzák a legnagyobb fejtörést. Szerencsére a kollégáink sok éves tapasztalata és kapcsolati tőkéje nagyon nagy kincset ér, illetve a munkánkat támogató és hatalmas saját adatbázist tartalmazó HR Felhő rendszernek is köszönhetjük, hogy megoldjuk ezeket a kihívásokat is. Sok cég kifejezetten úgy keres meg minket, hogy hallották, nálunk a megoldhatatlannak tűnő keresések is sikerrel zárulnak. Nagy hangsúlyt fektetünk a toborzásmarketingünk fejlesztésére is, és kihívást jelent a piac összes felmerülő igényét kiszolgálni, hisz ez új erőforrásokat és igen sok időt igényel, de nekünk fontos, hogy ügyfeleink minden kérését teljesíteni tudjuk, legyen az toborzás, tréning, marketing irányú segítség, így sikerrel vesszük ezeket az akadályokat is.


Ezek szerint nagyon komplex segítséget nyújtotok az ügyfeleknek. A legtöbben azért még mindig a fejvadászatról ismernek tieteket, mi az a szolgáltatás, ami kevésbé ismert, de jó, ha tud róla a piac?



A fejvadászaton túl valóban igen sok dolgot csinálunk, amik szerencsére már egészen széles körben ismertek. Dinamikusan növekvő üzletágunk a HR Felhő, ami egy teljesen testreszabható toborzási-kiválasztási szoftver, ezt már sok nagy cég és kkv is megelégedéssel használja. Folyamatosan fejlesztjük a legkorszerűbb megoldásokkal, hisz a mi sikereinknek is a HR felhő az egyik legnagyobb alapja. A tréning üzletágunk talán kevéssé ismert, de ezen a téren is tudunk profi szakmai segítséget nyújtani, illetve egyre gyakrabban teljesítünk HR outsourcing kéréseket is, ami egy igen praktikus és jó megoldás a megbízóknak. Az idei évben indult és jövőre sok újdonsággal folytatódó HR Reggeliket is ajánlom szeretettel, hisz itt mindenről lehet tájékozódni, megismerhetnek minket és a HR szakemberek egyedi problémáira kínálunk egyedi ötleteket, tanácsokat, így például a toborzásmarketing, HR - és Employer Branding fortélyaiba is beavatjuk őket, és később akár képzéseken el is sajátíthatják ezeket a technikákat.


Sok nagy cég folyamataira rálátva, mi a legfontosabb tanács, amit nem árt megfogadni a sikeres 2017 érdekében?



Fontosnak tartom a rugalmasságot, hogy a cégek ne ragaszkodjanak makacsul a régen működő folyamatokhoz, mert azok ma már elavultak. Használják a toborzásmarketing lehetőségeit, az online eszközöket, és gondolkozzanak stratégiában, építsenek hosszú távú és tudatos HR branding stratégiát, aki nem figyel az employer branding jelentőségére, az hamar olyan hátrányba kerül, amit később lehetetlen lesz behozni. A 2016-os év legfontosabb tanulsága a cégeknek, hogy amellett, hogy fel kell gyorsítaniuk a saját kiválasztási folyamataikat, a marketing és HR osztályoknak egyre inkább együtt kell dolgozniuk, hiszen a jó munkahely ismertté tétele alapvetően marketing és PR feladat.


Mik a 2017 -es év célkitűzései a Beck & Partnersnél?



A HR felhő fejlesztése mindenképp fókuszban lesz, és a HR Reggeliket is szeretnénk minél informatívabbá, izgalmasabbá tenni. Nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni a marketing és PR tevékenységünk fejlesztésére, illetve a jelöltek számára is készülünk egy újdonsággal, de ezt még nem szeretném leleplezni. Érdemes figyelni a honlapunkat, fel lehet iratkozni a hírleveleinkre is, és ebben mindig minden fontos információt, hasznos szakmai tartalmat megosztunk jelenlegi és leendő ügyfeleinkkel.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk