Évértékelő interjú Beck Zsolttal
Mi a folyamatos növekedés titka egy fejvadász cégnél? Mi volt 2016 legnagyobb tanulsága és lehet-e még újat mondani a HR területén? Beck Zsolttal, a Beck and Partners Kft. Ügyvezetőjével beszélgettünk az elmúlt évről és a jövő év célkitűzéseiről.
2016-ban szemmel láthatóan gyökeresen átalakult a munkaerőpiac, és még inkább felerősödött az a tendencia, hogy nem a munkavállalók küzdenek az álláshelyekért, hanem a cégeknek kell nagy erőket megmozgatni, hogy a legjobb álláskeresők hozzájuk kerüljenek. Ez a jelöltekért folytatott harc talán sosem volt még olyan nagy és jelentőségteljes, mint az idei évben, ezt mi is érezzük, és partnereinknek nem csak a tűzoltásban és egy-egy kulcspozíció betöltésében segítünk, hanem hosszú távú stratégia kidolgozásában is, amivel megkönnyíthető a saját életük. E nélkül ma már igen nehezen lehet sikeresen toborozni.
Vannak már eredmények, számok a 2016-os évről? Elégedett az eredménnyel?
Pontos számokat még nem tudok mondani, annyi biztos, hogy már hetekkel az év lezárása előtt lényegesen meghaladtuk a tavalyi év árbevételét, így a magunknak kitűzött növekedési célt az idei évben is stabilan hozzuk. Az utolsó hetekben már csak az üzletágaink között folyik a verseny a minél nagyobb növekedésért.
Minden év sok változást és nehézséget is hoz, a Beck & Partnersnél mi volt az a pont, amire kiemelt hangsúlyt kellett fektetni a sikerek érdekében idén?
A legnagyobb kihívást idén is a hiányszakmákban való toborzás jelentette. Az IT, a mérnök területeken mindenkinek elég küzdelmesek, nekünk is ezek a pozíciók okozzák a legnagyobb fejtörést. Szerencsére a kollégáink sok éves tapasztalata és kapcsolati tőkéje nagyon nagy kincset ér, illetve a munkánkat támogató és hatalmas saját adatbázist tartalmazó HR Felhő rendszernek is köszönhetjük, hogy megoldjuk ezeket a kihívásokat is. Sok cég kifejezetten úgy keres meg minket, hogy hallották, nálunk a megoldhatatlannak tűnő keresések is sikerrel zárulnak. Nagy hangsúlyt fektetünk a toborzásmarketingünk fejlesztésére is, és kihívást jelent a piac összes felmerülő igényét kiszolgálni, hisz ez új erőforrásokat és igen sok időt igényel, de nekünk fontos, hogy ügyfeleink minden kérését teljesíteni tudjuk, legyen az toborzás, tréning, marketing irányú segítség, így sikerrel vesszük ezeket az akadályokat is.
Ezek szerint nagyon komplex segítséget nyújtotok az ügyfeleknek. A legtöbben azért még mindig a fejvadászatról ismernek tieteket, mi az a szolgáltatás, ami kevésbé ismert, de jó, ha tud róla a piac?
A fejvadászaton túl valóban igen sok dolgot csinálunk, amik szerencsére már egészen széles körben ismertek. Dinamikusan növekvő üzletágunk a HR Felhő, ami egy teljesen testreszabható toborzási-kiválasztási szoftver, ezt már sok nagy cég és kkv is megelégedéssel használja. Folyamatosan fejlesztjük a legkorszerűbb megoldásokkal, hisz a mi sikereinknek is a HR felhő az egyik legnagyobb alapja. A tréning üzletágunk talán kevéssé ismert, de ezen a téren is tudunk profi szakmai segítséget nyújtani, illetve egyre gyakrabban teljesítünk HR outsourcing kéréseket is, ami egy igen praktikus és jó megoldás a megbízóknak. Az idei évben indult és jövőre sok újdonsággal folytatódó HR Reggeliket is ajánlom szeretettel, hisz itt mindenről lehet tájékozódni, megismerhetnek minket és a HR szakemberek egyedi problémáira kínálunk egyedi ötleteket, tanácsokat, így például a toborzásmarketing, HR - és Employer Branding fortélyaiba is beavatjuk őket, és később akár képzéseken el is sajátíthatják ezeket a technikákat.
Sok nagy cég folyamataira rálátva, mi a legfontosabb tanács, amit nem árt megfogadni a sikeres 2017 érdekében?
Fontosnak tartom a rugalmasságot, hogy a cégek ne ragaszkodjanak makacsul a régen működő folyamatokhoz, mert azok ma már elavultak. Használják a toborzásmarketing lehetőségeit, az online eszközöket, és gondolkozzanak stratégiában, építsenek hosszú távú és tudatos HR branding stratégiát, aki nem figyel az employer branding jelentőségére, az hamar olyan hátrányba kerül, amit később lehetetlen lesz behozni. A 2016-os év legfontosabb tanulsága a cégeknek, hogy amellett, hogy fel kell gyorsítaniuk a saját kiválasztási folyamataikat, a marketing és HR osztályoknak egyre inkább együtt kell dolgozniuk, hiszen a jó munkahely ismertté tétele alapvetően marketing és PR feladat.
Mik a 2017 -es év célkitűzései a Beck & Partnersnél?
A HR felhő fejlesztése mindenképp fókuszban lesz, és a HR Reggeliket is szeretnénk minél informatívabbá, izgalmasabbá tenni. Nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni a marketing és PR tevékenységünk fejlesztésére, illetve a jelöltek számára is készülünk egy újdonsággal, de ezt még nem szeretném leleplezni. Érdemes figyelni a honlapunkat, fel lehet iratkozni a hírleveleinkre is, és ebben mindig minden fontos információt, hasznos szakmai tartalmat megosztunk jelenlegi és leendő ügyfeleinkkel.
- 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen! Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
- 2024.10.02A duális képzés kihívásai a HR területen ingyenes webinárium A webinárium útmutatást, olyan gyakorlati megoldásokat, hasznos tippeket ad, amivel hatékonyan kezelheti a duális képzés HR kihívásait, miközben maximálisan kihasználja a rendszer nyújtotta előnyöket. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
Az Európai Digitális Tanúsítványokkal könnyebb a tudás láthatóvá tétele! Teljes cikk
Miért nem hiányozhat HR szakemberként a XXI. Magyar Munkajogi Konferenciáról? Az inspiráló, színvonalas előadások, különleges programok mellett... Teljes cikk
BeneFit Prize interjúsorozatunk következő részében Schneider Balázzsal, az AYCM SportPass alapító ügyvezetőjével találkoztunk. Beszélgettünk a... Teljes cikk
- Kétszer emelt bért és bevezette az EAP programot a Rossmann - Kiss Judit HR vezető értékel 9 hónapja
- Egyszeri 200 ezer forintos juttatás mindenkinek: így lépett az infláció ellen a Schneider Electric 9 hónapja
- Orbán Viktor: A nyugdíjakat mindenképpen 6 százalékkal emeli a kormány 10 hónapja
- Új HR-igazgató a Central Médiacsoportnál 11 hónapja
- Inaktív jelölteket kutatunk fel és teszünk motiválttá - Bíró Tímea, a Focus Consulting alapító-ügyvezetője 12 hónapja
- Korábban sosem tapasztalt jelenség: a gazdasági visszaesés ellenére nehezebb betölteni egy-egy pozíciót, mint a szárnyalás alatt - Dr. Molontay Patrik, HumanField 12 hónapja
- Magyar szakember lett a HOGAN globális vezetője 12 hónapja
- Új vezérigazgató a Wallis Asset Management élén 12 hónapja
- Megtörtént a Kutyabarát Munkahely Pályázat ünnepélyes díjátadója 13 hónapja
- Hasítottak a HR szolgáltatók 2022-ben: itt vannak az árbevételek 1 éve
- Bende Zsolt került a Balaton-felvidéki Nemzeti Park élére 1 éve