kapubanner for mobile
Megjelent: 2 hónapja

Ezért fontos, hogy a toborzó kommunikáció ne csak a fiataloknak, hanem szüleiknek is szóljon

A cégeknek érdemes részt venni a duális képzésben, hiszen a tanulók jelentős része a duális képzőhelyén szereti meg igazán a szakmáját és válik potenciális munkavállalóvá. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) megbízásából készült felmérés rávilágít arra is, hogy a szülőknek még mindig komoly szerepük van a pályaválasztásban.

Először készült olyan átfogó felmérés, amely a szakképzésben tanuló fiatalok oldaláról térképezte fel a duális képzést, a gyakorlati helyek kiválasztásával kapcsolatos preferenciáik, elvárásaik vonatkozásában. A BKIK tavaly év végén - kérdőíves kutatás keretében – kereste és kérdezte meg tapasztalatairól a szakképzésben tanuló közel 18.000 ezer, 16 és 25 éves kor közötti, Budapesten tanuló diákot. A fővárosi kamara célja az volt, hogy pontos képet tudjon adni az iskoláknak és a cégeknek arról, hogy a tanulók mi alapján választanak duális képzőhelyet, ott hogy érzik magukat, majd ezt követően milyen szempontok alapján alkotnak véleményt.

A kutatás a duális képzési rendszerrel kapcsolatos részletes eredményekkel szolgált. Kiderült többek között, hogy a válaszadók 40 százaléka (több ágazatban akár 65-75 százaléka) számára még inkább vonzóvá tette szakmáját a gyakorlati képzőhelyen szerzett tapasztalat. Ezzel együtt a tanulók nagy arányban (54%) várják el a gyakorlati helyektől a magas szintű szakmai tudás biztosítását, amellyel a duális képzésben résztvevő cégek potenciális munkavállalóiként végezhetik el az iskolát.

Az eredmények rávilágítottak, hogy akármerre is mennek a generációs trendek, a szülőknek még mindig komoly szerepük van a pályaválasztásban és a gyakorlati hely kiválasztásában is (39%). Ez fontos üzenet a tanulókat kereső cégek számára, hogy a toborzó kommunikáció ne csak a fiataloknak, hanem szüleiknek is szóljon.

Budapest 4 szakképzési centrumának 57 iskolájában több mint 29 000 fő tanul szakképzésben, ami az ország szakképzésben résztvevő tanulóinak 13%-át jelenti.

A BKIK által nyilvántartott 1491 db duális képzőhelyen több mint 27 000 diákot várnak a gyakorlati képzésre, hogy közvetlen tapasztalatot szerezzenek a legmodernebb technológiákról. A szakképző iskolákban és technikumokban szakmát tanuló fiatalok a szakmai szempontok alapján megfelelőnek ítélt duális gyakorlati képzőhelyeken, kamarai oktatói minősítéssel rendelkező oktatóktól sajátíthatják el korszerű gyakorlati tudást. A kutatás eredményei alapján a BKIK a duális képzésben részt vevő tanulók és a duális képzőhelyek irányába is fejleszti, pontosítja az együttműködések tartalmát és irányait, hiszen a fővárosi kamara fő célkitűzése a jövőben is az, hogy a duális képzés minden résztvevője a lehető legelégedettebb legyen a rendszer működésével.

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene? - olvassa el korábbi cikkünk!

  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon?

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé a kormány: 2030-ra 85%-ra szeretnék emelni a magyarországi foglalkoztatottsági rátát. Ehhez főleg a 15-29 éves... Teljes cikk

Hibázik az AI alapú toborzás is - könnyen kerülhetnek süllyesztőbe a legjobb jelöltek

A mesterséges intelligencia (AI) alapú toborzási szoftverek miatt sok potenciális jelölt is kieshet a rostán a kiválasztás folyamata során. Sok... Teljes cikk