Felsőoktatási rangsorokról szóló kötet jelent meg
Az egyetem értéke címmel a felsőoktatási rangsorokat és az egyetemi teljesítményeket elemző könyvet mutattak be.
A rangsorok a médiának köszönhetően a mindennapok velejárói lettek, meg kell tanulni kezelni őket. Szerinte ez nem más, mint egy médiakommunikációs eszköz, és erre alapozni egy felsőoktatási intézmény jövőjét, a fejlesztéseket, vétkes könnyelműség lenne. Például az ELTE tevékenységének kétharmadára "vakok" a rangsorok - mutatott rá.
Szerinte az általános rangsorok egyre kevésbé informatívak, a régiós és szakterületi rangsoroké a jövő. Fábri György úgy látja: a magyar intézményeknek nem is feltétlenül a globális rangsorokban kellene megméretődniük.
Azt mérték - folytatta -, hogy a hallgatók intézményválasztására a jelenlegi rangsorok nincsenek különösebb hatással.
Kitért arra is, annyira Budapest-centrikus például a kutatás-fejlesztés, hogy valódi versenyt generálni igen nehéz lenne. A kötet ahhoz akar támpontot adni, hogyan olvassák a rangsorokat, és hogyan használják őket - hangsúlyozta Fábri György.
Palkovics László oktatási államtitkár a kötet bemutatóján kiemelte: a könyv rendet tesz abban, hogy mit jelentenek a felsőoktatási rangsorok, hogyan kell értelmezni azokat, és mit jelentenek az egyetemek egymáshoz viszonyított jellemzői, mutatói.
Szólt arról, hogy most is szerepel magyar egyetem a legjobbak között, az Állatorvos-tudományi Egyetem Európa ilyen intézményei közül az ötödik legjobb, és a második lehet, amelynek diplomája az angolszász országok mindegyikében elfogadottá válik.
MTI