Fontos dátum közeleg a katásoknak
2018. február 26-áig kell a katás egyéni vállalkozóknak adóbevallást tenniük - írja az adózóna.
A tevékenységét folyamatosan végző katás egyéni vállalkozónak kell nyilatkozniuk a 17KATA nyomtatványon - írják.
Ha az adózónak a személyi jövedelemadóról szóló törvény (szja-törvény) hatálya alá tartozó jövedelme is van, akkor az adózás rendjéről szóló törvény szerint az 17SZJA bevallást is eddig a dátumig kell leadnia.
A bevételi értékhatárra figyelemmel a 17KATA nyomtatványon kell bevallani a százalékos adó összegét.
Fontos, hogy ka a kisadózó vállalkozás a naptári év minden hónapjára köteles a tételes adót megfizetni, akkor a vállalkozás bevételének naptári évben elért összegéből a 12 millió forintot meghaladó része után 40 százalék adót kell fizetnie. Abban az esetben, ha a kisadózó vállalkozás nem köteles a naptári év minden hónapjára a tételes adót megfizetni (például szünetelteti a tevékenységét vagy évközben jelentkezik be a kisadózói törvény - Katv. - hatálya alá), akkor a 40 százalék adót a bevétel azon része után kell megfizetni, amely meghaladja az adófizetési kötelezettséggel érintett hónapok és havi 1 millió forint szorzatát.
adózóna
Ha az adózónak a személyi jövedelemadóról szóló törvény (szja-törvény) hatálya alá tartozó jövedelme is van, akkor az adózás rendjéről szóló törvény szerint az 17SZJA bevallást is eddig a dátumig kell leadnia.
A bevételi értékhatárra figyelemmel a 17KATA nyomtatványon kell bevallani a százalékos adó összegét.
Fontos, hogy ka a kisadózó vállalkozás a naptári év minden hónapjára köteles a tételes adót megfizetni, akkor a vállalkozás bevételének naptári évben elért összegéből a 12 millió forintot meghaladó része után 40 százalék adót kell fizetnie. Abban az esetben, ha a kisadózó vállalkozás nem köteles a naptári év minden hónapjára a tételes adót megfizetni (például szünetelteti a tevékenységét vagy évközben jelentkezik be a kisadózói törvény - Katv. - hatálya alá), akkor a 40 százalék adót a bevétel azon része után kell megfizetni, amely meghaladja az adófizetési kötelezettséggel érintett hónapok és havi 1 millió forint szorzatát.
adózóna
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek

Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?