Megjelent: 4 éve

Hivatalos iPhone szerviz vagy márkafüggetlen javítás? Mikor melyik éri meg?

Az Apple termékek több dologról is nevezetesek. Kimagasló a megbízhatóságuk és praktikusságuk, ritkák a bosszantó hibák, a termékek minősége magas, a gyártás során felhasznált alapanyagok tartósak és jó minőségűek.

Hivatalos iPhone szerviz vagy márkafüggetlen javítás? Mikor melyik éri meg?
-

A márkának van némi elitista jellege is, hiszen magas minőség más gyártóknál sem ritka, de az Apple minden tekintetben hirdeti különállását, egyedi megoldásait. Ezek a megoldások nem csak jól működnek, de nem is kompatibilisek semmi mással, ami nem Apple. Ha egyszer bekerülünk az Apple bűvkörébe akkor onnantól nehéz szabadulnunk már csak technikai szempontból is: nem árt ha mobilunk és számítógépünk hiba nélkül tud kommunikálni egymással. Közben megkapjuk azt az érzést is, hogy mi is a különb Apple klub tagjai lehetünk.

Az Apple klub előnyei

Mindez persze kellően drága is. Egy ugyanolyan jellemzőkkel bíró más gyártótól származó táblagéphez viszonyítva az iPad mindig drágább lesz. Ha valamire szükségünk van az iPhone szerviz a kiegészítő kütyüket is - amikben aligha van ekkora minőségbeli különbség - többszörös áron adja. Nem csak a minőséget fizetjük meg, hanem a márkát is. Van-e mód arra, hogy a minőséget megkapjuk a plusz költségek nélkül? Lehetünk-e a klub tagjai az extra díjak fizetése nélkül? Teljes egészében nem, de ne hagyjuk, hogy a márkahűségre épített marketing akkor is plusz költségekbe vezessen minket, amikor lenne más választásunk is.

Kimagasló minőség ide, kimagasló minőség oda, bizony az iPhone is képes elromlani. Nem működik valamelyik gomb, megsérült a töltőcsatlakozó, leverte a macska az asztalról a mobilt és betörött a képernyő. Végtelen lehet a sor miért van szükségünk javításra. Apple szerviz Budapest és a megyeszékhelyek belvárosaiban mindenhol van, mint ahogyan kínálják szolgáltatásaikat a márkafüggetlen vagy nem hivatalos szervizek is. Nem hivatalos szerviznek a csak Apple készülékekkel foglalkozó, de nem gyári kötelékben működő vállalkozásokat hívjuk, míg márkafüggetlennek azokat, amik az iPhone-ok mellett más készülékek szervizelésével is foglalkoznak.

A munka minőségét tekintve kevés indok szól a hivatalos szerviz mellett. Félreértés ne essék, nem végeznek rossz munkát a gyári szervizekben, csak éppen ugyanazt a minőségű szerelést mások is tudják. A márkahűség mellett a garancia, illetve a garancia elveszítésének lehetősége az, ami sok embert terel a márkaszerviz felé. Vizsgáljuk meg ezt a kérdést részletesebben.

A jótállás fontossága

Nem fogunk részleteibe belemenni a jótállás és a szavatosság eltérő jelentéseibe, maradunk a lényegnél és a gyakorlatnál. Ha valaki iPhone-t vesz Magyarországon, akkor választhat, hogy probléma esetén az Apple egy éves korlátozott jótállását vagy a hazai jogszabályoknak megfelelő jótállás alapján történjen a javítás. Fontos, hogy ha egyszer választottunk, akkor onnantól az érvényes. A magyar jogszabályok a készülék árától függően 1-3 év (Apple termékek esetében ez gyakran 3 év) jótállást tesznek kötelezővé. Minden új termékre van 1-3 év garanciánk, amit biztosan elveszítünk, ha bármilyen javítást nem hivatalos szervizben kérünk.

Ugyanakkor a garancia nem vonatkozik: fogyóeszközökre (például akkumulátor), esztétikai sérülések (például kijelző törése, karcolások, horpadások), külső fél által gyártott olyan komponens vagy termék által okozott károkra, amely nem felel meg az Apple Termék specifikációinak (például nem Apple töltő okozta sérülés), baleseti sérülés (például leverte a macska a telefont), nem megfelelő üzemeltetés, elöregedés (ez nem vicc, ha a gomb azért nem működik, mert az Apple szerint túl sokszor megnyomtuk és akkor természetes, hogy nem működik).

Ha a garancia ideje alatt a fenti problémák jelentkeznek, akkor azt csak drágán és általában elég lassan (akár hetekben mérhető időtávon) javítja az Apple, cserébe megmarad a készülék garanciája. A másik lehetőség, hogy megjavítja olcsóbban egy megbízható márkafüggetlen szerviz, például a Mobee, de akkor elveszik a garancia. Ilyenkor a javítás várható költségét és a hátralévő garancia hosszát érdemes mérlegelni. Ha a vásárlást követően másnap veri le a macska a készüléket, lehet megéri hivatalos helyen cseréltetni az előlapot drágán, ha két és fél év után veri le a cirmos a mobilt, akkor valószínűbb, hogy a garancia korábbi elvesztése jelenti a kisebb kárt.

Összegezve: a javítás minőségét tekintve nincs érdemi különbség hivatalos és márkafüggetlen hely között. A garancia korlátozott, így addig érdemes azt szem előtt tartani, amíg valóban attól tartunk, hogy gyártási hiba miatt nem fog működni készülékünk. Valószínűleg még a garancia lejárta előtt elérkezik az a pont, amikor már költséghatékonyabb márkafüggetlen szerviznél végeztetni azon javításokat, amikre a jótállás nem vonatkozott.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton

Az AI korában új luxus lett, ha valódi ember válaszol az ügyfélszolgálaton. Balogh Péter, szoftverfejlesztő, üzletember és angyalbefektető friss... Teljes cikk

Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk