Megjelent: 10 hónapja

Hogyan írjunk tökéletes álláshirdetést?

Az álláshirdetés jelenti az első fontos kapcsolódási pontot a cégünk és a potenciális jelöltek között, ami miatt egyáltalán nem mindegy, hogy mit és hogyan fogalmazunk meg benne a betöltendő pozícióval kapcsolatban.

images

Hogyan írjunk tökéletes álláshirdetést?
Amennyiben ugyanis erre nem fordítunk kellő figyelmet, akkor nem csak, hogy beleolvadunk a balmazujvarosallas.hu és az egyéb álláportálokon hirdető versenytársak végeláthatatlan tengerébe, hanem az szituáció is előfordulhat, hogy túl sok vagy túl kevés jelentkezés érkezik be.

Úgy kell tekinteni rá, mint egy reklámra

Ahhoz, hogy kellő mértékben felkeltsük figyelmet, el kell adnunk magunkat a potenciális jelentkezők számára. Ezért úgy tekinteni az álláshirdetésre, mint egy reklámra, amely egyszerű, hiteles, egzakt, de mégis tele van váratlan fordulatokkal.

Hogy egy konkrét példát is említsünk, az interneten néhány éve keringett egy kép egy, a Szilícium-völgyben kihelyezett óriásplakátról, amelyben a Google egy matematikai feladvány mögé rejtette a meghirdetett pozíció leírását és a jelentkezési lehetőséget tartalmazó honlap címét.

Emellett fontos még, hogy az álláshirdetés ne csupán száraz leírásból álljon, hanem különböző érzelmeket, történeteket is közvetítsen. Legyen például az adott jelentkező a főhős, és írjuk le, hogy ha felvételt nyer hozzánk, akkor néhány éven belül hova tud majd fejlődni.

Szükség lesz egy olyan ütős, figyelemfelkeltő címre, amely magát a vállalkozást is tükrözi

Az álláshirdetés címe lesz első dolog, amit a jelentkezők meglátnak, így fontos, hogy ez ütős és figyelemfelkeltő legyen, de mégis tükrözze magát a vállalkozást, illetve összhangban legyen a hirdetés tartalmával.

Összpontosítsunk a termékelőnyökre a feladatok felsorolásánál!

A szövegírás során a termékelőnyökre való összpontosítást leginkább a marketing területén szokták alkalmazni, de ez az alapvetés tökéletesen megállja a helyét az álláshirdetés megírása során is.

Vagyis ahelyett, hogy sablonos szófordulatokkal sorolnánk fel a pozícióhoz tartozó teendőket, próbáljunk meg ezeknek az előnyeire is rávilágítani. Például, ha az utazás is hozzátartozik a munkakörhöz, akkor leírhatjuk, hogy a jelölt az üzleti utak során számtalan új élménnyel gazdagodik majd, és nagyon sok embert ismerhet meg.

Emellett még érdemes részletesebben is kitérni arra, hogy a jelentkezők mit valósíthatnak meg pontosan az adott pozícióban, és hogyan járulhatnak hozzá a cég sikeréhez. Az emberek ugyanis szeretnek olyan munkát végezni, amellyel valamilyen értéket teremthetnek.

Végül az álláshirdetés mindenképpen tartalmazza a bért!

A statisztikák azt mutatják, hogy 30%-al nagyobb figyelmet kapnak azok az álláshirdetések, amelyek a juttatásról is tartalmaznak némi információt.

De a nagyobb elérés emellett még azért is fontos a bér megjelölése, mert így elkerülhetővé válnak a későbbi félreértések, és azok a kellemetlen szituációk, amikor az ideális jelölt csak azért mondja vissza felkínált pozíciót, mert nem megfelelő számára a fizetés.

  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Halálos kimenetelű munkabalesetet próbált eltitkolni egy férfi, szabadságvesztésre ítélték

A Kazincbarcikai Járásbíróság két év, végrehajtásában öt év próbaidőre felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt egy férfit, aki megpróbált... Teljes cikk

Ámokfutás a pápai munkásszállón - benyújtották a vádiratot

Több ember sérelmére elkövetett emberölés bűntettének kísérletével vádolja a Veszprém Vármegyei Főügyészség azt az ukrán állampolgárságú... Teljes cikk

Google Ads és a hirdetői személyazonosság

Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a marketingünk akkor fog igazán jól és hatékonyan működni, ha tudatos tervezés áll mögötte. Akár online, akár... Teljes cikk