Megjelent: 4 éve

Hogyan javíthatunk az e-learninghez való hozzáálláson?

Sok helyről halljuk, hogy a vállalatok kollégái szkeptikusan állnak az elektronikus úton történő tanuláshoz, nem hisznek benne, nem fogadják túl pozitívan. Ahhoz, hogy ezen a hozzáálláson javítani tudjunk, a következő tippeket ajánljuk.

1. Engedjük szabadjára a tanulókat: első lépésben fontos, hogy éreztessük a tanulókkal, hogy az e-learningben szabadon tevékenykedhetnek. Adjunk lehetőséget, hogy maguk válasszanak kurzusokat, használjunk elágazásokat, próbáljuk meg minél nagyobb önállóságot biztosítani nekik.

2. Tapasztalatok szerint akkor a leghatékonyabbak az e-learning kurzusok, ha a tanuló számára egyértelmű, hogy mitől lesz neki jobb, ha elvégzi az adott kurzust. Ennek érdekében fogalmazzuk meg a pontos célt és azokat a kompetenciákat, amelyekben a tanuló fejlődni fog.

3. Redukáljuk a stresszt, a bizonytalanságot. Kiemelt helyen kezeljük minden esetben a vállalatok alkalmazottainak e-learningre való felkészítését, tanúsítsunk támogató hozzáállást. Minden csoportban vannak, akik bátorításra kényszerülnek, ezért mindenképp ösztönözzük a tanulókat kérdések feltevésére.

4. Túlterhelés nélkül állítsuk kihívás elé a tanulókat. Sokszor találkoztunk már olyan modulokkal, amelyek egy átlagos felhasználónak is megerőltetőek voltak. Rengeteg száraz tartalom, sok kérdés, stb. Érdemes megtalálni az arany középutat, vagy pedig szabadon választható kihívásokat is felállítani.

5. Pozitív visszajelzések: Az e-learning bevezetése után érdemes a tanulókat bátorítani, elvégzett eredményeiket kiemelni és akár az egész folyamatot érintő visszajelzéseket is adni a vállalat alkalmazottai számára.

6. Érdeklődés fenntartása: Nem egyértelműen a tananyagok alatti figyelemfenntartásra kell gondolni, hanem a folyamatos e-learning” gondozásra” is, a folyamatosságra fektetve a hangsúlyt.

7. Célozzuk meg a tanulók érzelmeit: Az érzelmek a legjobb motivációs tényezők. Ha a tananyagokba a felhasználókhoz közeli helyzeteket, érzelmeket építünk, számíthatunk a motiváció pozitív irányú változására is.

8. Példát!: A szkeptikusság elkerülése végett érdemes a kollégák számára olyan példákat mutatni ahol az e-learning már egy jól felépített rendszerben a mindennapi élet részeként jelenik meg a vállalat életében.

E-learning HR Blog
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter