Hogyan változik a munkaidő monitoring a vírushelyzet alatt - az új igények, és azok implementálása
A pandémiás időszak alaposan felforgatta a 2020-as évet, mely a HR területén belül is gyökeres átalakulásokat indikált. A legnagyobb ilyen változás a munkaerő szervezésének átformálódása, a home office környezet kialakítása és rendszerének bevezetése volt.
Mivel a gyakorlat pozitívan igazolta a cégek nagy részét, a home office, mint választható lehetőség, sok esetben megmaradt - ez viszont újabb változtatásokat vonzott magával nem csak a szervezés, hanem a munkaidő-nyilvántartás oldaláról is. Azok a cégek, akik használnak valamilyen programot a munkaidő-nyilvántartásra, a szoftver vagy online rendszer fejlesztőivel közösen térképezték fel, hogyan ültethető át a gyakorlat, úgy, hogy az a folyamatosan változó jogszabályi környezetnek is megfeleljen.
Az új helyzet hosszú távú szervezésében és számfejtésében a munkaadók oldaláról a legnagyobb felmerülő probléma a munkarendek kezelése volt: nem minden esetben dolgozik mindenki egyszerre home office-ban, hanem váltják egymást a kollégák - ezt tovább bonyolítja, ha a bejárás nem kötelező, hanem választható. A vezetők nem látták át, a kollégák mikor elérhetőek: kinek kellene az irodában lennie, ki dolgozik otthonról, ki tölti éppen szabadságát és kinek merült fel néhány órás távollét kérése. Az pedig csak a ráadás, hogy a távollétek összecsúszhattak és amennyiben ezt nem kezelte időben a menedzsment, a szolgáltatás vagy a munkafolyamatok akadása is bekövetkezhetett.
A probléma egy része persze menedzselhető különböző online naptárakban, de sokkal praktikusabb, ha a menedzsment és a bérszámfejtés is egy helyen, átláthatóan tudja kezelni a távolléteket. A gyors fejlesztésnek köszönhetően a profi munkaidő-nyilvántartókban már erre is van lehetőség: egy helyen kezelhető a fizetett távollét, home office, a szabadság, a jogcímeknek megfelelő bérszámfejtéssel (pl. home office esetén a program nem számol bejárási támogatást). A különböző hierarchia szinteken pedig a menedzserek láthatják a teljes csapatuk beosztását, amit így könnyedén tudnak kezelni, szervezni az optimális működéshez.
Egy másik esetben a munkaadó a következő jelenséget oldotta meg az online munkaidő-nyilvántartó segítségével: a munkavállalónál egy vagy több kisgyermek felügyeletét kellett megoldani családon belül úgy, hogy mind a két szülő 8 órában dolgozott otthonról, az eredeti rendszer szerint 8:00-16:00-ig. A megoldást a rögzített munkarend feloldása és az osztott munkarend kialakítása jelentette: így egy napon belül két blokkban tudtak felváltva dolgozni a szülők úgy, hogy ezt a menedzser és az adminisztráció is naprakészen tudta követni.
A további, egyénileg felmerülő igényeket a szoftver fejlesztői bármikor képesek a rendszerbe helyezni - amennyiben a megfelelő programra esik a választás, biztos lehet benne a vezetőség, hogy bárhogyan is alakítja az aktuális helyzet a munkaidő szervezését és adminisztrálását, igazi segítség lesz számukra az online munkaidő-nyilvántartó.
A VT-SOFT Software által fejlesztett és forgalmazott ABACUS Munkaidőben a beosztástervezők a bér- és számfejtő szakemberekkel közös és egységes szabályrendszerben dolgozhatnak az optimális rendszer kialakítása érdekében. Nem igényel utólagos visszaellenőrzéseket, ezáltal pedig csökken az adminisztráció és nő az adatbiztonság is egyben.
Ráadásul a beosztástervező használatához nem szükséges jogszabályi tudás, mivel az alkalmazás képes a munkajogi szabályoknak megfelelő beosztásterveket készíteni - ez pedig igen praktikus a változtatásokkal tűzdelt időszakban Az ABACUS Munkaidő ráadásul nagyban támogatja a beosztások tervezőit: a tervtől való eltérést rögzíti a rendszer és annak megfelelően állítja elő a jelenléti ívet.
Lépjen kapcsolatba munkatársainkkal és találjunk megoldást együtt a felmerülő igényekre!
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk
Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk
A kollektív szerződés kötése nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha a munkáltatónál már működik egy kollektív szerződés kötésére jogosult... Teljes cikk