Megjelent: 7 hónapja

Hogyan változik a munkaidő monitoring a vírushelyzet alatt - az új igények, és azok implementálása

A pandémiás időszak alaposan felforgatta a 2020-as évet, mely a HR területén belül is gyökeres átalakulásokat indikált. A legnagyobb ilyen változás a munkaerő szervezésének átformálódása, a home office környezet kialakítása és rendszerének bevezetése volt.

Míg a tavaszi időszakban senki nem tudta biztosan, meddig fog tartani a #maradjotthon és ezzel együtt az otthonról dolgozás, a második hullámot már jóval felkészültebben fogadták a kis- és nagyvállalatok is.
Mivel a gyakorlat pozitívan igazolta a cégek nagy részét, a home office, mint választható lehetőség, sok esetben megmaradt - ez viszont újabb változtatásokat vonzott magával nem csak a szervezés, hanem a munkaidő-nyilvántartás oldaláról is. Azok a cégek, akik használnak valamilyen programot a munkaidő-nyilvántartásra, a szoftver vagy online rendszer fejlesztőivel közösen térképezték fel, hogyan ültethető át a gyakorlat, úgy, hogy az a folyamatosan változó jogszabályi környezetnek is megfeleljen.

Az új helyzet hosszú távú szervezésében és számfejtésében a munkaadók oldaláról a legnagyobb felmerülő probléma a munkarendek kezelése volt: nem minden esetben dolgozik mindenki egyszerre home office-ban, hanem váltják egymást a kollégák - ezt tovább bonyolítja, ha a bejárás nem kötelező, hanem választható. A vezetők nem látták át, a kollégák mikor elérhetőek: kinek kellene az irodában lennie, ki dolgozik otthonról, ki tölti éppen szabadságát és kinek merült fel néhány órás távollét kérése. Az pedig csak a ráadás, hogy a távollétek összecsúszhattak és amennyiben ezt nem kezelte időben a menedzsment, a szolgáltatás vagy a munkafolyamatok akadása is bekövetkezhetett.

A probléma egy része persze menedzselhető különböző online naptárakban, de sokkal praktikusabb, ha a menedzsment és a bérszámfejtés is egy helyen, átláthatóan tudja kezelni a távolléteket. A gyors fejlesztésnek köszönhetően a profi munkaidő-nyilvántartókban már erre is van lehetőség: egy helyen kezelhető a fizetett távollét, home office, a szabadság, a jogcímeknek megfelelő bérszámfejtéssel (pl. home office esetén a program nem számol bejárási támogatást). A különböző hierarchia szinteken pedig a menedzserek láthatják a teljes csapatuk beosztását, amit így könnyedén tudnak kezelni, szervezni az optimális működéshez.

Egy másik esetben a munkaadó a következő jelenséget oldotta meg az online munkaidő-nyilvántartó segítségével: a munkavállalónál egy vagy több kisgyermek felügyeletét kellett megoldani családon belül úgy, hogy mind a két szülő 8 órában dolgozott otthonról, az eredeti rendszer szerint 8:00-16:00-ig. A megoldást a rögzített munkarend feloldása és az osztott munkarend kialakítása jelentette: így egy napon belül két blokkban tudtak felváltva dolgozni a szülők úgy, hogy ezt a menedzser és az adminisztráció is naprakészen tudta követni.

A további, egyénileg felmerülő igényeket a szoftver fejlesztői bármikor képesek a rendszerbe helyezni - amennyiben a megfelelő programra esik a választás, biztos lehet benne a vezetőség, hogy bárhogyan is alakítja az aktuális helyzet a munkaidő szervezését és adminisztrálását, igazi segítség lesz számukra az online munkaidő-nyilvántartó.

A VT-SOFT Software által fejlesztett és forgalmazott ABACUS Munkaidőben a beosztástervezők a bér- és számfejtő szakemberekkel közös és egységes szabályrendszerben dolgozhatnak az optimális rendszer kialakítása érdekében. Nem igényel utólagos visszaellenőrzéseket, ezáltal pedig csökken az adminisztráció és nő az adatbiztonság is egyben.

Ráadásul a beosztástervező használatához nem szükséges jogszabályi tudás, mivel az alkalmazás képes a munkajogi szabályoknak megfelelő beosztásterveket készíteni - ez pedig igen praktikus a változtatásokkal tűzdelt időszakban Az ABACUS Munkaidő ráadásul nagyban támogatja a beosztások tervezőit: a tervtől való eltérést rögzíti a rendszer és annak megfelelően állítja elő a jelenléti ívet.
Lépjen kapcsolatba munkatársainkkal és találjunk megoldást együtt a felmerülő igényekre!
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
  • 2021.05.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mi történik egy menedzserszűrésen?

Bár a koronavírus-járvány némileg háttérbe szorította őket, a szűrővizsgálatok rendkívül fontosak a betegségmegelőzés szempontjából. Az... Teljes cikk

HR-outsource kompromisszumok nélkül

Az idei évnyitás még a szokásosnál is nehezebb volt, mert a jövedelem- és járulékigazolások kiadása, a cafeteria nyilatkozatok kitöltése mellett... Teljes cikk

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYED ÉS NYERJ!

Az AYCM és a Humánpolitika Egyesület szeretne a kutatás segítségével többet megtudni arról, hogy milyen hatása van a koronavírusnak az emberek... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek