HR-stratégiák: Kezeljük emberként a dolgozót!
A humánerőforrást egy kis cégnél maga az első számú vezető, a nagyobb vállalatoknál a főnök egyik fő bizalmasa koordinálja. A személyzeti kérdések kulcsfontosságúak a vállalati sikerek elérésében derült ki az Institute for International Research a héten tartott HumanPower 2006 című konferenciáján, amelynek előadói az mfor.hu-nak nyilatkoztak.
Egy nagyvállalatnál a HR-vezető nagyon fontos láncszem a rendszerben, kapocs a menedzsment és a több száz vagy ezer főből álló dolgozói kollektíva között. A kisebb, száz vagy kevesebb főt foglalkoztató, könnyebben átlátható cégeknél, mint például a Debreceni Hőszolgáltató, a HR-főnök maga az első számú vezető, mondta el kérdésünkre Csonka Tibor. Természetesen egy-két munkatárs segíti a napi adminisztratív munkák elvégzésében.
Csonka Tibor ezt az ábrát is felhasználta előadásában. A "meghasonlottak" változóan támogatják és ellenzik a célkitűzéseket.
A konstruktív dolgozó a leghasznosabb
Döbrögi és az elszólások
Csonka Tibor vállalta, hogy az egyik céges programon Döbrögiként jelenjen meg, amelyen rózsavesszővel az egyik Ludas Matyinak öltözött hátralékkezelő hölgy "ellátta a dolgát". De akkor sem sértődött meg, amikor egy egész év során rögzített megbe- szélések felvételeiből kollégái összegyűjtötték "a baromságokat", és azokat a tulajdonos előtt egy összejövetelen prezentálták.
A vezérigazgató szerint alapvető fontosságú, hogy a felsővezető "ajtaja mindig nyitva álljon" a dolgozók előtt, lényeges - az ellenőrzés, illetve az érdeklődés kifejezése miatt - a személyes jelenlét, emellett szabadidőt is kell szánni az alkalmazottakra. Japánban például - kötelező jelleggel - műsorszámmal lépnek fel a menedzserek a vállalati rendezvényeken, utalt rá Csonka.
Egy cég leghasznosabb tagjai a konstruktív dolgozók. "Valaki attól válik konstruktívvá, hogy mer bírálni és van javaslata. Ehhez szükséges kiépíteni egy bizalmi viszonyt, többet és mélyebben kell vele beszélni a cég ügyeiről" - mondta. Egy passzív embert úgy lehet ebbe a körbe bevonni, ha önállóságra, döntésre késztetjük.
A csapat a lényeg
A társaság az 1996-os 48 milliós veszteség után 2005-ben - előzetes adatok szerint - 372 milliós nyereséget ért el, miközben ez időszak alatt mintegy 300 fős leépítést hajtott végre "a munkafolyamatok racionalizálása érdekében". Csonka Tibor szerint a humánerőforrás-kérdésnek óriási szerepe volt sikereikben. Utalt arra is, hogy segítették az elbocsátott dolgozók elhelyezkedését, mindenkivel sikerült egyezséget kötni.
"Ugyanolyan alkatrészekből álló hőközpontokat építünk, mint a többi cég, nálunk is magyarok dolgoznak, s a pénz sem áll hegyekben a bankban. Így elsősorban az emberi kvalitás és a csapat lehet az előnyünk a hasonló profilú vállalatokkal szemben" - mondta. Technológiai szempontból egyedülálló eredmény, hogy a vállalat az országban először alkalmazta a távhűtést.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk