Megjelent: 10 éve

Ingyenes és minőségi jogszolgáltatás a JOGPONT-okon

A JOGPONT+Mini projekt elsődleges célkitűzéseként szerepelt, hogy Magyarországon a kisebb településeken is valamennyi állampolgár ingyenes, minőségi és elérhető jogi szolgáltatáshoz jusson, személyre szabott segítséget kapjon.

Az Új Széchenyi Terv TÁMOP-2.5.3.B-12/2-2012-0001 azonosító számú 2013. április 1. és 2014. december 31. közötti időszakra vonatkozó „Közép-Magyarországi JOGPONT+mini” projekt záró rendezvényére a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája székházában, 2014. november 28-án került sor.

A Közép-magyarországi régióban a Független Szakszervezetek Demokratikus Ligája a Magyar Iparszövetséggel konzorciumban, a régió 19 helyszínén ingyenes jogi tanácsadást nyújtott munkajogi, cégjogi, TB, családjogi, közigazgatási jogi és adójogi kérdésekben.
A szolgáltatás kihasználtsága, az ügyfélforgalmi adatok egyértelműen mutatják, hogy a Jogpont+mini hiánypótló ingyenes jogi szolgáltatást biztosított a kisebb településeken is. Legfőbb előnye az ingyenesség, elérhetőség és szakmaiság. A visszatérő ügyfelek aránya igazolja az ügyfél-elégedettséget. A szolgáltatás ismertsége a másfél éves időszak alatt folyamatosan nőtt, de az ügyfélforgalom ugrásszerűen az első féléves működést követően emelkedett meg.

Az ügyfélmegkeresések döntően a munkajoghoz és a családjoghoz kapcsolódtak. A polgári jogi terület kívül esik a szolgáltatás körén, ennek ellenére számos, e területhez kapcsolódó megkeresés érkezett.
A jogászok által felvett statisztikai adatlapok alapján körvonalazódik az állampolgárok jogismerete, illetve ennek hiánya, az egyes jogterületeken belül a leggyakoribb jogi problémák köre. További következtetések vonhatóak le a jogtudatosság korcsoportonkénti, nemi, jogállásbeli összefüggéseiről is.

A KM régióban 4370 fő (nem visszatérő ügyfél) kapott ingyenes jogi szolgáltatást 2014. november 25. napjáig. A személyes ügyfélfogadás a legnépszerűbb szolgáltatási forma, ezt követi a telefonos tanácsadás majd, az e-mailes megkeresés.

A rendezvényen a kedvezményezett szervezetek vezetői – Gaskó István, a LIGA Szakszervezete elnöke, és Dr. Vadász György a Magyar Iparszövetség ügyvezető elnöke – kiemelték, hogy a projekt jelentősen túlteljesítette a várt részvételi adatokat, és egyértelművé vált, hogy szükség van egy ilyen jellegű állandó szolgáltatásra Magyarországon. Ennek érdekében már most felkészülnek arra, hogy az idén induló új pályázati ciklusban is sikerrel tudjanak – munkáltatói és munkavállalói érdekképviseletek közösen – hasonló témával pályázni. A cél ugyanis a jól bejáratott szolgáltatások fenntartása, a magyarországi munkavállalók és állampolgárok minőségi, ingyenes jogi tanácsokkal való ellátása.
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Túlárazott karácsonyi vacsora helyett

Érdemes-e összekapcsolni a karácsonyt a vállalati célokkal és értékekkel? Erről értekezik HR szakértőnk, Papp Tamás István. Úgy látja,... Teljes cikk

Összeomlás vagy optimizmus? Lehet-e stratégiát tervezni egy feje tetejére fordult világban?

Klímaváltozás, járványok, erőforráshiány, biztonsági fenyegetések – válságok mindig is voltak, ugyanakkor arra még nem volt példa, hogy... Teljes cikk

Mik azok OKR-ek? - ismerkedjünk meg velük 7 lépésben

Az OKR egy rövidítés "Objectives and Key Results" vagyis "célok és kulcseredmények", azaz kulcsfontosságú eredmények. Ez a menedzsment eszköz egy... Teljes cikk