Megjelent: 2 éve

Kevés az eladó, korábban zárnának a boltok vasárnap

Önszabályozó módon, egységes üzletpolitikai döntéssel rövidíthetik vasárnapi nyitvatartásukat a kereskedők a jövőben, ha a vásárlók elfogadják a munkavállalók szempontjából kedvező és egyes cégeknek kifizetődőbb változást - írja a Magyar Nemzet.

A Magyar Nemzet szerint a napi fogyasztási cikkeket árusító áruházláncok felismerték, hogy a munkaerőhiányos területen szociális és gazdasági okokból még mindig problémát okoz az egész napos, jellemzően reggel 6 órától este 10 óráig tartó vasárnapi működés.

Több cégnek egyáltalán nem éri meg ezen a napon is nyitva tartani.

A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezeténél (KDFSZ) felmerült, hogy érdemes lehet felmérni a dolgozók körében a vasárnapi munkavégzés napjainkban jellemző körülményeit, a túlóráztatás mértékét és az időbeosztás munkavállalókra gyakorolt szociális hatásait.

Bubenkó Csaba, a KDFSZ elnöke a lapnak azt mondta: a változást leginkább a bevásárlóközpontok elleneznék, míg például a diszkontláncok kevésbé. A plázák üzemeltetőinek ugyanis az az érdekük, hogy a kisebb-nagyobb bérlők minél hosszabb, a hét minden napján jellemző nyitvatartással működjenek.

Fotó:PxHere
Magyar Nemzet
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mit csinál egy rajzvizsgálati szaktanácsadó?

„A rajz többet mond rólad, mint te magad.” - magyarázza Sz. Látó Judit, diplomás rajzvizsgálati szaktanácsadó, a rajzvizsgálat esszenciáját. A... Teljes cikk

Hogyan lesz valakiből e-sport szakértő és mivel telik egy napja?

"Az e-sportban kiváló reflexekre és tizedmásodpercek alatt meghozott döntésekre van szükség, hogy a legjobb játékosok közé kerülj." -... Teljes cikk

Projektmenedzserek a csúcson - akik több száz emberrel is képesek napi kapcsolattartásra

Hogyan lesz egy jogászból és egy bölcsészből akár szakemberek százait koordináló projektmenedzser? Mi az, amit meg lehet tanulni könyvekből és mi... Teljes cikk