Megjelent: 8 éve

Ki is vagyok: főnök vagy beosztott?

Egyik reggel megbeszéléssel kezdődött a napom, kilencre volt egyeztetve a találkozó. Pár perccel az adott időpont előtt a biztonsági záras kapun egy ingujjas férfi eresztett be, aki futva éppen akkor érkezett meg. Mint kiderült, mindketten ugyanahhoz a céghez megyünk, én mint vendég, a férfi mint a cég vezérigazgatója. Köszöntés után, nevetve újságolta, hogy most jön a műhelyből.

Csodálkozó pillantásomat látva, rögtön magyarázattal folytatta. "Tudja, egy projekten dolgozunk, ahol a műszaki beállításokat kellett elvégeznem, mert annyira speciális munkáról van szó, s nem adom át senkinek." Volt olyan megbeszélés is, ahol az ügyvezetőt a szerelőaknából hívták elő, mert éppen nyakig volt egy autóbusz javításában. Más alkalommal egy nagyon elfoglalt ügyvezető ezzel tért ki egy stratégiai megbeszélés elől: "most nem érek rá, mert éppen fotókat készítek a termékskálánkról egy pályázathoz". Szóval mi a valóság?

Az ügyvezetők nem, vagy nemcsak ügyvezetők, hanem egyben beosztottak is. Egy adat: egy céges kivizsgálásnál egy elfoglalt ügyvezetőről kiderült, hogy a vezetői feladatok mellett még legalább 30 további felelősségi kört, feladatkört is ellát. Hogy mikor és hogyan? Amikor éppen szükség van rá: ha éppen ellenőrzés van, ha éppen fontos a munka, vagy a legfontosabb vevő veri az asztalt, vagy csak azért, mert rajta maradt a feladat elvégzése, mint "szamáron a fül". Olyan is van, hogy tulajdonképpen ő maga ragaszkodik hozzá, mert nagyon szereti azt a munkát.

Ezzel a helyzettel nincs is semmi gond, hiszen kis cégeknél is megfigyelhető, hogy a vezető egyben beosztott munkatárs is, szakértő, tanácsadó, műszaki ellenőr, technikus.
Mire is kell figyelnie egy vezetőnek:
  • Tudnia kell, hogy melyek azok a területek, amelyekre időnként - lehet, hogy egyszer egy évben – figyelnie kell, hogy ne érje felkészületlenül a feladat elhanyagolása miatt egy probléma, egy váratlan hatósági ellenőrzés, vagy egy vevői panasz.
  • Ha több feladatköre van, tegyen rendszert a munkájába azzal, hogy megszervezi, melyiket mikor tudja elvégezni, nehogy a "nem szeretem" feladatok elmaradjanak. Ha valamelyik elmarad, ütemezze be a pótlást is.
  • Tervezze meg, hogy ezeket a feladatokat kinek, mikor és hogyan tudja majd átadni, delegálni.
  • A legfontosabb: mindezt úgy tegye, és azzal a céllal, hogy mindenképpen maradjon ideje a fő feladatkörére, a vezetésre, stratégiára, tervezésre, irányításra, a kontrollra.

    Ha ez nem így történik, akkor egy nagyon fontos feladatkör nem lesz betöltve:
    A cég jövőfelelőse munkakör. Enélkül meg hová halad egy cég?

    Pénzes Zsuzsa
    Comline Budapest Kft.
    • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
    • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
    • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
    • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    Így zárják a 2020-as évet a HR vezetők (4.) - Endrei-Kiss Judit, Telenor

    A régi vezetői modellek megdőltek, az embereket a felhatalmazó közeg tudja igazán motiválni. A krízisek pedig rengeteg tanulási lehetőséget... Teljes cikk

    A koronavírus a 30-asok több mint felének munkahelyét érintette kedvezőtlenül

    Egy felmérés szerint a járvány második hulláma alatt a 30-asok egynegyedének csökkent a bére, a korosztály kétharmada nem tudott otthonról... Teljes cikk

    El kell fogadni a lemorzsolódást is - cégfúzió HR vezetői szemmel

    „Stratégiai HR-t építünk, ehhez most HR business partnereket keresek” - mondja Heiszmann Henrietta, akit júliusban neveztek ki az egyesülő két... Teljes cikk