Megjelent: 3 éve

Legfontosabb SEO módszerek, hogy a karácsonyi szezonban jól teljesítsen a webáruháza

Hiba lenne azt gondolni, hogy még túl korai a karácsonyi időszakra készülődni keresőoptimalizálási szempontból. A verseny már is elkezdődött, hiszen csupán 3 hónapnyira vagyunk attól a nagy vásárlói rohamtól, amit nem csak az üzletek, de a webáruházak is bőven megéreznek. Egy jól felkészített webshop pedig sokszorosát tudja kitermelni a befektetett költségeknek. Csak ügyesnek kell lenni és néhány alapvető SEO praktikát alkalmazni hozzá.

A keresőoptimalizálás már nem egy nagy ördöngösség, mint pár évvel ezelőtt gondoltuk volna. Nem egy megfejthetetlen és logikátlan hókusz-pókusz amit a Google gondosan el akarna tőlünk titkolni. Mert hát valljuk be, a keresőoptimalizálás manapság már elsősorban a Google-el vonható párhuzamban, és aki nem érti, hogy hogyan tegyen a Google kedvére, az soha nem fogja a weboldalát vagy webshopját az első oldalon viszont látni a megfelelő kulcsszavakra.

E leírás célja, hogy a legfontosabb SEO módszereket mutassuk be, amivel előrébb kerülhetünk a Google találati listáján, a számunkra legfontosabb kereső szavakra. Hiszen minél előrébb vagyunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy meglátogatják a webáruházunkat és vásárolnak is tőlünk. A Google statisztikái szerint a kattintások 33%-a az első oldal első találatából származik. A második helyre már csak 18%, a harmadikra pedig alig több mint 10% kattint. A helyezések fontosságát szemlélteti, hogy egy kiadott közlemény szerint, a kattintások 91,5%-a az első oldalról érkezik és a 4. oldaltól már ez a szám kevesebb mint 1%.

webshop
Akciók és egyéb praktikák a karácsonyi időszakra

Noha a keresőoptimalizálás az egyik kulcseleme a sikeres karácsonyi szezon zárásnak, nem árt ha a SEO praktikákon felül más akciókat is bevetünk, amivel az oda látogatókat vásárlásra ösztönözhetjük. Érdemes elgondolkodni azon, hogy mivel kedveskedhetnénk úgy a látogatóinknak, hogy vásárlásra ösztönözzük őket. Az egyszerű százalékos leárazás bevett szokás, de kezd a vásárlói oldalról elvárásnak tűnni, így talán valami különlegessel is kitűnhetnénk a webáruházak közül.

A kereső optimalizált oldalunkra nem elég csak odavonzani a látogatót, ott is kell tartani. Erre jó a szép dizájn - ami a karácsonyi időszaknak megfelelően aktuális legyen - és a megfelelő árukészlet. Legyen bőven termékünk, külön akciózva karácsonyi időszakokra a potenciális ajándéknak szánt termékekkel. Több webshop például külön menüpontot üzemeltet erre az időszakra, amelyben apának, anyának, gyereknek vagy munkatársnak külön-külön összegyűjti az ajándékötleteket egy-egy kategória alá.

Vásárlásra ösztönözhetjük a látogatókat valamilyen visszaszámlálóval ami az első látogatásakor egyszeri kedvezményre vagy ajándékra jogosítja fel. Ez lehet akár egy ingyenes kiszállítás is vagy egy gyönyörű karácsonyi ajándékcsomag mögé bújt „zsákbamacska”. „Minden rendelés mellé most ajándék jár” - szlogennel. A kíváncsiság és az ingyenes ajándék, karácsonyi hangulatba öltöztetve, el fogja érni a hatását.

A karácsonyi keresőoptimalizálás legfontosabb elemei

A keresőoptimalizálás célja minden esetben új látogatók szerzése, akikből minél nagyobb arányban szeretnénk majd vásárlót kreálni. Ezért a legelső feladatunk a webáruházunk belső kialakításának optimalizálása. Ezt ne csak tartalmi szempontból mérlegeljük, hanem felhasználói logika és felhasználói élmény szerint is. A weboldal struktúra egyszerre kell, hogy szóljon a Google-nek és a látogatónak is. Találjuk meg a harmóniát és ne felejtsük el a legfontosabb kulcsszavakat, amivel összeköthetjük a karácsonyt és a termékeinket.

Ha az oldalunk kategória hierarchiája és kereső optimalizált URL-je is megfelelő, kezdhetjük a termékek leírásának átnézését. Ügyeljünk a fontosabb kereső kifejezésekre, de ne halmozzuk a kulcsszavakat túlzottan. Ügyesen, változatosan helyezzük el az ajándék, a karácsony, az ünnepek szavakat és szinonimáikat egy egy termék leírásába. Ezt kiegészíthetjük néhány blog bejegyzéssel is. Érdemes akár sorozatot indítani ahol különböző termékeket ajánlunk egy-egy élethelyzetre vagy családtag számára, ezeket aztán linkeljük is be saját webshopunkban található termékünk vagy termékkategóriáink címére.

Bízzuk profikra, szerezzünk prémium linkeket!

Ha már minden tőlünk telhetőt megtettünk, keressünk fel egy szakembert, aki tudásával csodákra képes a már karácsonyra felkészített webáruházakkal is. Átnézi a tartalmakat és korrigálási javaslatokat tesz a linkek és a tartalmak tekintetében. Ezután az optimalizált kulcsszavakkal nem csak a belső tartalmat fogja kiegészíteni vagy szükség esetén bővíteni, hanem elindítja a külső hivatkozásokról való linkelést is.

A Google szemében ugyanis annál értékesebb egy-egy oldal (legyen az egyszerű weboldal, portál vagy webshop) minél több minőségi hivatkozás mutat rá. Egy természetes környezetben, minőségi helyen felbukkanó, megfelelő terjedelmű cikk csodákra képes a rangsorolás tekintetében. Több, szakmai cikkben, megfelelő kulcsszóra elhelyezett linkkel, a Google fontos, releváns tartalomnak fogja ítélni az adott témakörben a webáruházunkat. Így a szakemberek által meghatározott kulcsszavakra előrébb kerülünk a Google találati listájában. Több 1000-3000 karakter terjedelmű cikksorozattal, különböző portálokra kihelyezve, már látványos eredmények érhetőek el. A prémium weboldalakon elhelyezett minőségi linkek, bevételben mérhető eredményt produkálnak majd a karácsonyi szezonban.

Készüljünk tehát fel a karácsonyra már most: minőségi tartalommal, bőséges árukínálattal, különleges akciókkal, egyedi kampányokkal és profi keresőoptimalizálással, hogy ne csak a vásárlóinknak legyen boldog karácsonyuk!
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hibrid rendszerrel indítja a tanévet az ELTE

A koronavírusjárvány-ügyi készültségre tekintettel tantermi és online kurzusok kombinációjával indítja a tanévet az Eötvös Loránd Tudományegyetemen (ELTE). Teljes cikk

Négy tudományegyetem cáfolta, hogy közös orvosegyetemet akarnának létrehozni

A Debreceni Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a Semmelweis Egyetem közlése szerint sem az orvos- és egészségtudományi... Teljes cikk

Idén pótfelvételin is lehet jelentkezni állami ösztöndíjas helyekre

A korábbiaktól eltérően idén várhatóan a pótfelvételi eljárásban is lehet jelentkezni állami ösztöndíjas helyekre - mondta az Oktatási Hivatal... Teljes cikk