Legfontosabb SEO módszerek, hogy a karácsonyi szezonban jól teljesítsen a webáruháza
Hiba lenne azt gondolni, hogy még túl korai a karácsonyi időszakra készülődni keresőoptimalizálási szempontból. A verseny már is elkezdődött, hiszen csupán 3 hónapnyira vagyunk attól a nagy vásárlói rohamtól, amit nem csak az üzletek, de a webáruházak is bőven megéreznek. Egy jól felkészített webshop pedig sokszorosát tudja kitermelni a befektetett költségeknek. Csak ügyesnek kell lenni és néhány alapvető SEO praktikát alkalmazni hozzá.
E leírás célja, hogy a legfontosabb SEO módszereket mutassuk be, amivel előrébb kerülhetünk a Google találati listáján, a számunkra legfontosabb kereső szavakra. Hiszen minél előrébb vagyunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy meglátogatják a webáruházunkat és vásárolnak is tőlünk. A Google statisztikái szerint a kattintások 33%-a az első oldal első találatából származik. A második helyre már csak 18%, a harmadikra pedig alig több mint 10% kattint. A helyezések fontosságát szemlélteti, hogy egy kiadott közlemény szerint, a kattintások 91,5%-a az első oldalról érkezik és a 4. oldaltól már ez a szám kevesebb mint 1%.
Akciók és egyéb praktikák a karácsonyi időszakraNoha a keresőoptimalizálás az egyik kulcseleme a sikeres karácsonyi szezon zárásnak, nem árt ha a SEO praktikákon felül más akciókat is bevetünk, amivel az oda látogatókat vásárlásra ösztönözhetjük. Érdemes elgondolkodni azon, hogy mivel kedveskedhetnénk úgy a látogatóinknak, hogy vásárlásra ösztönözzük őket. Az egyszerű százalékos leárazás bevett szokás, de kezd a vásárlói oldalról elvárásnak tűnni, így talán valami különlegessel is kitűnhetnénk a webáruházak közül.
A kereső optimalizált oldalunkra nem elég csak odavonzani a látogatót, ott is kell tartani. Erre jó a szép dizájn - ami a karácsonyi időszaknak megfelelően aktuális legyen - és a megfelelő árukészlet. Legyen bőven termékünk, külön akciózva karácsonyi időszakokra a potenciális ajándéknak szánt termékekkel. Több webshop például külön menüpontot üzemeltet erre az időszakra, amelyben apának, anyának, gyereknek vagy munkatársnak külön-külön összegyűjti az ajándékötleteket egy-egy kategória alá.
Vásárlásra ösztönözhetjük a látogatókat valamilyen visszaszámlálóval ami az első látogatásakor egyszeri kedvezményre vagy ajándékra jogosítja fel. Ez lehet akár egy ingyenes kiszállítás is vagy egy gyönyörű karácsonyi ajándékcsomag mögé bújt „zsákbamacska”. „Minden rendelés mellé most ajándék jár” - szlogennel. A kíváncsiság és az ingyenes ajándék, karácsonyi hangulatba öltöztetve, el fogja érni a hatását.
A karácsonyi keresőoptimalizálás legfontosabb elemei
A keresőoptimalizálás célja minden esetben új látogatók szerzése, akikből minél nagyobb arányban szeretnénk majd vásárlót kreálni. Ezért a legelső feladatunk a webáruházunk belső kialakításának optimalizálása. Ezt ne csak tartalmi szempontból mérlegeljük, hanem felhasználói logika és felhasználói élmény szerint is. A weboldal struktúra egyszerre kell, hogy szóljon a Google-nek és a látogatónak is. Találjuk meg a harmóniát és ne felejtsük el a legfontosabb kulcsszavakat, amivel összeköthetjük a karácsonyt és a termékeinket.
Ha az oldalunk kategória hierarchiája és kereső optimalizált URL-je is megfelelő, kezdhetjük a termékek leírásának átnézését. Ügyeljünk a fontosabb kereső kifejezésekre, de ne halmozzuk a kulcsszavakat túlzottan. Ügyesen, változatosan helyezzük el az ajándék, a karácsony, az ünnepek szavakat és szinonimáikat egy egy termék leírásába. Ezt kiegészíthetjük néhány blog bejegyzéssel is. Érdemes akár sorozatot indítani ahol különböző termékeket ajánlunk egy-egy élethelyzetre vagy családtag számára, ezeket aztán linkeljük is be saját webshopunkban található termékünk vagy termékkategóriáink címére.
Bízzuk profikra, szerezzünk prémium linkeket!
Ha már minden tőlünk telhetőt megtettünk, keressünk fel egy szakembert, aki tudásával csodákra képes a már karácsonyra felkészített webáruházakkal is. Átnézi a tartalmakat és korrigálási javaslatokat tesz a linkek és a tartalmak tekintetében. Ezután az optimalizált kulcsszavakkal nem csak a belső tartalmat fogja kiegészíteni vagy szükség esetén bővíteni, hanem elindítja a külső hivatkozásokról való linkelést is.
A Google szemében ugyanis annál értékesebb egy-egy oldal (legyen az egyszerű weboldal, portál vagy webshop) minél több minőségi hivatkozás mutat rá. Egy természetes környezetben, minőségi helyen felbukkanó, megfelelő terjedelmű cikk csodákra képes a rangsorolás tekintetében. Több, szakmai cikkben, megfelelő kulcsszóra elhelyezett linkkel, a Google fontos, releváns tartalomnak fogja ítélni az adott témakörben a webáruházunkat. Így a szakemberek által meghatározott kulcsszavakra előrébb kerülünk a Google találati listájában. Több 1000-3000 karakter terjedelmű cikksorozattal, különböző portálokra kihelyezve, már látványos eredmények érhetőek el. A prémium weboldalakon elhelyezett minőségi linkek, bevételben mérhető eredményt produkálnak majd a karácsonyi szezonban.
Készüljünk tehát fel a karácsonyra már most: minőségi tartalommal, bőséges árukínálattal, különleges akciókkal, egyedi kampányokkal és profi keresőoptimalizálással, hogy ne csak a vásárlóinknak legyen boldog karácsonyuk!
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A jövő nemcsak azoké, akik tudnak kódolni, hanem azoké is, akik mernek kérdezni, gondolkodni és újat alkotni. Mégis, a magyar lányok többsége ma... Teljes cikk
Mit tehet az a munkavállaló, álláskereső, karriertervezésen gondolkodó, aki szeretné képezni magát. Milyen lehetőségek vannak a hagyományos... Teljes cikk
2023-ban a magyar általános iskolások mindössze 1,8 százaléka, a 11–15 éves tanulóknak pedig csak 6,1 százaléka tanult két vagy több idegen... Teljes cikk
- Már tízből hat webáruházban dolgozik AI munkatárs 1 hónapja
- Miért használjunk sztereo fülhallgatót? 2 hónapja
- Christmasworld – a hely, ahol a karácsony varázslatos élménnyé válik 2 hónapja
- Hogyan válasszunk légtisztítót? 3 hónapja
- Hogyan érheted el a hosszú távú organikus forgalmat a Google segítségével? 4 hónapja
- Hogyan legyen nyári hangulatú a pólófonalból készült tárgy? 5 hónapja
- A napvitorlák: a sokoldalú árnyékolás 5 hónapja
- Hogyan kell szőnyegtisztító gépet választani? 6 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja
- Waltz fonal kisokos: Mit érdemes tudni róla? 8 hónapja
- Figyelmeztetést adott ki a NAV, a webáruházakat érinti 9 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?