Megjelent: 2 hónapja

Légy résen! 4 lépés a vállalatok túléléséért

Talán soha nem volt még ilyen fontos, hogy a vezetők folyamatosan résen legyenek, megfelelően kommunikáljanak a kollégákkal és odafigyeljenek a partnercégek helyzetére is. Az EY kockázatértékelési szakértői csokorba gyűjtötték a tanácsaikat.

images

images

Váratlanul érte a döntéshozókat a kialakult társadalmi és gazdasági helyzet, ami így számos hazai vállalkozásnak okoz működési zavarokat. Az EY kockázatkezelési területének szakértői 4 kulcslépést határoztak meg, amellyel a társaságok hatékonyabban kezelhetik a jelenlegi szituációt.

A cégvezetők többsége - 54 százaléka - nemrég még valószínűtlennek tartotta, hogy a közeljövőben bekövetkezik egy 2008-ashoz hasonló erejű válság - mutatott rá az EY tavaly 45 országban több mint 2900 döntéshozó megkérdezésével összeállított kutatása. Ennek megfelelően a koronavírus-válság becsapódása a legtöbb szervezetet felkészületlenül érte.

„Számos vállalatnak a folyamatban lévő krízis közepette az alapoktól kell átalakítania üzleti stratégiáját és kidolgoznia a helyreállítási terveket” - hangsúlyozta Bindics Judit, az EY kockázatkezeléssel foglalkozó üzletágának vezetője. „Négy olyan területet azonosítottunk, ahol kritikus a megfelelő lépés megtétele a döntéshozók részéről” - tette hozzá a szakértő.

1. Figyeljünk a kollégákra!
Az EY szakértői szerint a legfontosabb most a munkavállalók biztonsága, jóléte - így folyamatos elkötelezettségének - fenntartása. Ide tartozik a rugalmas munkavégzési lehetőségek kibővítése, ami lehetővé teszik az emberek számára, hogy távolról és biztonságosan dolgozzanak, ott, ahol erre van mód. A cégeknek rendszeresen tájékoztatniuk kell dolgozóikat a kormányzat és az egészségügyi hatóságok aktuális előírásairól is.

2. Kommunikáció a megfelelő időben és módon
Világos, átlátható és kellő időben történő kommunikációra van szükség az ügyfelek, az alkalmazottak, a beszállítók, a hitelezők, a befektetők és a szabályozó hatóságok folyamatos támogatása érdekében.

3. Tartsuk a rendszert működésben!
Át kell alakítani az üzletfolytonosságot biztosító stratégiát, ügyelve a pénzügyekre, a finanszírozási és működési kockázatok becslésére, és az ezekre történő gyors reagálásra - rövid távon a likviditás biztosítása kulcsfontosságú. A vállalatoknak figyelemmel kell kísérniük a közvetlen költségek emelkedését, hogy szükség esetén újratárgyalhassák a válság előtt kialkudott feltételeket. Felügyelni kell az ellátási láncokat, különös tekintettel arra, hogy nemcsak a beszállítóknál, de a fogyasztói igényekben és viselkedésekben is jelentős változások történnek. Ügyelni kell arra a nyomásra is, amely az ügyfeleiket és a partnereket éri. Ez különösen fontos az olyan ágazatokban, mint például az autóipar és a gyógyszeripar, amelyek nagymértékben függenek a beszállítóktól.

4. Készüljünk az újabb változásra!
Mihelyt sikerül kontrollálni a jelenlegi helyzetet, a vállalatoknak meg kell újítani üzletmenet-folytonossági terveiket (BCP). A megszerzett tapasztalatok alapján muszáj felülvizsgálni, szükségesek-e új belső iránymutatások. Ezen felül érdemes előkészíteni a vészhelyzeti tervek bevezetését az ellenállóképesség felépítése és a jövőbeli válságok hatékonyabb kezelése érdekében.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
HR vezetők rendkívüli helyzetben (5.) - Bauer Dávid, MOL Nyrt.

Bő egy hónapja felvidéki otthonából dolgozik Bauer Dávid, a MOL HR igazgatója. Napi három órát nyer ezzel, ám még szokja a virtuális meetingeket,... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (4.) - Szeleczky Noémi, Libri-Bookline

Lesznek tapasztalatok, például a munkaszervezés kapcsán, amelyeket a krízis után biztosan beépítenek a stratégiai gondolkodásba. Az egyébként is... Teljes cikk

Sosem volt még ekkora szükség a vezetők érzelmi intelligenciájára

Az érzelmi intelligencia egyébként is nélkülözhetetlen kvalitás egy vezető számára, most azonban a koronavírus miatt kialakult helyzetben az... Teljes cikk