Légy résen! 4 lépés a vállalatok túléléséért
Talán soha nem volt még ilyen fontos, hogy a vezetők folyamatosan résen legyenek, megfelelően kommunikáljanak a kollégákkal és odafigyeljenek a partnercégek helyzetére is. Az EY kockázatértékelési szakértői csokorba gyűjtötték a tanácsaikat.
A cégvezetők többsége - 54 százaléka - nemrég még valószínűtlennek tartotta, hogy a közeljövőben bekövetkezik egy 2008-ashoz hasonló erejű válság - mutatott rá az EY tavaly 45 országban több mint 2900 döntéshozó megkérdezésével összeállított kutatása. Ennek megfelelően a koronavírus-válság becsapódása a legtöbb szervezetet felkészületlenül érte.
„Számos vállalatnak a folyamatban lévő krízis közepette az alapoktól kell átalakítania üzleti stratégiáját és kidolgoznia a helyreállítási terveket” - hangsúlyozta Bindics Judit, az EY kockázatkezeléssel foglalkozó üzletágának vezetője. „Négy olyan területet azonosítottunk, ahol kritikus a megfelelő lépés megtétele a döntéshozók részéről” - tette hozzá a szakértő.
1. Figyeljünk a kollégákra!
Az EY szakértői szerint a legfontosabb most a munkavállalók biztonsága, jóléte - így folyamatos elkötelezettségének - fenntartása. Ide tartozik a rugalmas munkavégzési lehetőségek kibővítése, ami lehetővé teszik az emberek számára, hogy távolról és biztonságosan dolgozzanak, ott, ahol erre van mód. A cégeknek rendszeresen tájékoztatniuk kell dolgozóikat a kormányzat és az egészségügyi hatóságok aktuális előírásairól is.
2. Kommunikáció a megfelelő időben és módon
Világos, átlátható és kellő időben történő kommunikációra van szükség az ügyfelek, az alkalmazottak, a beszállítók, a hitelezők, a befektetők és a szabályozó hatóságok folyamatos támogatása érdekében.
3. Tartsuk a rendszert működésben!
Át kell alakítani az üzletfolytonosságot biztosító stratégiát, ügyelve a pénzügyekre, a finanszírozási és működési kockázatok becslésére, és az ezekre történő gyors reagálásra - rövid távon a likviditás biztosítása kulcsfontosságú. A vállalatoknak figyelemmel kell kísérniük a közvetlen költségek emelkedését, hogy szükség esetén újratárgyalhassák a válság előtt kialkudott feltételeket. Felügyelni kell az ellátási láncokat, különös tekintettel arra, hogy nemcsak a beszállítóknál, de a fogyasztói igényekben és viselkedésekben is jelentős változások történnek. Ügyelni kell arra a nyomásra is, amely az ügyfeleiket és a partnereket éri. Ez különösen fontos az olyan ágazatokban, mint például az autóipar és a gyógyszeripar, amelyek nagymértékben függenek a beszállítóktól.
4. Készüljünk az újabb változásra!
Mihelyt sikerül kontrollálni a jelenlegi helyzetet, a vállalatoknak meg kell újítani üzletmenet-folytonossági terveiket (BCP). A megszerzett tapasztalatok alapján muszáj felülvizsgálni, szükségesek-e új belső iránymutatások. Ezen felül érdemes előkészíteni a vészhelyzeti tervek bevezetését az ellenállóképesség felépítése és a jövőbeli válságok hatékonyabb kezelése érdekében.
- 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása. Részletek Jegyek
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
Az Uniqa People&Brand területét vezeti, és a szervezetben 520-540 munkavállalóért felel Kamarás Zsuzsanna. A biztosítótársaságnál jelenleg... Teljes cikk
A mai bizonytalan és kiszámíthatatlan időkben a cselekedeteink céljának ismerete nemcsak erőt, hanem fókuszt és irányt is adhat számunkra – legyen... Teljes cikk
"A menedzsment, mint egy temetői gondnok: egy csomó ember felett áll, de senkivel nincs kapcsolatban." Miért elengedhetetlen a humor a vezetésben, és mik... Teljes cikk
- Felmérés: rosszabb a dolgozók hangulata, mint a járvány előtt 1 hónapja
- Kik lettek a legjobb cégvezetők? - kimagaslóan sok nő vehetett át elismerést 2 hónapja
- Hogyan segíthet a keleti filozófia a sikeres vállalatvezetésben? 2 hónapja
- Nem múló divat a home office: ezért éri meg a hibrid munkavégzés 2 hónapja
- A gyermeket nevelő vezetők fele gondolt már a felmondásra a szülői bűntudat miatt 2 hónapja
- Temetőgondnok, bonsai, hintaszék: avagy miért van szüksége a vezetőnek humorérzékre? 2 hónapja
- Stresszesek a vezetők a Z generációs dolgozóktól 2 hónapja
- Lucifer-hatás - miért válnak jó emberek gonosz vezetőkké? 3 hónapja
- A megtartás képlete: az emberközpontú vezetés az egyik összetevő 3 hónapja
- Hogyan érvényesíthető a coaching szemléletű vezetés multinacionális környezetben? 3 hónapja
- Távmunka költségtérítés 2025 4 hónapja