Magyarország vezeti a kihelyezési rangsort"/>
Megjelent: 14 éve

Magyarország vezeti a kihelyezési rangsort

Már nem az alacsonyabb költség az egyedüli meghatározó a vállalati termelő, kiszolgáló és szolgáltató tevékenységek kihelyezésének helyszínkiválasztásában, hanem az is, hogy az adott ország milyen nyelvi környezetet kínál. Ebben Kelet-Európa, benne Magyarország, változatlanul versenyképes Indiával - áll a londoni Economist Intelligence Unit (EIU) felmérésében.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik.



Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban

- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ

images

A világ legnagyobb, nem befektetői banki jellegű elemző- és előrejelző házának 16 oldalas tanulmánya szerint a globális tevékenységkihelyezési piac éves értéke jelenleg 40-50 milliárd dollár, évente 30 százalékkal bővül, és 2008-ra eléri a 100 milliárd dollárt.A "robbanásszerű" bővüléséből eddig India húzta a legnagyobb hasznot. Már 2004-ben 700 ezer indiai dolgozott külföldi cégek által oda kihelyezett állásokban. Az elmúlt egy évtizedben az amerikai vállalatok álltak a kihelyezési (offshoring) és kiszervezési (outsourcing) tevékenység élvonalában, szorosan mögöttük következtek a brit cégek.Most már azonban a kontinentális Európa vállalati szektora adja a legnagyobb új kihelyezési keresletet. Ezek a német, francia és észak-európai vállalatok is ugyanolyan hatékonyság- és költségelőnyökre törekszenek, mint angolszász versenytársaik, de azoknál jóval kevésbé tartják kényelmes megoldásnak tevékenységük igen jelentős részének kihelyezését olyan távoli, csak angol ajkú munkaerőt kínáló országokba, mint India, áll az EIU tanulmányában.Az elemzés szerint a kontinentális európai vállalatok a saját nyelvükön akarják a fogadó ország szolgáltatásait, és nagyobb mértékű kulturális hasonlóságot is igényelnek. Különösen olyan tevékenységek kihelyezése esetén, amelyek közvetlenül a fogyasztóhoz kapcsolódnak. Előnyben részesítik emellett a fölrajzi közelséget és az azonos időzónát. Ez utóbbi törekvésre alkalmazza a londoni elemző cég a tanulmányban a "nearshoring" kifejezést, a "közeli kihelyezés" új jelenségének leírására.Az EIU által egy átlagos német vállalat szempontjából összeállított, több mutatót - költség, üzleti környezet, kockázati profil, infrastruktúraminőség - figyelembe vevő kihelyezési helyszínrangsorban az első két helyen Csehország és Magyarország áll azonos pontszámmal, utánuk Lengyelország következik, és India csak a negyedik, Kína pedig a hatodik helyre került.Az elemzés szerint a közép-európai kihelyezési helyszínek - Magyarország, Csehország, Lengyelország és Szlovákia - egyszerre kínálnak alacsony költséget, magas szakképzettséget, európai uniós szabályozói környezetet és szilárd infrastrukturális hátteret. Ez a térség a belátható jövőben vonzó lesz a magasabb hozzáadottérték-tartalmú szolgáltatások helyszíneként. Az itteni bérköltség még mindig csak mintegy a fele a nyugat-európainak, és a bérinfláció lassult a 2004-es EU-csatlakozás óta.A fordulatra jellemző, hogy most már indiai cégek is kezdenek közép-európai központokat nyitni a helyi piac ellátására, írja a londoni tanulmány.Az EIU-elemzés külön esettanulmányt közöl az amerikai Alcoa magyarországi jelenlétéről. A világ legnagyobb alumíniumipari cégének Székesfehérváron van az európai kiszolgáló központja. A vállalat globalizációs igazgatója, Hubert Angleys az EIU-tanulmány szerzőinek azt mondta, hogy a cég olyan helyszínekre települ, amelyek a legkisebb költséggel kínálják az általa igényelt szakértelmet. Magyarország esetében nem annyira a földrajzi helyszín, mint a nyelvtudás döntött. Az igazgató szerint a magyarországi bérköltség még mindig 50 százalékkal alacsonyabb a legolcsóbb nyugat-európai országénál. Angleys elismerte, hogy egy ideig aggódva figyelte a magyar bérek megugrását, de ma már úgy látja, hogy a bérinfláció lelassult, és a korábban vártnál hosszabb ideig fog tartani, mire a magyar bérszint eléri a nyugat-európait.(MTI)
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
500 fővel és új irodával indítja az újévet a LogMeIn Magyarországon

A LogMeIn továbbra is itthon fejleszti legfontosabb távoli elérést, webes kommunikációt és jelszókezelést segítő szoftvereit, ide került a belső... Teljes cikk

500 munkahelyet teremtett Szegeden a BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk

Mitől sikeres egy vállalati rendezvény?

Egy jó rendezvényhelyszín önmagában már kevés a sikerhez. Kreativitás, élmény, törődés, személyre szabottság, ember az emberért - ezek az új... Teljes cikk