kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Maradi HR osztályok, avagy hogyan ne legyünk versenyképesek a piacon

A HR tipikusan az a terület, ahol elengedhetetlen, hogy tökéletesen képbe legyünk a legújabb lehetőségekkel, már ha szeretnénk versenyképes munkáltatók lenni a piacon. Sok cég mégsem mer nyitni az újítások, a modern kor vívmányai felé. Vajon megalapozott a félelem, és a jól bevált klasszikus módszerek következetes használata vezet sikerre, vagy a maradiság a cég fejlődésének szab gátat? Mi fán terem a HR branding, van-e helye a Facebook-nak a toborzásban? Cikkünkben ezt taglaljuk.

Y-generáció vs. vezetőség

Mi történik, amikor már az Y-generáció képviselői kerülnek a HR osztályok asztalai mellé, és nézeteik találkoznak egy másik rendszerben szocializálódott vezetőségével? Kérdésünkre a Beck and Partners Kft. munkatársai elmondták, gyakran találkoznak ezzel a jelenséggel, sajnos nem ritkaságról beszélünk. A HR Felhő toborzási-kiválasztási szoftver kapcsán HR reggeliket szerveznek, ahol többször találkoznak ilyen szituációval. A fiatal, lelkes HR-esek tele vannak újító ötletekkel, szívesen használnák az új lehetőségeket, de a vezetőség részéről nem tapasztalnak nyitottságot, így az ötletek javarészt halva születnek. Sok esetben igen lelkesen próbálják az internet hozta lehetőségeket prezentálni a felettesüknek, de az idősebb korosztály számára a Facebook, a Linkedin, és felhő alapú szoftverek ördögtől való dolognak tűnnek. Pedig ma, kifinomult HR branding és a social média felületek használata nélkül labdába rúgni a munkaerőpiacon olyan, mintha hó nélkül próbálnánk szánkózni: lehet, csak egyáltalán nem érdemes, és senki nem érti majd, mit akarunk tulajdonképpen. Hiszen hol máshol érhetnénk utol a pályakezdőket, a jobbnál jobb szakembereket, mint ott, ahol napi átlag 2 órát töltenek, és ahol tökéletesen tudjuk célozni a közönségünket.

Ideje felvenni a kesztyűt

Azokban az időkben, amikor már nem a munkavállaló küzd a munkáért, hanem a munkáltató verseng a kiváló jelöltekért, nem lehet labdába rúgni erős HR branding nélkül. Minden területen van egy-egy olyan multi, aki hatalmas összegeket költ marketingre, PR-re, hogy jó színben tűnjön fel. Ez a befektetés persze megtérül, elkötelezett munkavállalók, és a betöltetlen helyekért küzdő potenciális dolgozók jellemzik a céget. De a legtöbb helyen szűkre szabott HR budget mellett a nagy kampányokat plakáttal, reklámokkal, rendezvényekkel, igen kevesen engedhetik meg magunknak, pedig sok esetben nem nyújtanak sem rosszabb béreket, sem rosszabb munkakörülményeket, mint nagy hírnévnek örvendő társaik. Nagy hiba, ha ezt nem ismerjük fel és nem kezdünk el a saját, költséghatékony eszközeinkkel tenni a cél érdekében.

Tenni, de hogyan?

Ehhez több jó eszköz is a rendelkezésünkre áll. A céges karrieroldal, ahol az aktuális álláslehetőségek mellett tartalmakat, jó híreket, cikkeket és interjúkat is megoszthatunk, elengedhetetlen. Ezen kívül egy gondosan menedzselt Facebook és LinkedIn oldal is tökéletes platform a jelöltek irányába történő kommunikációra. Az ismeretlen területek persze mindig kétségeket ébreszthetnek, de fontos látni, hogy a céges Facebook oldal nem egyenlő a személyes profillal. Biztonsági beállításokkal védhetjük a láthatóságot, korlátozhatjuk a hozzászólókat. Jól irányzott kampányokkal és minimális anyagi ráfordítással álláshirdetésünket akár több tízezer szakembernek is eljuttathatjuk, ezzel akár 50 százalékkal növelve a bejelentkezőink számát.

A Beck and Partners Kft. munkatársai 10 év tapasztalattal a hátuk mögött, ezen lehetőségek részleteiről, a Facebook hirdetések hatékonyságáról, a Magyar Termék Nagydíjas toborzási-kiválasztási szoftverük, a HR Felhő részleteiről számolnak be az ingyenes HR Reggelijükön.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani

Sok cég vagy HR-szakember túlkomplikálja az AI (mesterséges intelligencia) alkalmazását a munkaerő-felvételben. A Business Insider interjúja rámutat:... Teljes cikk

Inkább izgalmas legyen mint stresszmentes? - ilyen szempontok szerint választanak munkahelyet a fiatalok

Melyek a legfontosabb szempontok munkahelyválasztás esetén? Az Ifjúságkutató Intézet friss kutatásában megvizsgálta a 15–39 évesek elvárásait.... Teljes cikk