Maradi HR osztályok, avagy hogyan ne legyünk versenyképesek a piacon
A HR tipikusan az a terület, ahol elengedhetetlen, hogy tökéletesen képbe legyünk a legújabb lehetőségekkel, már ha szeretnénk versenyképes munkáltatók lenni a piacon. Sok cég mégsem mer nyitni az újítások, a modern kor vívmányai felé. Vajon megalapozott a félelem, és a jól bevált klasszikus módszerek következetes használata vezet sikerre, vagy a maradiság a cég fejlődésének szab gátat? Mi fán terem a HR branding, van-e helye a Facebook-nak a toborzásban? Cikkünkben ezt taglaljuk.
Mi történik, amikor már az Y-generáció képviselői kerülnek a HR osztályok asztalai mellé, és nézeteik találkoznak egy másik rendszerben szocializálódott vezetőségével? Kérdésünkre a Beck and Partners Kft. munkatársai elmondták, gyakran találkoznak ezzel a jelenséggel, sajnos nem ritkaságról beszélünk. A HR Felhő toborzási-kiválasztási szoftver kapcsán HR reggeliket szerveznek, ahol többször találkoznak ilyen szituációval. A fiatal, lelkes HR-esek tele vannak újító ötletekkel, szívesen használnák az új lehetőségeket, de a vezetőség részéről nem tapasztalnak nyitottságot, így az ötletek javarészt halva születnek. Sok esetben igen lelkesen próbálják az internet hozta lehetőségeket prezentálni a felettesüknek, de az idősebb korosztály számára a Facebook, a Linkedin, és felhő alapú szoftverek ördögtől való dolognak tűnnek. Pedig ma, kifinomult HR branding és a social média felületek használata nélkül labdába rúgni a munkaerőpiacon olyan, mintha hó nélkül próbálnánk szánkózni: lehet, csak egyáltalán nem érdemes, és senki nem érti majd, mit akarunk tulajdonképpen. Hiszen hol máshol érhetnénk utol a pályakezdőket, a jobbnál jobb szakembereket, mint ott, ahol napi átlag 2 órát töltenek, és ahol tökéletesen tudjuk célozni a közönségünket.
Ideje felvenni a kesztyűt
Azokban az időkben, amikor már nem a munkavállaló küzd a munkáért, hanem a munkáltató verseng a kiváló jelöltekért, nem lehet labdába rúgni erős HR branding nélkül. Minden területen van egy-egy olyan multi, aki hatalmas összegeket költ marketingre, PR-re, hogy jó színben tűnjön fel. Ez a befektetés persze megtérül, elkötelezett munkavállalók, és a betöltetlen helyekért küzdő potenciális dolgozók jellemzik a céget. De a legtöbb helyen szűkre szabott HR budget mellett a nagy kampányokat plakáttal, reklámokkal, rendezvényekkel, igen kevesen engedhetik meg magunknak, pedig sok esetben nem nyújtanak sem rosszabb béreket, sem rosszabb munkakörülményeket, mint nagy hírnévnek örvendő társaik. Nagy hiba, ha ezt nem ismerjük fel és nem kezdünk el a saját, költséghatékony eszközeinkkel tenni a cél érdekében.
Tenni, de hogyan?
Ehhez több jó eszköz is a rendelkezésünkre áll. A céges karrieroldal, ahol az aktuális álláslehetőségek mellett tartalmakat, jó híreket, cikkeket és interjúkat is megoszthatunk, elengedhetetlen. Ezen kívül egy gondosan menedzselt Facebook és LinkedIn oldal is tökéletes platform a jelöltek irányába történő kommunikációra. Az ismeretlen területek persze mindig kétségeket ébreszthetnek, de fontos látni, hogy a céges Facebook oldal nem egyenlő a személyes profillal. Biztonsági beállításokkal védhetjük a láthatóságot, korlátozhatjuk a hozzászólókat. Jól irányzott kampányokkal és minimális anyagi ráfordítással álláshirdetésünket akár több tízezer szakembernek is eljuttathatjuk, ezzel akár 50 százalékkal növelve a bejelentkezőink számát.
A Beck and Partners Kft. munkatársai 10 év tapasztalattal a hátuk mögött, ezen lehetőségek részleteiről, a Facebook hirdetések hatékonyságáról, a Magyar Termék Nagydíjas toborzási-kiválasztási szoftverük, a HR Felhő részleteiről számolnak be az ingyenes HR Reggelijükön.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
- "Ha meg akarod szólítani az embereket, ne küldj emailt, hívd fel őket!" – James Reed HR-tanácsai az AI korában 1 hete
- Nincs szorgalmas vagy lusta generáció - a Z a közös élményt keresi és nem akar belehalni a munkába 1 hete
- Még nincs kimondva, de egyre inkább ez dönti el, ki kapja meg az állást 1 hete
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hete
- Életre szóló hűség nincs: Z generációsok a munkaadókról 2 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány 1 hónapja
- "Kiégtünk, mielőtt elkezdtünk volna élni" – A Z generáció fele már most túl fáradt a munkához 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?