Megjelent: 5 hónapja

Megcsináltuk: 5 nap alatt 115 munkaszerződés-módosítás!

Akárhogy is nézzük, ekkora létszámnál ez nem egyszerű feladat, pláne, ha a koronavírus újabb akadályokat gördít a cég adminisztrációja elé. Olyan digitális eszközök használatával, mint amilyen az e-aláírás, egy kellemetlen helyzet is menthető.

Hétfő délelőtt kaptuk a vezetőségtől az információt, hogy el kell indítani és a hét végéig le is kell zárni 115 munkavállaló munkaszerződés-módosítását. Mindezt a koronavírus miatti kijárási korlátozások 3. hetében, amikor esély sem volt rá, hogy bárkit is be tudjunk hívni az irodába egy aláírásra.



Megkezdődött a lehetetlen küldetés



Az összes lehetséges megoldást számba vettük. A papírmunka miatt a kollégák közül csak páran tudtak volna személyesen bemenni az irodába, a többségük hazautazott vidékre. Sokaknak nincs otthon nyomtatója/szkennere sem, miért is lenne, ha nincs rá szükségük, aki pedig kisebb településen él, még nyomdát se talál, sőt még egy postai expressz küldemény is csak szerencsével érkezett volna vissza időben. Teljesen más megközelítésre volt szükségünk.

A munkaszerződések módosítása normál körülmények mellett sem rövid folyamat, hiszen a munkavállalók személyes adatainak ellenőrzésén és a szerződéses pontok módosításán túl azt is meg kell szervezni, hogy az adott személyek hiteles aláírása is rákerüljön a dokumentumra.

Miután minden más lehetőséget kihúztunk a listáról, egyetlen opció maradt: az online adminisztráció. Ekkor találkoztunk először az elektronikus aláírás lehetőségével és TrustChain Platformmal.


Mindenkinek van e-aláírása



Az elektronikus aláírás megszerzéséhez távoli személyazonosításra volt szükség. Távolira. Ez volt a hatalmas szerencsénk, hiszen ilyen kevés idő alatt 115 kollégát regisztrálni egy új rendszerbe önmagában is nagy falat. Miután a cégben mindenkinek lett elektronikus aláírása, már csak az aláírásoknak kellett rákerülnie a munkaszerződésekre, ami kb. 1 perc személyenként.

Ehhez az aláíróknak 2 regisztrációt kellett elvégezni, az egyiket a TrustChain online szerződéskötő platformon, a másikat pedig az okostelefonjukon, az Evrotrust mobil applikációban. A TrustChain Platformra töltöttük fel a szerződéseket és itt követtük nyomon az adminisztráció státuszát is. Előre meg tudtuk határozni, hogy melyik szerződést kinek kell aláírnia.

Az adott munkaszerződést a Platformról a kollégák okostelefonjára elküldtük, amit aztán az Evrotrust alkalmazáson keresztül írtak alá a frissen megszerzett minősített e-aláírásukkal.



Miért jó az e-aláírás?



Például azért, mert nem kell egy helyre utaztatni az ügyvezetőt és a munkavállalókat a céges papírok szignózása miatt, hiszen mindenki alá tud írni az okostelefonján keresztül. Ezek a digitális dokumentumok könnyedén továbbíthatóak és bárhonnan elérhetőek, az e-aláírás és az időbélyeg együttesével pedig teljes bizonyító erejű okirat jön létre.

Azért ezt a megoldást választottuk, mert a TrustChain Platformon kizárólag minősített elektronikus aláírással lehet aláírni, és ez az egyetlen aláírástípus, amely joghatása azonos a kézírásos aláírással.

Ez a megoldás mindannyiunknak tetszett, és végül senkit sem kellett az irodába hívnunk, otthonról kényelmesen megvoltunk az egésszel. A vezetőség is örült, de mi még jobban, hogy teljesítettük a lehetetlen küldetést.

A fenti sikersztorit a TrustChain egyik céges felhasználója osztotta meg velünk.
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Fókuszban a megélhetési juttatások! - Ingyenes A koronavírus-járvány a vállalatoknál talán a HR-es szakembereknek adta a legtöbb megoldandó feladatot. Olyan nehézségekkel kellett szembenézniük, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Nem maradt ki a kihívások sorából a dolgozói juttatások témája sem: a tapasztalat azt mutatta, hogy a pandémiás időszak alatt a cégek jelentős része nem tudta kiadni a juttatásokat a korábban megszokottak szerint. Egy gyorsan változó, bizonytalan piaci és jogi környezet komoly rugalmasságot igényelt és igényel a mai napig a munkáltatók részéről. A cégek számára elengedhetetlenné vált, hogy újragondolják korábban alkalmazott, bevált megoldásaikat, és olyan rendszert hozzanak létre, amelyet – az igények igen dinamikus, folyamatos változása okán – a későbbiekben is viszonylag könnyen tudnak alakítani, módosítani. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ágyban, párnák közt, avagy a home office árnyoldalai

Ez az év sok mindenre megtanít bennünket, olyasmikre is, amit eddig is tudtunk, csak nem fordítottunk rá elég figyelmet. Persze, az oviban mindenki... Teljes cikk

Energiahatékonyság a gyakorlatban

Az energiahatékony működés a vállalatok számára rendkívül fontos, hiszen a környezetvédelem mellett nem elhanyagolható szempont az sem, hogy... Teljes cikk

Bérszámfejtés outsourcing - mikor, miért, mit és kinek?

Bérszámfejtésre minden vállalkozásnál szükség van, ahova legalább egy alkalmazott be van jelentve - a kérdés így nem az, hogy bérszámfejtésre... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek