Megjelent: 4 éve

Mesterséges intelligencia és a HR?

Az amerikai elnökválasztás a világ egyik legnagyobb olyan HR-projektje, amelyben sikerült felépíteni a jelöltet. Bár a mindennapi munka esetében a tét kisebb, a MogIA (mesterséges intelligencia rendszer) példája jelzi: a mesterséges intelligencia a HR segítségére van, írja a Világgazdaságban megjelent véleménycikkében Ablonczy Balázs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A MogIA helyesen "tippelte" az amerikai elnökválasztás eredményét a különböző közösségi platformok üzenetei, megosztásainak mintázata alapján. Sokkal eredményesebben "találta meg" a rejtőzködő szavazókat, mint a közvélemény-kutatók.

Egy kiválasztásnál a mesterséges intelligencia hasonlóan elfogulatlan, ugyanakkor minden apró részletre, adatra kiterjedő figyelemmel rendelkező segítség lehet. Ez a HR-eseket is arra biztathatja, hogy elemezzék a rendelkezésükre álló adatokat - dolgozói megosztásokat stb.-, amelyekkel a szervezet hangulatára, az esetleges kilépési szándékra is következtetni lehet.

Akkor mindenkinek értenie kell ezentúl a Big Data elemzéshez, az analitikához? A szerző az informatikusokat az írnokokkal hozza párhuzamba, az informatikát az írás elterjedésével. Vagyis bár egyre többen megtanultak írni, nem mindenki lett hivatásos írnok. A HR-eseknek sem kell informatikusokká válniuk, de használniuk kell a modern technológiákat, hogy hatékonyabbak legyenek.

Világgazdaság
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Fókuszban a megélhetési juttatások! - Ingyenes A koronavírus-járvány a vállalatoknál talán a HR-es szakembereknek adta a legtöbb megoldandó feladatot. Olyan nehézségekkel kellett szembenézniük, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Nem maradt ki a kihívások sorából a dolgozói juttatások témája sem: a tapasztalat azt mutatta, hogy a pandémiás időszak alatt a cégek jelentős része nem tudta kiadni a juttatásokat a korábban megszokottak szerint. Egy gyorsan változó, bizonytalan piaci és jogi környezet komoly rugalmasságot igényelt és igényel a mai napig a munkáltatók részéről. A cégek számára elengedhetetlenné vált, hogy újragondolják korábban alkalmazott, bevált megoldásaikat, és olyan rendszert hozzanak létre, amelyet – az igények igen dinamikus, folyamatos változása okán – a későbbiekben is viszonylag könnyen tudnak alakítani, módosítani. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Dollármilliárdos üzletté vált a HR megoldások piaca a járvány alatt

2019-ben több mint 5 milliárd dollár értékben fektettek HR technológiákra fókuszáló vállalkozásokba. A trend idén várhatóan tovább erősödik. Teljes cikk

Érkeznek a mesterséges intelligencia trénerek

A hazai Mesterséges Intelligencia (MI) stratégia egyik kiemelt célja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) termelékenysége 2030-ig mintegy... Teljes cikk

Előretörtek az önkiszolgáló rendszerek - ezt hozta a covid a HR informatikában

Szintet lépett a digitalizáció, nagyobb lett az igény a bérszámfejtők és könyvelők helyettesítésére. Ezt tapasztalták az általunk megkérdezett... Teljes cikk