Megjelent: 15 éve

Miként használjuk az Internetet toborzásra? - II.rész

Ezen pontnál érdemes kitérnünk néhány olyan mesterfogás ismertetésére, mellyel növelhetjük az álláshirdetés hatékonyságát és elősegíthetjük, hogy a pályázók mielőbb rálelhessenek cégünk álláshirdetésére:

images

Álláshirdetés sikeres megjelentetése

Az álláshirdetés szövegének összeállítása során törekedjük az adott pozíció kulcsszavainak használatára, kiemelésére. Azok az álláshirdetések, ahol a pozícióra jellemző kulcsszavak (hívószavak) aránya magasabb, gyakrabban jelennek meg az álláskeresők lekérdezései során. Pl: Értékesítési menedzsert keresünk.., bérezés: havi fix + magas értékesítési jutalék.., Ön egy kiváló értékesítési szakember?.., profi értékesítőket várunk egy multinacionális vállalat budapesti irodájába.., Fantasztikus lehetőség jól teljesítő értékesítőknek!...

Ellenőrizzük az álláshirdetés megjelenésének időtartamát. Az egyes állásoldalak eltérő hirdetési időtartamokat kínálnak, mely általában 7 és 28 nap között változik. Az álláshirdetés megjelentetését követően - ahogy újabb és újabb hirdetések kerülnek fel az állásoldalra - előfordulhat, hogy álláshirdetéseink látogatottsága idővel csökken. A magasabb látogatottsági szint fenntartása érdekében rendszeresen (3-4 naponta) ellenőrizzük a hirdetés látogatottsági statisztikáit és amennyiben szükséges, újítsuk / frissítsük meg a hirdetést, esetleg fogalmazzuk át, hogy ismét a figyelem központjába kerülhessen.

Figyeljünk arra, hogy az álláshirdetés vonzó legyen. Számos toborzási szakember esik bele abba a hibába, hogy az álláshirdetés összeállítása során kizárólag a cég igényeire összpontosít és nem fektet kellő sújt a potenciális pályázók figyelmének felkeltésére. Miért jöjjön a pályázó hozzánk dolgozni? Javasolt, hogy az álláshirdetés szövegének legalább egyharmadában soroljuk fel azokat az érvéket és előnyöket, mellyel meggyőzhetjük a potenciális jelöltet, hogy küldje el cégünkhöz pályázatát.

Folyamatosan kövessük az állásoldal eredményességét. Annak érdekében, hogy cégünk valóban értékes szolgáltatást kapjon, figyeljünk oda a szolgáltató eredményességét jelző statisztikai mutatókra. Számos toborzási szakember szembesül azzal a helyzettel, hogy az internetes állásoldalakról a hagyományos toborzási módszerekhez képest - mint a nyomtatott sajtó, szakmai oldalak - pályázati anyagok többszörösét kapja, mely tendencia az internetes karrieroldalak terjedésével csak tovább fokozódik. A tengernyi pályázattal elárasztott szakember könnyen figyelmen kívül hagyja a toborzási folyamat kívánt eredményességét.

Az állásoldal kiválasztása során igénybe vehetjük külső tanácsadó segítségét. Az online toborzási szakmában jártas szakember piaci ismeretekre és tapasztalatokra alapozva hatékonyan ki tudja választani a cégünk számára leginkább megfelelő állásoldalt. A leghatékonyabb állásoldal kiválasztásához végzett részletes piackutatás ugyanis rendkívül időigényes feladat lehet, nem beszélve a munkatársak leterheléséről.

Tovább >>
<< Vissza
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Villamosmérnökökből még az informatikusoknál is több kell

Szerdától dübörög az ország egyik legrégebbi állásbörzéje. Az idei a 49. alkalom, amikor munkáltatói mustrát tartanak a BME-n. A rendezvényen... Teljes cikk

Hívd be Te is állásinterjúra, hogy megismerd!

HR kampányt indított a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége. A munkaadók és a toborzással, kiválasztással foglalkozó HR szakemberek... Teljes cikk

Mit vegyek fel, hogy felvegyenek anyukaként

Az óvodai-bölcsödei beszoktatás után sok anyuka tér vissza a munka világába vagy kezd el új állásokra pályázni. Az otthon töltött időszak... Teljes cikk