Megjelent: 15 éve

Miként használjuk az Internetet toborzásra? - II.rész

Ezen pontnál érdemes kitérnünk néhány olyan mesterfogás ismertetésére, mellyel növelhetjük az álláshirdetés hatékonyságát és elősegíthetjük, hogy a pályázók mielőbb rálelhessenek cégünk álláshirdetésére:

images

Álláshirdetés sikeres megjelentetése

Az álláshirdetés szövegének összeállítása során törekedjük az adott pozíció kulcsszavainak használatára, kiemelésére. Azok az álláshirdetések, ahol a pozícióra jellemző kulcsszavak (hívószavak) aránya magasabb, gyakrabban jelennek meg az álláskeresők lekérdezései során. Pl: Értékesítési menedzsert keresünk.., bérezés: havi fix + magas értékesítési jutalék.., Ön egy kiváló értékesítési szakember?.., profi értékesítőket várunk egy multinacionális vállalat budapesti irodájába.., Fantasztikus lehetőség jól teljesítő értékesítőknek!...

Ellenőrizzük az álláshirdetés megjelenésének időtartamát. Az egyes állásoldalak eltérő hirdetési időtartamokat kínálnak, mely általában 7 és 28 nap között változik. Az álláshirdetés megjelentetését követően - ahogy újabb és újabb hirdetések kerülnek fel az állásoldalra - előfordulhat, hogy álláshirdetéseink látogatottsága idővel csökken. A magasabb látogatottsági szint fenntartása érdekében rendszeresen (3-4 naponta) ellenőrizzük a hirdetés látogatottsági statisztikáit és amennyiben szükséges, újítsuk / frissítsük meg a hirdetést, esetleg fogalmazzuk át, hogy ismét a figyelem központjába kerülhessen.

Figyeljünk arra, hogy az álláshirdetés vonzó legyen. Számos toborzási szakember esik bele abba a hibába, hogy az álláshirdetés összeállítása során kizárólag a cég igényeire összpontosít és nem fektet kellő sújt a potenciális pályázók figyelmének felkeltésére. Miért jöjjön a pályázó hozzánk dolgozni? Javasolt, hogy az álláshirdetés szövegének legalább egyharmadában soroljuk fel azokat az érvéket és előnyöket, mellyel meggyőzhetjük a potenciális jelöltet, hogy küldje el cégünkhöz pályázatát.

Folyamatosan kövessük az állásoldal eredményességét. Annak érdekében, hogy cégünk valóban értékes szolgáltatást kapjon, figyeljünk oda a szolgáltató eredményességét jelző statisztikai mutatókra. Számos toborzási szakember szembesül azzal a helyzettel, hogy az internetes állásoldalakról a hagyományos toborzási módszerekhez képest - mint a nyomtatott sajtó, szakmai oldalak - pályázati anyagok többszörösét kapja, mely tendencia az internetes karrieroldalak terjedésével csak tovább fokozódik. A tengernyi pályázattal elárasztott szakember könnyen figyelmen kívül hagyja a toborzási folyamat kívánt eredményességét.

Az állásoldal kiválasztása során igénybe vehetjük külső tanácsadó segítségét. Az online toborzási szakmában jártas szakember piaci ismeretekre és tapasztalatokra alapozva hatékonyan ki tudja választani a cégünk számára leginkább megfelelő állásoldalt. A leghatékonyabb állásoldal kiválasztásához végzett részletes piackutatás ugyanis rendkívül időigényes feladat lehet, nem beszélve a munkatársak leterheléséről.

Tovább >>
<< Vissza
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
100-ból 98 embert már nem az utcáról veszünk fel

Fizikai munkaerő szempontjából Budapesten és környékén - 2% alatti munkanélküliségi ráta mellett - már nem lehet munkaerő-tartalékról beszélni.... Teljes cikk

7 szempont, hogy Téged hívjanak be interjúra

Az önéletrajz elkészítésekor ne felejtsd el, miért írod: azért, hogy személyes meghallgatást szerezzen neked. Egyetlen közös ismertetőjegye van... Teljes cikk

Villamosmérnökökből még az informatikusoknál is több kell

Szerdától dübörög az ország egyik legrégebbi állásbörzéje. Az idei a 49. alkalom, amikor munkáltatói mustrát tartanak a BME-n. A rendezvényen... Teljes cikk