Megjelent: 8 éve

Mit kérdezzünk az állásinterjún?

Az, hogy mit kérdezünk egy állásinterjún, majdnem ugyanolyan fontos, mint az, hogy mit mesélünk magunkról. Az átgondolt kérdések jó színben tüntetnek fel minket, míg a rossz kérdések a felkészületlenségünket mutatják - írja a Pénzcentrum.

images

images

A lap szerint a következő hat kérdéssel bajt nem okozhatunk:


  • Milyen készségek szükségesek a munka elvégzéséhez?
    A Business Insider szerint, ha megtudjuk milyen értékek fontosak a vállalatnak, abból már következtethetünk a cég kultúrájára, irányítási elveire, így megtudhatjuk mennyire egyeznek meg ezek a mi elveinkkel.
  • Hogyan értékeli a cég jelenlegi helyzetét? Van-e olyan terület esetleg, ahol lehetne fejleszteni?
    Jobb tisztában lenni az esetleges hiányosságokkal, mielőtt csatlakozunk egy céghez. Ez a kérdés azt is sugallja, hogy szeretnénk a vállalat működését jobban megismerni.
  • Milyen eszközzel mérik a sikert?
    Megtudhatjuk mit várhatunk a cégtől miután csatlakozunk.
  • Mivel segítik a munkavállalók előbbre jutását?
    Ezzel azt érzékeltetjük, hogy készen állunk a kemény munkára, mindent megakarunk tenni a sikeres működésért. Ez nagyon fontos lehet ott, ahol magas teherbírású embert keresnek.
  • Hogyan szokták kezelni a munkavállalók közti konfliktusokat?
    Fontos tudnunk, hogy a vállalat foglalkozik az ilyen helyzetekkel, és azt is kifejezzük, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy a szakmai nézeteltérések elengedhetetlenek.
  • Hol látja a céget 3 év múlva?
    Ezzel azt fejezzük ki, hogy hosszútávra tervezünk.

Vannak olyan trükkös, vagy beugratós kérdések, amikre viszont nekünk kell jól válaszolnunk, ebből is mutatunk néhányat:


  • Milyen állat lennél legszívesebben?
    Stormy Simon, az Overstock elnöke szerint ezzel a válasszal sok mindent elárul magáról a jelentkező. De vigyázni kell, mert itt sok a rossz válasz pl. nem szerencsés mondjuk a macskát, vagy a lajhárt a lustasága miatt kiemelni.
  • Mondj egy olyan dolgot, ami szerinted igaz, de senki más nem hisz benne!
    Peter Thiel, a PayPal társalapítója mondta, hogy ez a kérdés azért nagyon fontos, mert megmutatja mennyire bátor az interjúalany, és vannak-e eredeti ötletei.
  • 1-10-ig terjedő skálán mennyire vagy furcsa?
    Tony Hsieh, a Zappos vezérigazgatója szerint nem is a bevallott szám a lényeges, hanem hogy válaszol-e az interjúalany. Bár a skála két végpontja nem jó válasz.
  • Mit tennél, ha jönne a zombi apokalipszis?
    Ashley Morris, a Capriotti's Szendvicsbár vezérigazgatója szerint ez a kérdés először nevetségesen hangzik, de nagyon jól leszűrhető belőle, hogy reagál valaki nyomás alatt, milyen a személyisége, milyen erkölcsi normákat képvisel, hogyan illeszkedik majd be a cég kultúrájába.
    Pénzcentrum

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A legtöbb cég nem tudja megszólítani a saját kollégáit

Nemrégiben látott napvilágot egy felmérés a vállalatok belső kommunikációjának hatékonyságáról. Az adatokból kiderül, hogy bár elméletben a... Teljes cikk

Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk