Megjelent: 3 éve

Mit kérdezzünk az állásinterjún?

Az, hogy mit kérdezünk egy állásinterjún, majdnem ugyanolyan fontos, mint az, hogy mit mesélünk magunkról. Az átgondolt kérdések jó színben tüntetnek fel minket, míg a rossz kérdések a felkészületlenségünket mutatják - írja a Pénzcentrum.

images

images

A lap szerint a következő hat kérdéssel bajt nem okozhatunk:


  • Milyen készségek szükségesek a munka elvégzéséhez?
    A Business Insider szerint, ha megtudjuk milyen értékek fontosak a vállalatnak, abból már következtethetünk a cég kultúrájára, irányítási elveire, így megtudhatjuk mennyire egyeznek meg ezek a mi elveinkkel.
  • Hogyan értékeli a cég jelenlegi helyzetét? Van-e olyan terület esetleg, ahol lehetne fejleszteni?
    Jobb tisztában lenni az esetleges hiányosságokkal, mielőtt csatlakozunk egy céghez. Ez a kérdés azt is sugallja, hogy szeretnénk a vállalat működését jobban megismerni.
  • Milyen eszközzel mérik a sikert?
    Megtudhatjuk mit várhatunk a cégtől miután csatlakozunk.
  • Mivel segítik a munkavállalók előbbre jutását?
    Ezzel azt érzékeltetjük, hogy készen állunk a kemény munkára, mindent megakarunk tenni a sikeres működésért. Ez nagyon fontos lehet ott, ahol magas teherbírású embert keresnek.
  • Hogyan szokták kezelni a munkavállalók közti konfliktusokat?
    Fontos tudnunk, hogy a vállalat foglalkozik az ilyen helyzetekkel, és azt is kifejezzük, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy a szakmai nézeteltérések elengedhetetlenek.
  • Hol látja a céget 3 év múlva?
    Ezzel azt fejezzük ki, hogy hosszútávra tervezünk.

Vannak olyan trükkös, vagy beugratós kérdések, amikre viszont nekünk kell jól válaszolnunk, ebből is mutatunk néhányat:


  • Milyen állat lennél legszívesebben?
    Stormy Simon, az Overstock elnöke szerint ezzel a válasszal sok mindent elárul magáról a jelentkező. De vigyázni kell, mert itt sok a rossz válasz pl. nem szerencsés mondjuk a macskát, vagy a lajhárt a lustasága miatt kiemelni.
  • Mondj egy olyan dolgot, ami szerinted igaz, de senki más nem hisz benne!
    Peter Thiel, a PayPal társalapítója mondta, hogy ez a kérdés azért nagyon fontos, mert megmutatja mennyire bátor az interjúalany, és vannak-e eredeti ötletei.
  • 1-10-ig terjedő skálán mennyire vagy furcsa?
    Tony Hsieh, a Zappos vezérigazgatója szerint nem is a bevallott szám a lényeges, hanem hogy válaszol-e az interjúalany. Bár a skála két végpontja nem jó válasz.
  • Mit tennél, ha jönne a zombi apokalipszis?
    Ashley Morris, a Capriotti's Szendvicsbár vezérigazgatója szerint ez a kérdés először nevetségesen hangzik, de nagyon jól leszűrhető belőle, hogy reagál valaki nyomás alatt, milyen a személyisége, milyen erkölcsi normákat képvisel, hogyan illeszkedik majd be a cég kultúrájába.
    Pénzcentrum

  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Válságkezelés: a belső kommunikáción múlhat a siker

A járvány okozta pánik nemcsak a kék-, hanem a fehérgalléros szektort is megrázza, drámaian felerősítve mások mellett a vállalatok belső... Teljes cikk

Digitális Összefogás: 30 milliárd forintnyi eszközt ajánlottak fel eddig

Már több mint 350 felajánlás érkezett a Digitális Összefogás akcióban, az eszközök összértéke elérheti a 30 milliárd forintot - közölte az... Teljes cikk

Kríziskommunikátorok a középpontban

A koronavírus okozta krízis próbára teszi nem csak a cégvezetőket, hanem a HR-t is. A fehérgalléros vállalatoknál elsősorban az IT-rendszereket, a... Teljes cikk