Megjelent: 7 éve

Mit tanulhatunk a következő évek egyik legforróbb iparágából?

Az e-learning egyik hazai úttörője, a SKOLL Learning Technologies immáron több, mint egy évtizede segíti az oktatás digitalizációját. Munkájukra eddig is hatalmas szükség volt, de a 2020-as koronavírus járvány, és az ezzel járó karantén még inkább nélkülözhetetlenné tette a tevékenységüket.

Tanácsaik nem csak oktatónak, trénereknek, tanítóknak szólnak, hanem mindenkinek, aki gyorsan, hatékonyan és élvezhetően szeretne edukálni - legyen szó készségfejlesztésről, IT képzésekről, vagy onboardingról.

Aki már régóta dolgozik az emberi erőforrások iparágában, az pontosan tudja, hogy a hatékony edukálás, az információ meggyőző és lényegre törő csomagolása, és a közös célok, a vízió kirajzolása mind-mind a HR-es feladatai közé tartozik.

Mivel a legtöbb munkaköri leírásban ezekkel nem találkozhatunk, így jó eséllyel soha nem tanította senki, minden HR-esnek magának kell kifejlesztenie ezeket a képességeket.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy sehol sincs elérhető tudás ezen témákkal kapcsolatban. A legjobb, amit tehetünk, ha egy olyan iparághoz fordulunk segítségért, amelynél pontosan ezek a a készségek a legfontosabbak.

Ez az iparág pedig nem más, mint az online oktatás.Az e-learningben -személyes kommunikáció híján- az információt meggyőzően, ésszerűen, és nem utolsó sorban szórakoztatóan kell tálalni ahhoz, hogy fenn tudjuk tartani a tanulók figyelmét. De pontosan hogyan néz ez ki a gyakorlatban?

Amit az e-learningből tanulhatunk



1. Az információ, oktatás célközönségének meghatározása



A célcsoport meghatározása és pontos ismerete az egyik legelső és legfontosabb lépés.

A célközönség tulajdonságai alapjaiban befolyásolják, hogy milyen megszólítást, arculatot, stílust, vagy elemeket érdemes használni az információ tálalása során.

Fontos tudni, hogy mik a pontos igényeik, milyen előismereteik vannak, milyen korosztályba tartoznak, mi motiválja őket - az információt pedig ezek alapján csomagolni.

2. A fő cél és a koncepció meghatározása



A célközönség megtalálása után a következő kérdés az, hogy a mi, saját célunkat pontosan hogyan határoznánk meg - mi az edukálás elvárt outputja?

A cég optimális működésének fenntartása? A termelés hatékonyságának növelése? A dolgozók motivációjának javítása?

A kérdés, majd a válasz meghatározása után jóval egyszerűbbé válik az 1-es, illetve 2-es pont összekötése.

3. Az információ befogadhatóvá alakítása



Rengeteg olyan tényező van, amely alapjaiban befolyásolja az információ befogadását és feldolgozását.

Ilyen például a kontextus. Nem mindegy, hogy monitoron fogják elolvasni az összeállított anyagot, vagy papíron, esetleg lehetőségünk lesz személyesen is átadni. Vannak természetesen alapszabályok, amelyek minden környezetben ugyanolyan jól működnek, így például a tagolás. Érdemes a hosszú, nagy anyagokat apróbb blokkokra bontani, mint ahogy a jó oktatók is felosztják a 45 perces tanórákat legfeljebb 10-15 perces blokkokra.

Ezenkívül érdemes mindent érdekessé, szemléletessé és élményszerűvé tenni. Itt rengeteget segít az illusztrálás, a “ne mondd, mutasd” elve.

A kommunikáció elősegítése is rengeteget tud segíteni az információ feldolgozásában, tehát érdemes nem egyoldalúan, hanem interaktív módon kapcsolatot tartani a célközönséggel, és lehetőséget adni a kérdezésre, illetve a beszélgetésre.

Az információ tálalása nem egyszerű - sőt, talán a legnehezebb mind közül.

Szerencsére ez az a terület, amiben az e-learning a legnagyobb segítséget tudja nyújtani, ezért érdemes tovább olvasni a témában.

Még több információ az e-learningről és képzésmenedzsmentről



A SKOLL csapatát e-learning módszertani tanácsadók, pedagógusok, fejlesztők, trénerek, narrátorok, grafikusok és a filmes stáb tagjai alkotják, akiknek az a fő célja, hogy inspiráló, hatékony, és interaktív módon adják át a tudást másoknak. A gyakorlatban ezt olyan e-learning tananyagok segítségével teszik, amelyek egyedülálló, maradandó tanulási élményt nyújtanak a tanulók számára.

A különböző technológiák mellett az oktatás egyéb aspektusaiban is a legmagasabb színvonal megvalósítására törekszenek. Ha úgy érzi, hogy a legszélesebb értelemben vett e-learning területén bármiben a segítségére lehetnek - érdemes felkeresni őket.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek