Mit tanulhatunk a következő évek egyik legforróbb iparágából?
Az e-learning egyik hazai úttörője, a SKOLL Learning Technologies immáron több, mint egy évtizede segíti az oktatás digitalizációját. Munkájukra eddig is hatalmas szükség volt, de a 2020-as koronavírus járvány, és az ezzel járó karantén még inkább nélkülözhetetlenné tette a tevékenységüket.
Aki már régóta dolgozik az emberi erőforrások iparágában, az pontosan tudja, hogy a hatékony edukálás, az információ meggyőző és lényegre törő csomagolása, és a közös célok, a vízió kirajzolása mind-mind a HR-es feladatai közé tartozik.
Mivel a legtöbb munkaköri leírásban ezekkel nem találkozhatunk, így jó eséllyel soha nem tanította senki, minden HR-esnek magának kell kifejlesztenie ezeket a képességeket.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy sehol sincs elérhető tudás ezen témákkal kapcsolatban. A legjobb, amit tehetünk, ha egy olyan iparághoz fordulunk segítségért, amelynél pontosan ezek a a készségek a legfontosabbak.
Ez az iparág pedig nem más, mint az online oktatás.Az e-learningben -személyes kommunikáció híján- az információt meggyőzően, ésszerűen, és nem utolsó sorban szórakoztatóan kell tálalni ahhoz, hogy fenn tudjuk tartani a tanulók figyelmét. De pontosan hogyan néz ez ki a gyakorlatban?
Amit az e-learningből tanulhatunk
1. Az információ, oktatás célközönségének meghatározása
A célcsoport meghatározása és pontos ismerete az egyik legelső és legfontosabb lépés.
A célközönség tulajdonságai alapjaiban befolyásolják, hogy milyen megszólítást, arculatot, stílust, vagy elemeket érdemes használni az információ tálalása során.
Fontos tudni, hogy mik a pontos igényeik, milyen előismereteik vannak, milyen korosztályba tartoznak, mi motiválja őket - az információt pedig ezek alapján csomagolni.
2. A fő cél és a koncepció meghatározása
A célközönség megtalálása után a következő kérdés az, hogy a mi, saját célunkat pontosan hogyan határoznánk meg - mi az edukálás elvárt outputja?
A cég optimális működésének fenntartása? A termelés hatékonyságának növelése? A dolgozók motivációjának javítása?
A kérdés, majd a válasz meghatározása után jóval egyszerűbbé válik az 1-es, illetve 2-es pont összekötése.
3. Az információ befogadhatóvá alakítása
Rengeteg olyan tényező van, amely alapjaiban befolyásolja az információ befogadását és feldolgozását.
Ilyen például a kontextus. Nem mindegy, hogy monitoron fogják elolvasni az összeállított anyagot, vagy papíron, esetleg lehetőségünk lesz személyesen is átadni. Vannak természetesen alapszabályok, amelyek minden környezetben ugyanolyan jól működnek, így például a tagolás. Érdemes a hosszú, nagy anyagokat apróbb blokkokra bontani, mint ahogy a jó oktatók is felosztják a 45 perces tanórákat legfeljebb 10-15 perces blokkokra.
Ezenkívül érdemes mindent érdekessé, szemléletessé és élményszerűvé tenni. Itt rengeteget segít az illusztrálás, a “ne mondd, mutasd” elve.
A kommunikáció elősegítése is rengeteget tud segíteni az információ feldolgozásában, tehát érdemes nem egyoldalúan, hanem interaktív módon kapcsolatot tartani a célközönséggel, és lehetőséget adni a kérdezésre, illetve a beszélgetésre.
Az információ tálalása nem egyszerű - sőt, talán a legnehezebb mind közül.
Szerencsére ez az a terület, amiben az e-learning a legnagyobb segítséget tudja nyújtani, ezért érdemes tovább olvasni a témában.
Még több információ az e-learningről és képzésmenedzsmentről
A SKOLL csapatát e-learning módszertani tanácsadók, pedagógusok, fejlesztők, trénerek, narrátorok, grafikusok és a filmes stáb tagjai alkotják, akiknek az a fő célja, hogy inspiráló, hatékony, és interaktív módon adják át a tudást másoknak. A gyakorlatban ezt olyan e-learning tananyagok segítségével teszik, amelyek egyedülálló, maradandó tanulási élményt nyújtanak a tanulók számára.
A különböző technológiák mellett az oktatás egyéb aspektusaiban is a legmagasabb színvonal megvalósítására törekszenek. Ha úgy érzi, hogy a legszélesebb értelemben vett e-learning területén bármiben a segítségére lehetnek - érdemes felkeresni őket.
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk