Mit vegyek fel, hogy felvegyenek anyukaként
Az óvodai-bölcsödei beszoktatás után sok anyuka tér vissza a munka világába vagy kezd el új állásokra pályázni. Az otthon töltött időszak alatt fenekestül felfordult a munkaerőpiac és az édesanyák testi-lelki világa is. Ilyenkor feltétlenül érdemes/ideje felfrissíteni a ruhatárat is. Lehet, hogy nem is gondolnánk, hogy ez milyen fontos a sikeres érdekében. Pálfy Évával brandstylist iparművész, női marketing szakértő, B2W alapítóval az állásinterjúkra való öltözködésről és felkészülésről beszélgettünk.
Sokszor a fotó alapján ítélik meg a nőket és hátránnyal indulnak egy állásra jelentkezéskor az önéletrajzok szűrésekor, főleg ha már édesanyák. Hogyan látja, mennyire fontos, hogy odafigyeljenek az öltözködésükre?
Először az álláskereső anyukának saját magában kell végiggondolnia, hogy mi az erőssége és miben tud hozzátenni egy cég működéséhez. A döntése már eleve meghatározza, hogy ő hogyan fogja érezni magát álláskereséskor. Mikor elkezdi a munkakeresést van olyan, hogy ki tudja választani, mi az erőssége, de van olyan helyzet is, mikor nem. Sokszor a cégek ajánlataiból kell választania, ilyenkor meg kell nézni a vállalkozás küldetését, amiért a piacon vannak, és hogy azzal tud-e személy szerint azonosulni.
Az önvizsgálat, hogy miben erős eleve meghatároz egyfajta stílust, nemcsak az öltözködésben, hanem a kommunikációban is. A másik oldal pedig, hogy milyen céghez szeretne menni dolgozni, mert a vállalkozásnak is van egyfajta arculata, színvilága, kommunikációja. Valójában a saját erőssége és a cég arculatának egyezősége a legjobb választás.
"Amikor egy anyuka beadja jelentkezését egy állásra, akkor a fotónak maximálisan tükröznie kell, hogy milyen értéket képvisel. Ez nem egy színjáték, ugyanis figyelmet vonzani egy dolog, de utána ezt a figyelmet meg is kell tudni tartani, önazonosnak kell lennie."
Ha a jelentkező pörgős személyiség, akkor a fotónak is ezt kell tükröznie, és az önéletrajz tartalma is legyen élettel teli. Ha visszafogottabb, akkor ezt kell az önéletrajznak üzennie. A cégek nőkre vágynak, sok cég kifejezetten anyukákat keres, mert megértőbbek, például egy ügyfélszolgálaton a vevőkkel. Azt gondolom, ezen a téren is elindult egyfajta fejlődés.
Mikor kell átgondolni egy nőnek a brandjét állásra jelentkezéskor?
Most. Mindig a legeleje, hogy végig kell gondolni, hogy milyen stílusú és karakterű személyiség a hölgy. Brand Stílus és Karakterelméletemben ötvözöm Johannes Itten évszakelméletét (tavasz, nyár, ősz, tél színtípus) a pszichológus Jung 12 archetípusával. Gyönyörűen szét lehet szedni a 12 karaktert 4 színvilágra, mely óriási segítség az öltözködésben, az én-márkánk megjelenítésében, hogy milyen legyen az arculatunk, amiben hitelesek tudunk lenni és maximálisan kiállni a célok mellett.
A legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal
Mennyire befolyásolja egy állás elnyerésének sikerét egy nő, anyuka megjelenése?
A legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal. Ha nem igényesen jelenik meg az állásinterjún, akkor látszik, nem vette komolyan a jelentőségét a találkozónak. Hasonlóképpen, amikor kiderül egy jelentkezőről az interjún, hogy nem érdeklődik vagy nézett utána, hogy a cég milyen értéket képvisel, akkor valószínű, ha két ember között kell választani, akkor a lelkesebb jelentkező lesz az. A kisugárzás és az érdeklődés egyaránt fontos.
Amikor én veszek fel munkatársat, akkor az az első, hogy lássam benne a lelkesedést, amelyben benne van, hogy nézzen utána a cégnek és az értékeinek, majd ezután lehet felvenni, képezni őt.
Amennyiben a cég lazább, akkor legyen a jelentkező merészebb, ha szolidabb, akkor visszafogottabb, elegáns stílusú öltözködés indokolt.
Érdemes az állásinterjún a kiválasztott cég logójában szereplő domináns színeket viselni?
Akkor, ha a színvilág a jelentkező stílusával azonos, akkor igen; ha nem, akkor egy pici utalás lehet, de nem ezen múlik. Sokkal jobb az, ha ő jól érzi magát a bőrében és nem feszeng.
Úgy menjen oda, hogy ő ott „éljen”, élvezze a beszélgetést, de nem mindegy, mit vesz fel, hiszen másképp viselkedik tornacipőben és tűsarkúban.
Nyitókép: Pixabay.com
Először az álláskereső anyukának saját magában kell végiggondolnia, hogy mi az erőssége és miben tud hozzátenni egy cég működéséhez. A döntése már eleve meghatározza, hogy ő hogyan fogja érezni magát álláskereséskor. Mikor elkezdi a munkakeresést van olyan, hogy ki tudja választani, mi az erőssége, de van olyan helyzet is, mikor nem. Sokszor a cégek ajánlataiból kell választania, ilyenkor meg kell nézni a vállalkozás küldetését, amiért a piacon vannak, és hogy azzal tud-e személy szerint azonosulni.
Az önvizsgálat, hogy miben erős eleve meghatároz egyfajta stílust, nemcsak az öltözködésben, hanem a kommunikációban is. A másik oldal pedig, hogy milyen céghez szeretne menni dolgozni, mert a vállalkozásnak is van egyfajta arculata, színvilága, kommunikációja. Valójában a saját erőssége és a cég arculatának egyezősége a legjobb választás.
"Amikor egy anyuka beadja jelentkezését egy állásra, akkor a fotónak maximálisan tükröznie kell, hogy milyen értéket képvisel. Ez nem egy színjáték, ugyanis figyelmet vonzani egy dolog, de utána ezt a figyelmet meg is kell tudni tartani, önazonosnak kell lennie."
Ha a jelentkező pörgős személyiség, akkor a fotónak is ezt kell tükröznie, és az önéletrajz tartalma is legyen élettel teli. Ha visszafogottabb, akkor ezt kell az önéletrajznak üzennie. A cégek nőkre vágynak, sok cég kifejezetten anyukákat keres, mert megértőbbek, például egy ügyfélszolgálaton a vevőkkel. Azt gondolom, ezen a téren is elindult egyfajta fejlődés.
Mikor kell átgondolni egy nőnek a brandjét állásra jelentkezéskor?
Most. Mindig a legeleje, hogy végig kell gondolni, hogy milyen stílusú és karakterű személyiség a hölgy. Brand Stílus és Karakterelméletemben ötvözöm Johannes Itten évszakelméletét (tavasz, nyár, ősz, tél színtípus) a pszichológus Jung 12 archetípusával. Gyönyörűen szét lehet szedni a 12 karaktert 4 színvilágra, mely óriási segítség az öltözködésben, az én-márkánk megjelenítésében, hogy milyen legyen az arculatunk, amiben hitelesek tudunk lenni és maximálisan kiállni a célok mellett.
A legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállalMennyire befolyásolja egy állás elnyerésének sikerét egy nő, anyuka megjelenése?
A legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal. Ha nem igényesen jelenik meg az állásinterjún, akkor látszik, nem vette komolyan a jelentőségét a találkozónak. Hasonlóképpen, amikor kiderül egy jelentkezőről az interjún, hogy nem érdeklődik vagy nézett utána, hogy a cég milyen értéket képvisel, akkor valószínű, ha két ember között kell választani, akkor a lelkesebb jelentkező lesz az. A kisugárzás és az érdeklődés egyaránt fontos.
Amikor én veszek fel munkatársat, akkor az az első, hogy lássam benne a lelkesedést, amelyben benne van, hogy nézzen utána a cégnek és az értékeinek, majd ezután lehet felvenni, képezni őt.
Amennyiben a cég lazább, akkor legyen a jelentkező merészebb, ha szolidabb, akkor visszafogottabb, elegáns stílusú öltözködés indokolt.
Érdemes az állásinterjún a kiválasztott cég logójában szereplő domináns színeket viselni?
Akkor, ha a színvilág a jelentkező stílusával azonos, akkor igen; ha nem, akkor egy pici utalás lehet, de nem ezen múlik. Sokkal jobb az, ha ő jól érzi magát a bőrében és nem feszeng.
Úgy menjen oda, hogy ő ott „éljen”, élvezze a beszélgetést, de nem mindegy, mit vesz fel, hiszen másképp viselkedik tornacipőben és tűsarkúban.
Nyitókép: Pixabay.com
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája
Németországban összesen több mint 260 ezer betöltetlen álláshely várja a jelentkezőket a legkülönbözőbb ágazatokban – derül ki a Német... Teljes cikk
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- NAV: szerdától már nyilatkozhatnak a háromgyerekes anyák 3 hónapja
- Egyedül is talpon: így boldogulnak az egyszülős családok Magyarországon 3 hónapja
- Így kell benyújtani a háromgyerekes anyák kedvezményéről szóló adóelőleg-nyilatkozat 3 hónapja
- Anyák adómentessége októbertől - fontos lesz nyilatkozni! 3 hónapja
- A napszemüveg szerepe az öltözködésben 5 hónapja
- Hogyan hagy nyomot a munka a testen? – fotósorozat egy pincérnő mindennapjairól 5 hónapja
- Öt fazonú nyári ruha, amely nem hiányozhat a gardróbodból 6 hónapja
- Szja mentesség: ami már érvényes és ami változik 6 hónapja
- Green és red flagek az álláskeresésben – Mit keresnek ma a pályázók a kiválasztási folyamatban? 6 hónapja
- Júliustól adómentes lesz a csed és a gyed – új támogatások a dolgozó kismamáknak 7 hónapja
- Kibírja ezt a költségvetés? - ennyibe kerülnek a családi adókedvezmények 8 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja