Megjelent: 4 hónapja

Mit vegyek fel, hogy felvegyenek anyukaként

Az óvodai-bölcsödei beszoktatás után sok anyuka tér vissza a munka világába vagy kezd el új állásokra pályázni. Az otthon töltött időszak alatt fenekestül felfordult a munkaerőpiac és az édesanyák testi-lelki világa is. Ilyenkor feltétlenül érdemes/ideje felfrissíteni a ruhatárat is. Lehet, hogy nem is gondolnánk, hogy ez milyen fontos a sikeres érdekében. Pálfy Évával brandstylist iparművész, női marketing szakértő, B2W alapítóval az állásinterjúkra való öltözködésről és felkészülésről beszélgettünk.

Sokszor a fotó alapján ítélik meg a nőket és hátránnyal indulnak egy állásra jelentkezéskor az önéletrajzok szűrésekor, főleg ha már édesanyák. Hogyan látja, mennyire fontos, hogy odafigyeljenek az öltözködésükre?

Először az álláskereső anyukának saját magában kell végiggondolnia, hogy mi az erőssége és miben tud hozzátenni egy cég működéséhez. A döntése már eleve meghatározza, hogy ő hogyan fogja érezni magát álláskereséskor. Mikor elkezdi a munkakeresést van olyan, hogy ki tudja választani, mi az erőssége, de van olyan helyzet is, mikor nem. Sokszor a cégek ajánlataiból kell választania, ilyenkor meg kell nézni a vállalkozás küldetését, amiért a piacon vannak, és hogy azzal tud-e személy szerint azonosulni.

Az önvizsgálat, hogy miben erős eleve meghatároz egyfajta stílust, nemcsak az öltözködésben, hanem a kommunikációban is. A másik oldal pedig, hogy milyen céghez szeretne menni dolgozni, mert a vállalkozásnak is van egyfajta arculata, színvilága, kommunikációja. Valójában a saját erőssége és a cég arculatának egyezősége a legjobb választás.

"Amikor egy anyuka beadja jelentkezését egy állásra, akkor a fotónak maximálisan tükröznie kell, hogy milyen értéket képvisel. Ez nem egy színjáték, ugyanis figyelmet vonzani egy dolog, de utána ezt a figyelmet meg is kell tudni tartani, önazonosnak kell lennie."

Ha a jelentkező pörgős személyiség, akkor a fotónak is ezt kell tükröznie, és az önéletrajz tartalma is legyen élettel teli. Ha visszafogottabb, akkor ezt kell az önéletrajznak üzennie. A cégek nőkre vágynak, sok cég kifejezetten anyukákat keres, mert megértőbbek, például egy ügyfélszolgálaton a vevőkkel. Azt gondolom, ezen a téren is elindult egyfajta fejlődés.

Mikor kell átgondolni egy nőnek a brandjét állásra jelentkezéskor?

Most. Mindig a legeleje, hogy végig kell gondolni, hogy milyen stílusú és karakterű személyiség a hölgy. Brand Stílus és Karakterelméletemben ötvözöm Johannes Itten évszakelméletét (tavasz, nyár, ősz, tél színtípus) a pszichológus Jung 12 archetípusával. Gyönyörűen szét lehet szedni a 12 karaktert 4 színvilágra, mely óriási segítség az öltözködésben, az én-márkánk megjelenítésében, hogy milyen legyen az arculatunk, amiben hitelesek tudunk lenni és maximálisan kiállni a célok mellett.
Pálfy ÉvaA legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal

Mennyire befolyásolja egy állás elnyerésének sikerét egy nő, anyuka megjelenése?

A legfontosabb a kisugárzás, mert a megjelenésében benne van, hogy érdekli-e, milyen munkát vállal. Ha nem igényesen jelenik meg az állásinterjún, akkor látszik, nem vette komolyan a jelentőségét a találkozónak. Hasonlóképpen, amikor kiderül egy jelentkezőről az interjún, hogy nem érdeklődik vagy nézett utána, hogy a cég milyen értéket képvisel, akkor valószínű, ha két ember között kell választani, akkor a lelkesebb jelentkező lesz az. A kisugárzás és az érdeklődés egyaránt fontos.

Amikor én veszek fel munkatársat, akkor az az első, hogy lássam benne a lelkesedést, amelyben benne van, hogy nézzen utána a cégnek és az értékeinek, majd ezután lehet felvenni, képezni őt.
Amennyiben a cég lazább, akkor legyen a jelentkező merészebb, ha szolidabb, akkor visszafogottabb, elegáns stílusú öltözködés indokolt.

Érdemes az állásinterjún a kiválasztott cég logójában szereplő domináns színeket viselni?

Akkor, ha a színvilág a jelentkező stílusával azonos, akkor igen; ha nem, akkor egy pici utalás lehet, de nem ezen múlik. Sokkal jobb az, ha ő jól érzi magát a bőrében és nem feszeng.
Úgy menjen oda, hogy ő ott „éljen”, élvezze a beszélgetést, de nem mindegy, mit vesz fel, hiszen másképp viselkedik tornacipőben és tűsarkúban.

Nyitókép: Pixabay.com
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Állásbörze

Bár ma már szinte minden állásajánlat megtalálható az interneten, sőt a munkavállalók megtalálása érdekében a cégek egyre többet kommunikálnak... Teljes cikk

Mik a legnagyobb kihívások ma egy recruiter életében?

Merre tart a szakma, milyen az általános elégedettség és milyen jövőkép rajzolódik ki egy recruiter előtt? Teljes cikk

HR szakmai iránytű - stratégiaváltás

Felismerni az értéket ebben a rohanó világban? Minőséget választani mennyiség helyett a bőség korában? Fluktuációkezelés a véget nem érő... Teljes cikk