Megjelent: 1 hónapja

Mivel csábítható el a munkavállaló?

Már nem igaz, hogy a jó fizetés mindent visz. Legtöbbre a személyre szabott ajánlatokat értékelik az emberek egy munkahelyválasztásnál - ez a fő tanulsága a szempontjaikat firtató legfrissebb NRC-kutatásnak.

Mind élesebb a verseny a jó szakemberekért, a gyáriparosok minapi becslése szerint mintegy 200-250 ezer állásra egyelőre hiába keresnek munkatársat. A bérlicitnek a cégek teherbíró képessége határt szab, így egyre inkább azt keresik, milyen további eszközökkel válhatnának vonzóbbá a leendő munkatársak szemében. Ebben nagy segítségükre lehet az NRC nyári kutatása, mely új szempontokat tárt fel, s egyúttal régi közhelyeket is cáfolt.

A vizsgálat abban nem hozott újdonságot, hogy az emberek elsősorban jó jövedelmet és biztonságot várnak leendő állásuktól. Ám az éles versenyben ezt több cég is kínálja számukra, így döntővé válhatnak a másodlagos szempontjaik. Például az, hogy mennyit kell utazniuk, amíg elérnek a
munkahelyükre. Már ez is utal a legfontosabb változásra: az emberek ma már nem a munkához akarják szabni az életüket, hanem az életvitelükhöz keresnek munkát. Az adatok azt is jelzik, hogy ezt a szemléletváltozást még csak nem is az új generációk belépése, hanem maga a nagyobb verseny eredményezte.

A munkakörülményeknek és a kiegészítő juttatásoknak nagyon nagy a szerepe a döntésnél. De nem csak a létük vagy az összegük számít, hanem leginkább az: mennyire illeszkednek az állást választó életkörülményeihez.

A rész- és a rugalmas munkaidő lehetőségét különösen nagyra értékelik azok, akik gyereket nevelnek. „Sok kismama szembesül azzal, hogy amikor gyesről visszatérne, csak részmunkaidőben tudna munkát vállalni - mondta el Marton Klaudia, a Groupama Biztosító humán területért felelős igazgatója. Az otthoni munkavégzés, és a munkahelyi óvoda, bölcsőde inkább a nők szemében vonzó, míg a férfiak inkább a továbbképzéssel, előmenetellel kapcsolatos lehetőségeket tartják többre.

A kutatás szerint a fizikai dolgozók általában magasra értékelik a táppénz-kiegészítés lehetőségét, míg a falvakban élőknél az egészséges munkakörnyezet a különösen vonzó. Az 50-59 évesek korosztályában pedig a javukra kötött nyugdíjbiztosítás lehet a választásukat eldöntő juttatás.

Az a cég lehet a legvonzóbb, amely a juttatások széles palettáját kínálja, hogy új munkatársai abból válogathassák ki a számukra fontosakat.

A felmérést a Groupama Biztosító megbízásából az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette 2019 augusztusában. Az 1000 fős válaszadói minta reprezentatív a magyar lakosságra nem, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.

Fotó: Pixabay
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minőség vagy mennyiség?

Mondják, hogy megváltozott a munkaerőpiac - legalább ennyire fontos, hogy nemcsak a munkaerőpiac, de a munkaerő is alaposan megváltozott. Már... Teljes cikk

Mivel csábítható el a munkavállaló?

Már nem igaz, hogy a jó fizetés mindent visz. Legtöbbre a személyre szabott ajánlatokat értékelik az emberek egy munkahelyválasztásnál - ez a fő... Teljes cikk

Élményadatok segítik a munkáltatókat a munkavállalói élmény javításában

A HR legaktuálisabb kihívásairól, az agilis szervezeti átalakulásról, a változásmenedzsmentről és a munkavállalói élmény fejlesztéséről... Teljes cikk