Nyáriról téli gumira váltás - erre kell figyelni
A havas, jeges úton vezetni nehéz és veszélyes - mégsem ez az egyetlen ok, amiért érdemes téli gumira váltani. 6-7 fokos napi hőmérséklet alatt a nyári abroncsok tapadása megváltozik, a fékút megnő, a kocsi nehezebben áll ellen az oldalirányú erőknek. A biztonság érdekében ilyenkor már érdemes téli gumira váltani. Más országokban ez kötelező előírás is.

Mire figyeljünk téli gumira váltáskor?
Először is arra, hogy tényleg váltsunk! Az első fagyok idején komoly várólista alakul ki a szervizeknél, így ha későn kapunk észbe, alaposan benne leszünk a fagyban, mire át tudjuk szerelni a nyári garnitúrát.
A téli gumikat érdemes saját felnin tárolni. Mielőtt elindulunk a szervizbe, mindenképpen nézzük meg a következőket:
- Milyen idős az abroncsunk? Ezt a DOT szám vizsgálatával ellenőrizhetjük. A DOT számot az abroncs külső felén találjuk. Az első két számjegye a gyártás hetét, a második a gyártás évét jelöli. Az abroncsokat célszerű 5-6 évente cserélni, sőt, egyes gyártók akár ennél is gyakoribb váltás írhatnak elő.
- Elég mélyek a barázdák? Egy új téli abroncs barázdamélysége 8,5-10 mm között van. A téli gumiknál a minimálisan kötelező barázdamélység 4 mm. Ez alatti barázdamélységgel az abroncsot nem szabad használni, mindenképpen cseréljünk!
- Ellenőriztessük a guminyomást! A megfelelő nyomásról az abroncs oldalán elhelyezett tájékoztatóból és az autó gépkönyvéből szerezhetünk információt, de érdemes szakembert is megkérdezni a helyes üzemeltetésről. Ezzel számottevő mennyiségű üzemanyagot spórolhatunk.
Otthon is le lehet cserélni?
Lehet, de nem érdemes. Főleg a külön felnin tárolt abroncsok otthoni cseréje lehet csábító, de amit a szerviz munkadíján nyerünk, azt sokszor a gumi élettartamának romlásán veszítjük el.
Az új téli gumiabroncs készletet minden esetben érdemes centríroztatni. Ha megfelelő szervizben végzik a munkát, akkor a futómű beállításait és a felnit is ellenőrizni tudják, ez pedig nagyon sokat jelenthet mind a jármű, mind a gumik élettartamának a meghosszabbításáért.
Ha van lehetőségünk szakértővel egyeztetni, a Olcsobbgumi.hu gumiabroncs webáruház azt ajánlja, beszéljük meg a váltóméretű abroncsok használatát. Amennyiben az autónk gyártója engedélyezi, a kisebb méretű téli gumikkal akár több ezer forintot is megtakaríthatunk.
Mit tehetünk a nyári gumival?
A nyári gumit érdemes felnivel együtt a megfelelő helyen, sugárzó hőtől és
napfénytől védve tárolni. A legjobb, ha speciálisan erre kialakított tárolót keresünk, de már az is sokat segít, ha az abroncsok nincsenek kitéve az ütésnek, rakodásnak. Sok szerviz például biztosítja az abroncsok tárolását, általában 1000-1500 Ft/db áron.
Ha időben megkezdjük az autó téli felkészítését, és nem spórolunk a megfelelő gumiválasztáson és a szerelők szakértelmén, rengeteg kellemetlen meglepetést elkerülhetünk. A balesetmentes közlekedésért mindannyian tehetünk.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az AI korában új luxus lett, ha valódi ember válaszol az ügyfélszolgálaton. Balogh Péter, szoftverfejlesztő, üzletember és angyalbefektető friss... Teljes cikk
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 3 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 3 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 3 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 5 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 6 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 6 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 7 hónapja
- Hogyan lehet tökéletesíteni a sportautókat? 7 hónapja
- Ki tekert vissza és mennyit? A használt autók egyik legnagyobb csapdája 8 hónapja
- Több mint hatezer cég vásárolhat pályázati támogatással e-autót 9 hónapja
- Az autós hibakód olvasók: minden, amit tudni szeretnél róluk 10 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja