Rendszeres hétvégi munka, folyamatos műszakhosszabbítások, a darabszámok hajtása
Főként ezek miatt állnak odébb az autógyárak dolgozói. A visszaeső megrendelések most teret adhatnak a munkaszervezés újragondolására - írja a Népszava.
„Régen úgy volt, hogy a két műszak között 11 órának el kell telnie. Most levették 8-ra. Ez azt jelenti, hogy egy éjszakás műszakból reggel 6-kor megy haza a dolgozó és vissza kell érni délután 2-re. Igen ám, de hogyan piheni ki magát? Mikor még utazik is egy-egy órát? Manapság már nagyon jó reklám egy cégnél, hogy kiírják, két műszakban dolgoznak. És inkább azt mondja akkor az ember: lehet, hogy kevesebb pénzért, de átmegy. Meg az is vonzó, hogy hétvégi munka csak ritkán van. Mondjuk ez üzleti húzás is, mert amikor odamegy, akkor meg kiderül, hogy mégse úgy van”.
„Már minden nap máshova helyeztek, a munkaerőhiány olyan szinten elharapódzott. Volt, hogy olyan részlegre tettek, ahol még soha nem voltam azelőtt, és megtapasztaltam, milyen újoncnak lenni. Gyakorlatilag betanítás nélkül azonnali elvárások voltak. És közölték, hogy egy műszakon belül hány darab legyen. És már jártak is a nyakamra, hogy miért csak ennyi.”
A fenti idézetek az ország bármely pontján az autóiparban dolgozó munkavállalóktól származhatnának, de ezeket a Kecskeméten és környékén működő autóipari cégek munkásai mondták a Vasas Szakszervezeti Szövetség megbízásából készült kutatás során.
A kutatás vezetője, Meszmann T. Tibor a Népszavának úgy értékelte, hogy szerinte az autóipari felfutás elhallgatott, de lényeges eleme a rugalmas, intenzív munkavégzés.
- Az interjúkból kirajzolódó kép - a munkaerőhiány okozta erős leterheltség, a rengeteg túlóra, a hétvégi műszakok, a megbecsültség hiánya, a be nem tartott ígéretek, a dolgozók gyors cserélődése miatt a betanulási idő hiánya - persze nem csak Kecskemétre jellemző. Ugyanezek a problémák a teljes hazai autóiparban megjelennek - jegyezte meg Spieglné Balogh Lívia, a Vasas alelnöke.
Népszava
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A vállalati juttatások világában egyre nagyobb teret nyernek azok a megoldások, amelyek egyszerre támogatják a munkavállalók jólétét és segítik a... Teljes cikk
A vállalkozások számára kiemelten fontos a vállalati gépjárműhasználat költségeinek pontos és NAV-kompatibilis elszámolása. Összegyűjtöttük... Teljes cikk
A sportbelépő továbbra is az egyik legkedveltebb eleme a cafeteria-rendszernek 2025-ben, hiszen adózási szempontból is kedvező keretek között segíti... Teljes cikk
- Brutális leépítésbe kezd az Audi 3 hónapja
- Közel húszezer autóipari munkahely szűnt meg Németországban - ez csak a kezdet? 4 hónapja
- Elmondta a Bosch vezér, hány munkahely szűnik majd meg 4 hónapja
- 1900 munkahelyet számol fel a Porsche 5 hónapja
- A munkavállalók érdekeinek védelmére több mint 499 millió forint uniós támogatásban részesült a Magyar Szakszervezeti Szövetség 5 hónapja
- Új vezetők a Digitális Kereskedelmi Szövetségnél 5 hónapja
- Közel 900 új munkahelyet teremt Magyarországon egy e-autós kínai cég 6 hónapja
- Nem kell pánikolni, de érdemes végiggondolni mi lenne, ha valaki elveszítené az állását 6 hónapja
- Ezek a problémák foglalkoztatják leginkább a középiskolásokat 7 hónapja
- Elnök-vezérigazgató: teljes lendülettel épül a debreceni BMW-autógyár 7 hónapja
- Mit kéne tenni a mérnökhiány csökkentéséhez? 7 hónapja