Megjelent: 4 hónapja

Tanácsok, ha online kell folytatni a toborzást

A legtöbb cég home office bevezetéseivel egyidejűleg fontos kérdéssé vált, hogy a továbbiakban hogyan kezeljék a toborzás-kiválasztásukat, jelölt kommunikációt és interjúztatást, erre ad a továbbiakban pár hasznos és azonnal bevethető ötletet Kmoskó Judit, HR szakértő. A cél, hogy ne álljon le a céges toborzás, hiszen ebben a nehéz időszakban bizonyos szektorokban még fontosabbá válik a munkaerő toborzása, valamint amiatt, hogy a jelölteket ne hagyjuk kétségek között, megfelelően tájékoztassunk minden, a kiválasztási folyamatban résztvevőt.

images

Minden esetben elengedhetetlen a megfelelő, időben történő és célirányos jelölt kommunikáció, ebben az időszakban ez hatványozottabb figyelmet igényel. Fontos, hogy megfelelően projektáljuk a toborzásainkat, ezt követően pedig tájékoztassuk a folyamatban lévő jelöltjeinket. Nyugtassuk meg őket, hogy a toborzás-kiválasztás nem állt meg, az interjúkat, ameddig a személyes találkozás nem lehetséges, online felületeken is folytathatják, és ez semmiben sem fogja negatívan befolyásolni a pályázatukat.

A toborzás-kiválasztással foglalkozó kollegáinkat, felvételi eljárásban döntő vezetőinket készítsük fel az online interjúztatásra, használjunk olyan, online felületeket, ahol megfelelően tud kommunikálni minden, a toborzásban résztvevő kollega és vezető a jelöltekről és a folyamatról.

A jelölt élmény megtartása érdekében fontos, hogy az interjúztató a továbbiakban is profin képviselje a céget, otthonában olyan környezetet teremtsen, ahol lehetőség szerint mindenféle zavaró körülmény nélkül tudja folytatni a beszélgetéseket. Célszerű céges Skype fiókot készíteni a céges email felhasználásával, ha eddig még nem tettük meg. Fontos értenünk, hogy ez a jelöltnek sem egy megszokott helyzet, így próbáljuk oldani a feszültséget közvetlenségünkkel, kedvességünkkel.

Amennyiben mi veszünk részt online állásinterjún, próbáljunk meg előnyt kovácsolni ebből a jelenleg kicsit kellemetlen, remélhetőleg rövid ideig tartó helyzetből, hiszen az otthonunkban kényelmesebben érezzük magunkat, mint egy idegen irodában, igyekezzünk ezt arra használni, hogy komfortosabb légkörben készüljünk fel az interjúra. Válasszunk olyan hátteret - ha kell, mozgassuk a számítógépünket, laptopunkat oda, ahol minél kevesebb zavaró tényező látszódhat a háttérben -, öltözzünk fel úgy, mintha személyesen találkoznánk az interjúztatóval. Némítsuk le a telefonunkat, győződjünk meg a megfelelő internetkapcsolatról.

A pontosság ugyanolyan fontos, mintha egy személyes beszélgetésen vennénk részt, a beszélgetés kezdete előtt pár perccel már álljunk készenlétben. Amennyiben a cég videokonferencia szoftvert használva szervezte az interjút, szánjunk időt arra még a beszélgetés előtt, hogy ezt telepítsük a számítógépünkre. Teszteljük a kamerát, mikrofont, fényeket.

Végezetül, ugyanúgy készüljünk fel az interjúra, mintha az személyesen történne, előzetesen, saját magunknak foglaljuk össze karrierünket, hiszen magunkról mesélni nem is olyan egyszerű, mint amilyennek tűnhet, jegyezzük meg, hogy mi az, amit szeretnénk kiemelni, és készüljünk fel a cégről, akinek a képviselőjével beszélgetni fogunk.

Kmoskó Judit
HR szakértő

  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A kormány 840 millió forintból emeli a külhoni lelkészek jövedelemkiegészítését

Két részletben megkétszerezi a határon túli lelkipásztorok jövedelemkiegészítő támogatását a kormány - jelentette be Balog Zoltán református lelkész. Teljes cikk

Interjú távolról - hogyan ne romoljon a minőség?

A távkommunikáció használatának egyik, nem mellékes hatása, hogy lényegesen kevesebb információhoz jutunk a jelöltről: például nincs, vagy... Teljes cikk

Támogató vezetőkre, kreatív feladatokra és rugalmasságra vágynak a fiatal munkavállalók

A hazai cégek felismerik ugyan a fiatal munkavállalók igényeit, de nem reagálnak megfelelően rájuk - derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara... Teljes cikk