Tegyük egyszerűvé a vállalati karácsonyi ajándékválasztást!
Adni vagy nem adni? Ez egy olyan kérdés, amelyet sok vállalkozásvezető tesz fel magának karácsony közeledtével. Az egyszerű válasz erre a kérdésre: igen! Az ajándékozás hatékony módja annak, hogy megköszönjük az ügyfelek és a csapat támogatását, emellett pedig segít a márkahűség kialakításában, és ösztönzi az ismételt üzletmenetet.
Annak eldöntése viszont, hogy mit adjunk, és mennyit költsünk ezekre, sokszor kihívás elé állít - különösen akkor, ha nem akarjuk mindenkinek ugyanazt adni. Ezt elkerülendő érdemes feltenni a megfelelő kérdéseket.

Emlékezetes lesz-e?
A legtöbbünk asztalán valószínűleg számtalan márkás toll hentereg, amelyekről már azt sem tudjuk, hogy kitől kaptuk. Ezt figyelembe véve, az ajándékvásárlásnál nem árt a dobozon kívül gondolkodni.
Válasszunk inkább valami hasznos, átgondolt és egyedi dolgot, amellyel maradandó benyomást érhetünk el! Mondjuk egy hazai ízelítőkből összeállított pakkot a külföldi befektetőink számára vagy egy, a Férfias elegancia nevet viselő csomagot az ügyfeleinknek az Ajándékcsomagomtól: ez mind megfelelő céges karácsonyi ajándék.
Hasznos lesz-e?
A legtöbb esetben senki sem szereti az olyan ajándékot, amelyet nem tud hasznosítani. Ezek ugyanis gyakran a szekrény aljára kerülnek, amíg el nem jön a tavaszi takarítás ideje, amikor is vagy a kukába dobják, vagy pedig elajándékozzák őket. Tehát arra kell koncentrálni a vásárlásnál, hogy olyan dolgot válasszunk, amelyet a mindennapok során gyakran használnak majd.
A nem kézzelfogható szempontok is fontosak lehetnek
Az ajándékot a címzett karácsony előtt kapja meg, vagy megkésve adjuk át számára? Személyesen adjuk át, vagy kiküldetjük? Lehet, hogy elsőre ezek a dolgok nem tűnnek jelentőségteljesnek, pedig nagyon sokat hozzátehetnek ahhoz, hogy a karácsonyi céges ajándék még tartalmasabb és különlegesebb legyen.
Az ajándékok beszélgetéseket indítanak el
Ha valakinek ajándékot adunk, általában ez alkalmat teremt arra, hogy felkeressük és megkérdezzük erről. Ezek az utólagos beszélgetések pedig segíthetnek abban, hogy olyan módot találjuk a kapcsolatteremtésre, amelyre a versenytársak nem is gondolnak.
Végső tanácsok
A tökéletes ajándékok beszerzése a csapatunknak vagy az ügyfeleknek időbe telhet, különösen, ha nagyszámú ember számára vásárolunk. Úgy tűnhet, hogy szeptember túl korai ahhoz, hogy a karácsonyra gondoljunk, és a legtöbb esetben igaz is lenne, de ezekkel az ajándékokkal foglalkozó vállalkozásoknak a karácsony az év legforgalmasabb időszaka, és októberben már tele vannak rendelésekkel.
Ezért jó ötlet lehet előre tervezni, hogy megtaláljuk azokat a tárgyakat, amelyeket a címzettek imádni fognak. Sőt, az ajándékozás korai megszervezése segíthet a kézbesítési késések elkerülésében is.
De az ajándékok keresése mellett gondoskodni kell arról is, hogy legyen egy átfogó listánk az összes személyről, akinek vásárolunk. Ha nem személyesen adnánk át, akkor is szükségünk lesz egy címlistára, amely összeállítása eltarthat néhány hétig.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?