kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Tehetséggondozást is várnak a cégek a HR szoftverektől

Közel ötezer Human Resources Management (HRM) szoftver összehasonlításból összegyűjtött adatok felhasználásával készített felmérést a Technology Evaluation Centers (TEC). A kutatásból kiderül, milyen elvárásaik vannak a döntéshozóknak egy HR szoftverrel szemben, mekkora összeget szánnak a bevezetésére és hogy milyen környezetben kívánják használni.

A Human Resources Management (HRM) szoftverek egy megoldáson belül kínálják azokat az alkalmazásokat, amelyek szükségesek a személyi adatok részletes kezeléséhez, illetve a humánerőforrás adminisztrációjához nélkülözhetetlen adatok összegyűjtéséhez és értékeléséhez. Egy HRM megoldás mindenekelőtt a személyzeti osztály, a képzési, a munkaügyi osztály, illetve az egészségügyi és biztonsági igazgatás működéséhez szükséges kulcsfontosságú funkciókat támogatja, ugyan akkor számos testre szabható egyéni funkcióval is rendelkeznie kell.

A TEC felmérése szerint a vállalatok elsősorban azokat a HR megoldásokat keresik, amelyek részei az alapvető HR funkciók, a tehetséggondozás, a munkaerő elemző és kiértékelő lehetőség, illetve egyéb, a vállalat speciális igényeit kielégítő, testreszabott funkciókkal is bővíthető. Az elmúlt években ugyanis fontos tényező lett a tehetséggondozás. A legtöbb vállalat felismerte, hogy a tehetségek megfelelő kiválogatásával és megtartásával csökkenthetőek a HR kiadások.

A felmérés rámutat, hogy a cégek döntő többsége (60 százalék) 0-25000 dollár közötti összeget szán a HRM megoldások beszerzésére, 16 százalék költene 100 ezer dollárig, és csak 9 százalék képes 100 ezer és 250 ezer dollár közötti összeget költeni HRM beruházásra. Az alacsonyabb költségvetésből gazdálkodó vállalkozások több extramunkát kénytelenek vállalni, vagy egyszerűen úgy döntenek, hogy nem veszik meg ezeket a szolgáltatásokat. Elmondható, hogy azok a nagyvállalatok, amelyeknek teljes értékű HRM megoldásra van szükségük, ki tudják termelni a megoldás költségeit, ezzel szemben a KKV-k inkább alapmegoldásokat kínáló szoftvert választanak, amely átfogó képet ad a cég állapotáról, méri a teljesítményeket, és segíti a döntéshozási folyamatokat.

Ugyan csak fontos kiemelni, hogy a HRM megoldást választó vállalatok 49 százaléka elvárja a böngésző alapú hozzáférést, amely alátámasztja azt a tényt, hogy a hagyományos desktop alkalmazások egyre elavultabbá válnak. A válaszadók szerint a HR rendszerek komponenseinek egyenkénti használata és zökkenőmentes integrálása szintén fontos elvárás a felhasználók részéről. Amennyiben a cég már rendelkezik egy jól működő bérszámfejtő megoldással, azt nem akarja lecserélni, de szívesen használná a szoftver egyéb lehetőségeit, szükségessé válik az alkalmazások egymástól független használata, illetve a meglévő rendszerek problémamentes integrálhatósága.

A TEC kutatásából kiderül, hogy a válaszadók közel 70 százaléka Windows alapú szerverplatformokra keresi a megfelelő HRM megoldást, amelyet az SaaS és a Linux környezet követ. A Microsoft Windows Szerver platform hatalmas előnye nem meglepetés, ugyanakkor az SaaS környezet előretörése jól mutatja a felhő alapú megoldások növekvő népszerűségét, míg a Linux kiváló biztonsági szabványainak köszönheti harmadik helyét a listában. Az adatbázis platformok között toronymagasan vezet a Microsoft SQL szerver megoldása, amelyet az Oracle, és a MySQL követ.

"A felmérés jól mutatja a hazánkban is érezhető folyamatosan változó ügyféligényeket a HRM szoftverek területén. Az XAPT szakemberei a hasonló felmérések és a piaci visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztik és tökéletesítik a megoldásunkat, amely így mindig naprakész megoldást jelent ügyfeleink számára." - nyilatkozta Polocz Anett, az XAPT CRM üzletágának vezetője. Az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapokon működő hrMX fejlesztése egyszerűen, áttekinthetően, kampányok formájában menedzseli az akár többkörös kiválasztási folyamatokat. Az egyes feladatokhoz, erőforrások rendelhetők, meghatározhatóak a helyszínek és időpontok, amelyek rugalmasan alakíthatók mind a partnerekhez, mind a jelöltekhez igazítva legyen szó belső vagy akár külső interjúról. Munkaerő kölcsönzés esetén a timesheetek kezelésének segítségével lehetőség van a kifizetendő bérek, közvetítésnél pedig a jutalék áttekinthető követésére. A hrMX rendszer nyilvántartja a munkavállaló iskolai végzettségét, és tapasztalatait, jegyzi az elkövetett hibákat, az ebből eredő tanulságokat, a dolgozó erősségeit és a fejlesztendő területeket, valamint lehetőség van a célok és szándékok, a motiváltság, és az egyéni teljesítmény lekérdezésére is.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Lebuktat a wifi: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik

A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk

Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között

Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk

HR automatizálás: AI eszközök, megtérülés, trendek

Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk