Megjelent: 1 éve

Új értékesítési vezető - kívülről vagy belülről?

Előléptetni egy meglévő, eredményes értékesítőt vagy új értékesítési vezetőt behozni kívülről? Ezt a kérdést latolgatja a HR Blogon az Értékesítési vezetők blogja.

Amikor növekszik a szervezet, vagy éppen elmegy az eddigi vezető, akkor nagyon komoly kihívás elé kerül az ügyvezető vagy a kereskedelmi igazgató.

A fenti kérdésre nincsen tökéletes, minden helyzetben alkalmazható recept, de vannak olyan nézőpontok, amiket mindenképpen érdemes átgondolni a kérdés eldöntésében.

Értékesítőket vezetni nem a legkönnyebb, hiszen olyan emberekről van szó, akik kellően proaktívak, jól bírják a stresszt, nincs gondjuk a visszautasításokkal és kitartóan törtetnek a céljaik felé. Olyan embert fogadnak el vezetőnek, aki hiteles számukra emberként, értékesítőként és vezetőként egyaránt.

A belülről történő előléptetésnek megvan a maga motivációs haszna. Ekkor látja a többi értékesítő, hogy vannak lehetőségek, de nehéz a döntés, hiszen nem feltétlenül a legjobb értékesítő az, akiből a legjobb értékesítési vezető is lesz. Fontos, hogy legyen sikeres értékesítési múltja, hiszen úgy tud reális elvárásokat tenni a beosztottjai elé, illetve úgy tudja átlátni, hogy valamit ténylegesen meg lehet tenni akkor is, ha más szerint ez nem lehetséges.

Viszont vannak olyan tulajdonságok és készségek, amelyekkel nem feltétlenül kell, hogy rendelkezzen egy beosztott értékesítő, míg a vezetője igen.

Mit érdemes mérlegelni a belső előléptetés kapcsán?

Amennyiben van olyan értékesítő a csapatban, aki sikeres, de mellette megvannak a szükséges tulajdonságai és természetesen a motivációja a vezetői pozíció irányában, akkor tehetünk egy próbát vele. El kell mondanunk neki, hogy ez egy teljesen más pozíció és próbáljuk ki egymást. Viszont minden segítséget meg kell adnunk neki. Amennyiben erre a felső vezetőnek sem ideje, sem kedve, illetve tudása nincs, akkor inkább nézzen körül és találjon egy tapasztalt értékesítési vezetőt, vagy vonjon be egy külső mentort.

Ha úgy lépteti elő az eddig kizárólag beosztottként dolgozó embert, hogy nem ad neki segítséget, törődést, akkor van egy komoly esélye annak, hogy elveszíti nemcsak az új vezetőjét, de magát az értékesítőt is, hiszen ha nem válik be a vezető pozícióban, akkor nagyon kényes újra visszatenni az előző helyére. Kudarcként fogja megélni és amennyiben nem saját maga látja be, hogy jobb helyen van ott, akkor a fejében továbbra is értékesítési vezető marad és elkezd keresgélni a munkaerő piacon.

Hogy mi történik, ha rosszul döntünk? - erről már a blogbejegyzésben olvashatnak tovább.

Értékesítési vezetők blogja
HR Blog
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hol végezze a munkavállaló a munkáját?

A munkavállaló alapvető kötelezettsége, hogy az előírt helyen és időben munkára képes állapotban megjelenjen, és munkát végezzen. Ezért... Teljes cikk

Miért fontos az onboarding?

Egy munkavállaló első napjai mind a dolgozó, mind a HR számára sok kihívást rejt. Hogyan lehetne hatékonyabb a folyamat? Miért fontos az onboarding?... Teljes cikk

A magyar ember nem akar dolgozni - a betanított munkások motiválása

“A magyar ember egyszerűen nem akar dolgozni.” Biztos, hogy igaz ez? Sokszor hallani a fenti megjegyzést, amikor a betanított munkások vagy akár... Teljes cikk