Útmutató a sikeres álláshirdetés megírásához
Eddig sem volt könnyű megtalálni és megnyerni a tehetségeket a munkaerőpiacon. Manapság azonban ez kifejezetten nehéz feladattá vált, mivel ezek a szakemberek lehetőségek tömkelege közül válogathatnak.
97 hirdetés, 12 hirdető - ha megnyitjuk a balatonfuredallas.hu webhelyet, akkor a kezdő oldalon ezek a számok fogadnak minket. Ezek ugyan elsőre nem tűnnek vészesnek, de ha hozzávesszük azt a tényt, milyen gyorsan rotálódnak a hirdetések, akkor már kicsit rázósabbá válik a helyzet.
Ezért is fontos, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk az online felületeken megjelenő hirdetéseink szövegének megírására, amelyhez a mai cikkünkben adunk néhány tippet.
Kezdjük rögtön a hirdetés címével!
Nemrégiben futottunk bele egy nagyvállalat hirdetésébe, amelyben hálózatszámítási munkatársat kerestek. Hogy ez mit takar pontosan? Ez egy kezdő villamosmérnöki pozíció kevésbé ismert megnevezése, amelynek a használata megbosszulta önmagát, mivel a hirdetésre összvissz három jelentkezés érkezett, és közülük egyik sem volt alkalmas a pozícióra.
Ezzel a példával szerettük volna illusztrálni azt, hogy a hirdetés címének meghatározásánál kiemelt jelentőséggel bír, hogy mindenki számára érthető legyen. Emellett pedig ügyelnünk kell még arra is, hogy a megnevezés összhangban legyen a hirdetés szövegével, és eléggé figyelemfelkeltő legyen a célközönség számára.
Mellőzzük a sablonos kifejezéseket a szövegben!
Sajnos még ma is számtalan álláshirdetésben látunk olyan sablonos kifejezéseket, hogy családbarát munkahely vagy változatos munkakör. Ezeket a szófordulatokat jobb, ha minél előbb elfelejtjük, mivel mára már teljesen elveszítették a jelentésük értékét. Próbáljuk meg e helyett inkább néhány konkrét példán keresztül bemutatni a vállalati kultúrát, és hitelessé tenni a hirdetést a kollégákról készült egyik csapatfotóval!
Emellett fontos még, hogy pontosan fogalmazzuk meg, kit is keresünk, és emeljük ki azokat az előnyöket, amelyek megkülönböztetik ezt a pozíciót a versenytársak által meghirdetett munkaköröktől.
Ami pedig a szöveg hosszát illeti, fontos, hogy ne regényt írjunk, mivel a legtöbb jelentkező úgyis a telefonjáról fogja elolvasni a hirdetést.
A mit kínálunk részbe írjuk bele a konkrét fizetést!
A statisztikák azt mutatják, hogy azok a hirdetések, amelyekben szerepel némi információ a bérezésről, másfélszer több jelentkezőt vonzanak be. Ennek ellenére a hazai álláshirdetések 95 százalékában még mindig csak a versenyképes fizetés kifejezéssel találkozhatunk.
De a legtöbb jelentkezőnek egyébként nem csupán a fizetés számít. Ezért ebbe a szekcióba érdemes azt is belefoglalni például, hogy az állást betöltő személy a legújabb gyártási technológiákkal ismerkedhet meg, illetve, hogy komoly szakmai fejlődésen mehet keresztül. A lényeg, hogy ne legyünk sablonosak!
- 2024.11.13A legnagyobb probléma az ember? HR és Bérszámfejtés 2025 | 2024.11.13. Fluktuációcsökkentés, jogi megfelelés, bérstruktúrák optimalizálása – készítse fel vállalatát a jövő HR kihívásaira! Csatlakozzon ingyenes webináriumunkhoz, és ismerje meg a jól működő HR stratégiákat! Részletek Jegyek
- 2024.11.15CSR HUNGARY SUMMIT’24 2024.11.15. Gundel Palota A CSR Hungary konferenciák 2006-tól a CSR Hungary vállalati felelősség és fenntarthatóság döntéshozóinak vezető szakmai rendezvényei. Ahol jó lenni! Ahol jó fejlődni! Elmélet és valóság együtt! ESG, CSRD, CSR, fenntarthatóság... KATTINTSON, REGISZTRÁLJON Részletek Jegyek
- 2024.11.15Így számolhatjuk fel közösen a bérszakadékot! Gyere el és ismerd meg, mit tehetünk közösen a nemek közötti munkaerőpiaci egyenlőség megteremtéséért! Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részletek Jegyek
- 2024.11.192024.11.19–12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
A halál nem tabu - beszéljünk róla! címmel idén is országos edukációs kampányt indít az öt országos temetkezési szervezet a közelgő halottak... Teljes cikk
Két egészségügyi intézményt érintő, félmilliárd forintot meghaladó kárértékű csalássorozat ügyében több mint ötven gyanúsítottat... Teljes cikk
Nehéz kontrollálni a mai világban a minket érő ingeráradatot, ezért embert próbáló feladat mentálisan erősnek maradni. Ebben próbál segíteni a... Teljes cikk
- Ki lesz Magyar Péter asszisztense? - az állásra ma estig lehet jelentkezni 4 hónapja
- Előkészítő mérnök 4 hónapja
- Service Desk munkatárs 4 hónapja
- Fejlesztő pedagógus 4 hónapja
- Autóbuszvezető 4 hónapja
- Raktárvezető 4 hónapja
- Áruházvezető 4 hónapja
- Pénzügyi tanácsadó 4 hónapja
- tehergépjármű-vezető 4 hónapja
- projektkoordinátor 4 hónapja
- értékesítési vezető 4 hónapja