Útmutató a sikeres álláshirdetés megírásához
Eddig sem volt könnyű megtalálni és megnyerni a tehetségeket a munkaerőpiacon. Manapság azonban ez kifejezetten nehéz feladattá vált, mivel ezek a szakemberek lehetőségek tömkelege közül válogathatnak.
97 hirdetés, 12 hirdető - ha megnyitjuk a balatonfuredallas.hu webhelyet, akkor a kezdő oldalon ezek a számok fogadnak minket. Ezek ugyan elsőre nem tűnnek vészesnek, de ha hozzávesszük azt a tényt, milyen gyorsan rotálódnak a hirdetések, akkor már kicsit rázósabbá válik a helyzet.
Ezért is fontos, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk az online felületeken megjelenő hirdetéseink szövegének megírására, amelyhez a mai cikkünkben adunk néhány tippet.
Kezdjük rögtön a hirdetés címével!
Nemrégiben futottunk bele egy nagyvállalat hirdetésébe, amelyben hálózatszámítási munkatársat kerestek. Hogy ez mit takar pontosan? Ez egy kezdő villamosmérnöki pozíció kevésbé ismert megnevezése, amelynek a használata megbosszulta önmagát, mivel a hirdetésre összvissz három jelentkezés érkezett, és közülük egyik sem volt alkalmas a pozícióra.
Ezzel a példával szerettük volna illusztrálni azt, hogy a hirdetés címének meghatározásánál kiemelt jelentőséggel bír, hogy mindenki számára érthető legyen. Emellett pedig ügyelnünk kell még arra is, hogy a megnevezés összhangban legyen a hirdetés szövegével, és eléggé figyelemfelkeltő legyen a célközönség számára.
Mellőzzük a sablonos kifejezéseket a szövegben!
Sajnos még ma is számtalan álláshirdetésben látunk olyan sablonos kifejezéseket, hogy családbarát munkahely vagy változatos munkakör. Ezeket a szófordulatokat jobb, ha minél előbb elfelejtjük, mivel mára már teljesen elveszítették a jelentésük értékét. Próbáljuk meg e helyett inkább néhány konkrét példán keresztül bemutatni a vállalati kultúrát, és hitelessé tenni a hirdetést a kollégákról készült egyik csapatfotóval!
Emellett fontos még, hogy pontosan fogalmazzuk meg, kit is keresünk, és emeljük ki azokat az előnyöket, amelyek megkülönböztetik ezt a pozíciót a versenytársak által meghirdetett munkaköröktől.
Ami pedig a szöveg hosszát illeti, fontos, hogy ne regényt írjunk, mivel a legtöbb jelentkező úgyis a telefonjáról fogja elolvasni a hirdetést.
A mit kínálunk részbe írjuk bele a konkrét fizetést!
A statisztikák azt mutatják, hogy azok a hirdetések, amelyekben szerepel némi információ a bérezésről, másfélszer több jelentkezőt vonzanak be. Ennek ellenére a hazai álláshirdetések 95 százalékában még mindig csak a versenyképes fizetés kifejezéssel találkozhatunk.
De a legtöbb jelentkezőnek egyébként nem csupán a fizetés számít. Ezért ebbe a szekcióba érdemes azt is belefoglalni például, hogy az állást betöltő személy a legújabb gyártási technológiákkal ismerkedhet meg, illetve, hogy komoly szakmai fejlődésen mehet keresztül. A lényeg, hogy ne legyünk sablonosak!
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk
Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk
Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk
- PPC Audit: hogyan hozd ki a maximumot a hirdetéseidből? 3 hónapja
- Tegyen szert megbízható és tapasztalt munkaerőre a nyugdíjas foglalkoztatással! 3 hónapja
- Megvan a tökéletes állás introvertált embereknek 4 hónapja
- Google Ads kampány indítása – Útmutató a sikeres hirdetésekhez 4 hónapja
- A készenlét fontos tudnivalói 6 hónapja
- A használt autók eladása nem feltétlenül nehézkes 8 hónapja
- JOee Teszt sokadik -20240222 9 hónapja
- Az AI miatt egyre több az átverős álláshirdetés - Így vegyük észre, ha csalásról van szó 10 hónapja
- Álláshirdetés 10 hónapja
- Ki lesz Magyar Péter asszisztense? - az állásra ma estig lehet jelentkezni 12 hónapja
- Előkészítő mérnök 12 hónapja