Üzleti előnyt jelent, ha egy vállalat stratégiai szinten kezeli a társadalmi felelősségvállalást
A magyar vállalatok működését is egyre inkább meghatározza a környezeti és szociális fenntarthatóság melletti elköteleződés. Fokozottan előtérbe kerül az a nemzetközi és immár hazai tendencia, hogy a cégek a korábbi szigetszerű tevékenységek helyett átfogó szemlélettel, stratégiai szinten kezelik a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás témakörét. Nincs is igazán más útjuk, hiszen egyrészt a törvényi szabályozás, másrészt az üzleti és munkavállalói elvárások is egyre inkább ebbe az irányba hatnak. Ennek ellenére az erre szánt erőforrás korlátozott, noha a stratégiai szinten megvalósított CSR kulcsfontosságú mind a vállalati kultúra, mind a szervezetfejlesztés és a HR funkciók erősítésében – hívja fel a figyelmet Sáfrány Lilla, a WHC Csoport HR vezetője.

Ugyan a hazai cégek felismerik a társadalmi felelősségvállalás üzleti szerepének erősödését, döntő többségük mégsem integrálja CSR és/vagy fenntarthatósági (ESG) törekvéseit a vállalati stratégiába. „A versenyképesség megőrzése érdekében a munkáltatók nem hagyhatják figyelmen kívül a CSR üzleti jelentőségét: egyrészt az egyre szigorúbb törvényi előírások, másrészt az érdekcsoportjaik igényei is lépésre kényszerítik őket. Választási helyzetben például egy álláskereső – generációtól függetlenül –nagyobb valószínűséggel dönt egy társadalmi ügyeket is támogató, angol szakkifejezéssel purposeful, cég mellett” – magyarázza Sáfrány Lilla, a WHC Csoport HR vezetője.
Sáfrány Lilla HR vezető, WHC Csoport
Az anyagi ráfordításnál többet nyom a latban a tudatosság
A WHC Csoport és a Scale Impact hazai vállalatok HR vezetőinek bevonásával készült kutatása szintén arra világított rá, hogy a cégek még mindig csak korlátozott erőforrást biztosítanak a CSR-tevékenységre. A megkérdezettek közel fele mindössze havi néhány órát és csak elenyésző összeget fordít erre a területre. „Azt azonban fontos hozzátenni, hogy az anyagi támogatásnál sokkal többet számít a tudatosság: ha következetesen teszünk lépéseket a vállalásaink teljesítéséért, nemcsak, hogy hosszú távon sokkal jelentősebb hatást érhetünk el, de hozzájárulhatunk a vállalati közösség erősítéséhez is” – teszi hozzá Sáfrány Lilla.
A WHC futócsapata a rászoruló gyermekekért állt rajthoz a Vivicittán
Az önkénteskedés közösségformáló ereje mellett pedig nem elhanyagolható az a tény sem, hogy ezek a programok a munkavállalók mentális jólétére is pozitív hatást gyakorolnak: „Negyedévente mérjük kollégáink elkötelezettségét és a felmérések egyértelműen rávilágítanak a CSR-tevékenységek megtartó erejére. Munkatársaink a visszajelzésekben gyakran megemlítik a különböző karitatív akcióinkat, mint például, amikor álláskeresési támogatással és mentorálással segítettük az Ukrajnából érkező menekülteket” – említi példaként Sáfrány Lilla.
A sikeres CSR-stratégia kulcsa: hosszú távra tervezés és hitelesség
A szakember kiemelte: egy CSR-stratégia csak akkor lehet hiteles, ha hosszú távra szól és tényleges támogatást nyújt a vállalat profiljának és víziójának megfelelően. Ennek szellemében a WHC Csoport kiemelt figyelmet fordít a hátrányos helyzetű gyermekek támogatására: „Fontosnak tartjuk, hogy egészen gyermekkortól kezdve lehetőséget teremtsünk számukra egy jobb életre, és ezzel együtt a későbbiekben megkönnyítsük a munkaerőpiacra való integrációjukat. Nem csak az a célunk, hogy összekössük a munkaerőpiac szereplőit hanem, hogy annak is esélyt adjunk, aki a körülményeiből adódóan hátrányból indul. A víziónkat pedig a gyakorlatban is megvalósítjuk: a közelmúltban stratégiai megállapodást kötöttünk a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel. Közös missziónk az esély- és értékteremtés, amelyhez a szakértelmünket is nyújtjuk, hiszen teljes körű HR támogatással segítjük a segélyszervezet munkáját” – tette hozzá a partnerség kapcsán Sáfrány Lilla.
A debreceni csapat önkéntesei helyben támogatják a segélyszervezet munkáját
A WHC Csoport és az Ökumenikus Segélyszervezet együttműködése nem új keletű, hiszen a HR szolgáltató nagyvállalat eddig is számos alkalommal vett részt a segélyszervezet munkájában: partnerként támogatták a Folytatási Alapot a rászoruló családok segítéséért, csatlakoztak az Iskolakezdés együtt! segélyakció népszerűsítéséhez, az Egy doboz szeretet segélyakció keretén belül pedig nagy számú adománnyal járulnak hozzá évek óta a rászoruló családok karácsonyához.
„Együttműködésünk jól mutatja, hogy a vállalati CSR aktivitás kibontakozásához, és a társadalmi hatás megsokszorozásához mennyire fontos egy stratégiai partner. A WHC Csoport apró lépésekkel, mikro aktivitásokkal kezdte az Ökumenikus Segélyszervezettel folytatott együttműködését, melyet a közelmúltban kötött átfogó megállapodásunkkal emeltünk magasabb szintre.” – zárta gondolatait Sáfrány Lilla.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- Startupoknak épít jövőt az EU 4 hete
- Űrrakétát kaptak a jövőhöz – így támogatja az E.ON a gyerekek digitális fejlődését 4 hete
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 1 hónapja
- Ezt a hibát ne kövesd el generációs témában: itt a friss kutatás 1 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 1 hónapja
- Újraírják az MI-stratégiát – már óvodától tanítani kell a mesterséges intelligenciát 1 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja
- Munkahelyi szexuális zaklatás: nem a főnök a leggyakoribb elkövető 2 hónapja
- Munkavállalói jóllétre irányuló pályázatot írtak ki, 4 millió forintot kap a nyertes 2 hónapja
- Felmérés: A DEI programok csökkentése hatással van a nők munkahelyi viselkedésére és karrierterveire 2 hónapja
- Valódi tapasztalat, valódi kihívások - Már két hónapja fut a Market KarrierÉpítő gyakornoki program 2 hónapja