Megjelent: 2 éve

Vezetőként sem hátrány a három kisgyermek - a Praktiker HR vezetőjének egy napja

Márton Katalin idén év elején lett, 20 év után újra, a Praktiker HR vezetője. Élete azóta sokat változott, hiszen közben három kisgyermek anyukája is lett. Vezetőként is szívesen része az áruházi létnek, így a héten több napját is valamelyik áruházban kezdi és fejezi be. Hiszi, hogy egy stratégiailag és operatívan is jól összerakott, transzparens HR tevékenységet úgy lehet működtetni, ha a HR team minden tagja belső influencerként tevékenykedik.

Amikor 20 éve a Praktiker HR vezetője voltam, akkor fél 7-kor keltem, és egy jó kis „gondolatösszeszedős” kávézással indítottam. Mostanában 5:00-kor kelek, és sietve kávézok, miközben előkészítem a 3 gyerek kakaóját, 3 féle reggelit, ugyanennyi uzsonnát, stb. Régen, amíg bömbölt reggelente a kocsiban valamelyik napindító zene, addig mostanában ez csak azután történik meg, hogy vagy a 2 kisiskolást vagy az ovist elviszem reggel (akit nem én, őt/őket a férjem viszi - elég rugalmasan tudjuk egyeztetni, mikor, ki, kit visz), és indulhat a reggeli telefonos egyeztetés a kollégákkal.

A hét elején általában a központban kezdek, viszont a hét második felétől valamelyik áruházunkban indítom és zárom a napot.

Amíg 20 éve folymatosan napi 16 órákat dolgoztam, addig ma már jelentősen kevesebbet vagyok fizikailag az irodában, viszont esténként, miután a gyerekek elaludtak, sokszor jól is esik 1,5-2 órát nyugiban megválaszolni leveleket, elkészíteni egy prezentációt, stb. Ám magamon érzem azt a kimutatható tényt is, hogy amióta anya vagyok, sokkal strukturáltabban és koncentráltabban végzem a munkámat, mint még amikor a nagyvárosi szinglik jófajta életét éltem és akár 1-2 hetet is kihúztam pár óra éjjeli alvással.

Ha tehetném, folyamatosan az áruházban, az áruházi forgatagban folytatnám le az összes meetinget, és ott sem a tárgyalóban, hanem a szépen berendezett eladótér valamelyik kerti szettjében. Ez nem változott: első Praktikeres koromban is szívesen voltam részese az áruházi létnek.

Persze, a különböző megbeszélések, és a központi HR csapat irányítási feladatai rendszeresen a központba szólítanak - ám amit csak lehet digitalizált formában működtetni, azt nem feltétlenül az irodából teszem.

Márton KatalinFizikailag és az online közösségi térben is jelen kell lennünk a munkatársaink életében.
Hiszem, hogy egy stratégiailag és operatívan is jól összerakott, transzparens HR tevékenységet úgy lehet működtetni, ha a HR team minden tagja belső influencerként tevékenykedik, és ehhez fizikailag és az online közösségi térben is jelen kell lennünk a munkatársaink életében.

Szerencsés vagyok, hogy nagyon sok olyan kollégával dolgozhatok együtt, akikkel annak idején is együtt húztuk a Praktiker szekerét, elképesztő tapasztalatot és élményhalmazt szerezve az akkori időszakból: a 20 évvel ezelőtti együtt-küzdések, mára sok más cégnél szerzett más jellegű tapasztalattal kiegészülve, érettebb (bár már akkoriban is azt gondoltuk persze magunkról) vezetőként dolgozunk.

Márton KatalinNálunk a 48 százalék férfi, 52 százalék nő arány nagyjából a vezetői teamben is érvényesül.
Itt, nálunk tényleg jó dolgozni, jó lenni: a mindennapi kreativitás lehetősége és emberközpontú közeg tagadhatatlanul Karl-Heinz Keth ügyvezetőnk személyének köszönhető, aki pont 20 éve irányítja sikerrel a céget.

Az ő érdeme, hogy nálunk a 48% férfi, 52% nő arány nagyjából a vezetői teamben is érvényesül, ahol nem hátrány, hogy 3 kisgyermek édesanyjaként vagyok jelen. Támogatja minden olyan HR tevékenységünket, akciónkat, amelyek a családok, édesanyák jól-létét érintik, és ilyen háttérrel alkottunk idén sok kicsit és sok nagyot arra, hogy az az erős szociális háló, amely a meglévő munkatársainkat körülöleli a Praktiker-családnál, az még szervezettebb, tudatosabb és széleskörűbb legyen.

A családom is igazi "praktikercsalád": a gyerekek gyakran és szívesen jönnek velem egy-egy hétvégi áruházlátogatásra is, ha éppen például egy karrier-napot tartunk.

Márton KatalinA hét több napját valamelyik áruházban kezdi és fejezi be.
Szerencsés vagyok, hogy itt és most lehetek újra, a szakmámat szívvel-lélekkel végezhetem - minden adott ehhez.

És mindezt úgy, hogy a férjemmel tökéletes összhangban (és a nagyszülők hathatós segítségével) működtetjük a hétköznapokat: a munka és a gyerekek késő délutáni „összeszedése” mellett még egy közepes bevásárlás is belefér, ami után együtt koordináljuk le a 3 gyerek lecke-másnapi bepakolás-vacsora-altatás komplett programját.

20 éve is megvolt a szív és a lélek, de a bevásárlókosaramban akkor még csak jófajta bor, sajt és olivabogyó volt. Itt és így lett kerek az életem.

  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A HR vezető egy napja: Oltea Ceraceanu - Coca-Cola HBC Magyarország

“A valós kép bemutatása érdekében kétféle napomat mutatnám be: hogyan telik egy viszonylag egyszerű nap, ugyanakkor arról is érdemes szót ejteni,... Teljes cikk

„A bevonó, felhatalmazó, bizalmon alapuló vezetésé a jövő” - Schmidt Andrea, a Siemens Zrt. HR vezetője

Hosszú távon is marad a heti 2-3 nap home office, amire nagyon várják a részletes jogi szabályozást. A COVID helyzet mélyvíz volt a frissen kinevezett... Teljes cikk

Hogyan lesz a HR támogatóból stratéga? - business as usual (2.)

Sok középvezető szerint a HR csak „back office” és „support” számukra - írja Rátkai Balázs, a Delta Csoport HR vezetője a HR szakma... Teljes cikk