Vigyázat, megváltozott az okmányokkal kapcsolatos ügyintézés menete is!
Új munkarendben dolgoznak az igazgatásrendészeti szolgálati ágban a koronavírus-járvány miatt kihirdetett veszélyhelyet visszavonásáig - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata. A Magyarország területén hatályos, március 12-e után lejáró hivatalos okmányok a veszélyhelyzet megszűnése után 15 napig érvényesek.
Egyedi ügyintézéshez időpontot kell kérni telefonon, az ügyfélfogadás megkezdése előtt pedig nyilatkozni kell arról, hogy az ügyfél az elmúlt 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, találkozott-e fertőzöttel vagy fertőzöttel érintkezővel. Ha igen, félbe kell szakítani az ügyfélfogadást, és értesíteni kell az illetékes hatóságot - írták.
Tudatták azt is, hogy az elkészült okmányokat, biztonsági okmányokat - a helyszíni azonnali bejegyzésen alapulók kivételével - postai úton küldik ki az engedélyes természetes és jogi személyeknek is.
A Magyarország területén hatályos, március 12-e után lejáró hivatalos okmányok a veszélyhelyzet megszűnése után 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását csak akkor kell kezdeményezni. Ez vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok, például egészségügyi igazolások érvényességére is - közölték.
Az ORFK arra kéri az állampolgárokat, hogy hatósági ügyeiket kizárólag elektronikusan intézzék, ha az elmúlt 14 napban külföldön tartózkodtak, érintkeztek fertőzöttel vagy olyan emberrel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra, valamint ha láz és koronavírus-fertőzés jeleit érzékelte, érzékeli magát. Hozzátették: tünetek nélkül is csak szükség esetén keressék fel a hivatalokat.
Az ügyfélkapuval rendelkezők az eljáráshoz kapcsolódó beadványukat elektronikus űrlap - ÁNYK vagy inNOVA űrlap, e-papír - alkalmazásával, ügyfélkapus azonosítást követően küldjék meg. Cégek esetében - az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény alapján - kötelező a cégkapus azonosítást követő elektronikus ügyintézés - olvasható a közleményben.
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályok a www.police.hu/hu/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes linken érhetők el.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A bátonyterenyei SungEel HiTech Hungary Kft. akkumulátor-feldolgozó üzem több dolgozójánál határérték feletti nikkelszennyezést mutattak ki –... Teljes cikk
Gyakran felmerülő helyzet, hogy a munkavállaló munkaidő alatt szeretne egyébként munkavégzésre alkalmas állapotban nem kötelező orvosi... Teljes cikk
2024-ben 75 ember indult el úgy reggel munkába, hogy már soha nem tért haza a családjához, mert elhunyt munkahelyi balesetben. A Munkahelyi biztonság... Teljes cikk