Megjelent: 1 éve

Viharkárok: a beázástól, a villámcsapástól és a jégveréstől tartunk leginkább

Videós kárrendezéssel gyorsítja folyamatait az Union Biztosító

Hosszú távon trendszerűen növekszik a viharos napok száma Magyarországon, ezzel párhuzamosan fokozatosan nő a viharkárok gyakorisága is. Az UNION júliusban lefolytatott országos felmérésben a megkérdezettek 26 százalékával történt már viharkár az elmúlt öt év során. Ezek 20 százalékában a kárérték meghaladta a 100 ezer forintot - ebben az esetben a biztosítók általában helyszíni szemlét írnak elő, ám egyre több biztosító ügyfele élhet ilyenkor a videós kárrendezés lehetőségével is, ami jelentősen gyorsítja a kárrendezés folyamatát.

Az UNION felméréséből kiderült, hogy a lakások tulajdonosai a viharkárok közül a villámcsapást tartják a legproblémásabbnak: a válaszadók 57 százaléka tart ettől a kárfajtától. Eközben 51 százaléknyian jelölték be a vihar által megbontott tetőn keresztül történő beázást, 44 százaléknyian pedig a jégverést. A nyílászárón át történő beázáshoz (27%), illetve a farádőléshez (20%) már kisebb mértékű félelem kapcsolódik.

A villámoktól való félelem nem véletlen: az elmúlt években jelentősen megnőtt a villámcsapások okozta károk száma: piaci adatok alapján a tavaly nyári viharszezonban 104 ezer viharkárt jelentettek be, és ezek több mint 40 százalékát okozta ez a természeti jelenség. Ezek többsége nem elsődleges, az épületbe csapó villám okozta károkozás volt, hanem az elektromos vezetékekben keletkező túlfeszültség következményeként fellépő meghibásodás. Ezek gyakorisága azért is igen magas, mert még ma is kevesen védekeznek a túlfeszültség ellen. Túlfeszültségvédős elosztót a lakosság 20-25 százaléka használ. Ezek döntő többsége is legfeljebb a számítógépeket és a szórakoztató elektronikai eszközöket védi, az egyéb háztartási eszközök vagy éppen a klímaberendezés csak elvétve kap ilyen védelmet.

Terjed a videós kárrendezés

A viharok szerencsére többnyire nem okoznak kiemelkedő értékű károkat: a felmérésre érkező válaszok alapján is az látszik, hogy az esetek 80 százalékában az ingatlanban okozott viharkárok mértéke nem haladja meg a 100 ezer forintot. Ilyenkor jobbára telefonos bejelentés alapján, helyszíni szemle nélkül is rendezi a kárt a biztosító.

Az ennél nagyobb károk esetében korábban kizárólag helyszíni szemle nyomán ítéltek meg kártérítést a biztosítók, ami akár hetekkel is hosszabbá tette a kárrendezési folyamatot. Néhány biztosítónál azonban elérhető már a videós kárrendezés, amelyet idén ősztől az UNION Biztosító is alkalmaz majd. Az eljárásnak számos előnye van. A folyamat gyakorlatilag egy egyszerű videóhívás, melynek nyomán a szemlefeldolgozás jelentősen felgyorsul, lehetővé téve, hogy akár tömeges károk esetén is néhány napon belül megérkezzen a kártérítés a károsulthoz.

A videós kárrendezés az eddig összegyűlt tapasztalatok alapján mind jégverés- mind beázásos károk esetén kiválóan alkalmazható, de az üvegtörés és a vezetékes vízkárok esetében is alkalmazni tervezzük - mondta el Őri István Balázs, az UNION Biztosító kárrendezési igazgatója - Várakozásaink szerint ezzel az új eljárással hosszabb távon a lakáskároknak akár 20-30 százalékát is tudjuk majd rendezni.

A videós kárrendezés jól illeszkedik a középkorú és az annál fiatalabb korosztályok szemléletéhez, amit az is mutat, hogy az előzetes felmérés szerint az ügyfelek 65 százaléka nyitott a XXI. századi technológia ily módon történő felhasználására egy-egy kárrendezési folyamatban.
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ahol a monumentális a természetes - Stadion Event - a nagy létszámú rendezvények szakértője

A Stadion Event Kft. már 5 éve, vagyis a kezdetektől a Groupama Aréna kizárólagos catering szolgáltatója. Most, hogy elérkeztek ehhez az... Teljes cikk

AT WORK - Vienna Test System

A HR-t kiszolgáló szoftveres megoldások többségéhez hasonlóan, a kiválasztást támogató alkalmazások egy részére is igaz, hogy a kezdetekben... Teljes cikk

Egyszerű tervezés, hatékony szabadságkezelés

A céges szabadságkezelés sosem egyszerű feladat. A szabadságkérelmek kezelését általában az ügyvezető vagy a pénzügyes munkatárs látja el, mely... Teljes cikk