A munkahelyi önvezérelt tanulással kapcsolatos tévhitek 2017.03.28 Könnyen eshetünk tévhitekbe a felnőttek önvezérelt tanulását illetően. Sokan képzelik el ezt úgy, hogy valaki bezárkózik egy halom könyvvel egy szobába egyedül. A valóságban ez...
Gyakornokként az ARTudásmenedzsmentnél 2017.03.24 Kíváncsi vagy milyen egy e-learninggel foglalkozó cégnél gyakornokoskodni? Érdekelnek az e-learninges folyamatok? Ez a cikk az előbb említetteket foglalja össze...
Önvezérelt tanulás: Empowerment a munkahelyen 2017.03.21 Empowerment: felhatalmazás, az egyén cselekvőképességének erősítése, kibontakoztatása, a belső kapacitások, erőforrások „felszabadítása”, felszínre segítése. (Connie...
Hatékony időgazdálkodás az online tanulásban 2017.03.17 Az idő menedzselése elengedhetetlen a hatékony tanulás érdekében. Nézzünk meg néhány hasznos praktikát, mellyel elháríthatóak az időgazdálkodással kapcsolatos...
Hat tipp e-learning kvízkérdések készítéséhez (II. rész) 2017.03.14 Múlt heti cikkünk folytatásaként három további tanáccsal látunk el minden tananyagfejlesztőt. Használj többféle kérdéstípust! A kérdéstípusok kavalkádjának figyelmen...
Tévhitek a közösségi tanulással kapcsolatban 2017.03.10 Az alábbiakban a leggyakrabban előforduló 5 tévhittel foglalkozunk, melyek a mostanában egyre szélesebb körben elterjedt közösségi tanulást érintik. 1. tévhit: A közösségi...
Hat tipp e-learning kvízkérdések készítéséhez (I. rész) 2017.03.07 Hogyan készítsünk jó e-learning kvízkérdéseket, amelyek egyszerre hasznosak és szórakoztatóak? Kövesd az alábbi pontokat, és lepd meg diákjaid! (Scott Winstead írása) Hogyan...
Hozz létre win-win helyzetet! 2017.03.03 A kifordított tantermi modellt egyre több oktatási intézmény alkalmazza, hiszen valós választ ad napjaink gyermekeinek helyzetére, akik folyamatosan az online térben mozognak. A...
Tervezés a munkamemória szolgálatában (II. rész) 2017.02.28 Az előző alkalommal áttekintettük a hatékony tananyagtervezéshez szükséges pszichológiai hátteret. Most nézzünk három konkrét javaslatot a memóriát támogató...
70:20:10 modell a fejlesztésben 2017.02.24 A 70:20:10 modell a tanulás és fejlesztés területén definiálja a tudás megszerzésének módját és arányait. Eszerint a tudásunk nagy részét tapasztalati úton szerezzük...
Tervezés a munkamemória szolgálatában (I. rész) 2017.02.21 Hogyan támogatja a tanulást a megfelelő design? (Patti Shank, PhD írása) Fejlesztőként fontos, hogy tudd: a képzés vizuális része legalább olyan fontos, mint a szöveges tartalom,...
Interaktív szituációk készítése egyszerűen 2017.02.17 Mai cikkünkben a Lectora 17 Inspire új beépülőjét, a BranchTrack alkalmazást mutatjuk be. A Lectora 17-ben beépülő modulként ezentúl a sikeres (2015-ben a leginnovatívabb új...
A jövő megérkezett (III. rész) 2017.02.14 Cikksorozatunk mai, befejező részében szintén két, nem kevésbé jelentős fogalmat mutatunk be. Gépi tanulás Ez egyfajta mesterséges intelligencia, ami azzal a képességgel...
Reszponzív fejlesztési lehetőségek a Lectora 17-ben 2017.02.10 A Lectora 17-ben számos funkció segíti a reszponzív (minden eszközön optimális megjelenést biztosító) fejlesztést. Meglévő anyagok konvertálása reszponzívvá – Nincs...
A jövő megérkezett (II. rész) 2017.02.07 Cikksorozatunkban a 2017-ben mindenképp ismerendő kifejezésekre adunk könnyen értelmezhető, egyszerű magyarázatokat. Chat-bot A chat-bot egy program, szabályok és mesterséges...
A Lectora 17 új funkciói 2017.02.02 A Trivantis 2016. december 9-én jelentette meg a Lectora legújabb verzióját, a Lectora 17-et. A továbbiakban rövid áttekintést adunk az újdonságokról. Seamless Play publikálás...
A jövő megérkezett (I. rész) 2017.02.01 Háromrészes sorozatunkban bemutatjuk azokat a legfontosabb, e-learninghez kapcsolódó szakkifejezéseket, melyeket 2017-ben mindenképp érdemes ismerni! A technológia hihetetlen ütemben...
Eszközök a virtuális osztályteremben 2016.12.20 A virtuális osztályterem könnyebben elérhető, mint gondolnád! A továbbiakban néhány mindenki számára elérhető virtuális eszközt mutatunk be a KhanAkademy...
Személyre szabott e-learning - tippek és trükkök 2016.10.27 Az online képzések résztvevőinek céljai és kihívásai gyakorta nagyban hasonlítanak. Mindenki a használható és megbízható tudás megszerzésére törekszik, mely jól alkalmazható a...
Online tanulás 2016 után — vajon milyen lesz a jövő tipikus tanulója? 2016.10.24 Az alábbiakban azzal foglalkozunk, hogy milyenek is lehetnek az Y generáció tagjai, akik hamarosan a legnagyobb létszámú résztvevők lesznek a vállalati képzéseken. Az Y...
Hogyan lehetnek a segítségünkre a Facebook csoportok az online tanulás során? 2016.10.17 A Facebook az egyik leghíresebb közösségi oldal. Emberek milliói használják napi rendszerességgel, hogy beszélhessenek a barátaikkal, reklámozhassanak és megoszthassák a legfrissebb...
Milyen módszerekkel könnyíthetjük meg az online beszélgetések lebonyolítását? 2016.10.13 Az online megbeszélések során a visszajelzések valósággal áramlanak. A tanulóknak lehetőségük van arra, hogy kapcsolatba lépjenek a társaikkal és tapasztalatokat...
Snapchat a vállalati képzések világában 2016.10.10 Napjainkban a technológiai megoldások hihetetlenül gyorsan változnak. Nagyobb szoftverek esetén nem ritka, hogy mire a megvásárolt termék ténylegesen bevezetésre kerül...
A rövid videók alkalmazása a vállalati képzéseken 2016.10.06 A különféle közösségi felületek és alkalmazások folyamatos versenyben állnak egymással, melynek köszönhetően hétről hétre igyekeznek új funkciókkal előrukkolni a...
Milyen alkalmazások és weboldalak lehetnek a tanulók segítségére az online tanulási folyamat során? 2016.10.06 Az online tanulás segítésére kiválóan alkalmasak a különböző mobil alkalmazások és weboldalak, hiszen képesek a hagyományos és az online tanulási módszerek...
5 tanulási technika a virtuális osztályteremben 2016.08.12 Előző cikkünkben a virtuális és a valóságos osztálytermek előnyeit hasonlítottuk össze. Ide kattintva meg is tekintheted. Szintén ezen a témán továbbhaladva a mostani...
Mitől jobb egy virtuális osztályterem, mint egy valódi? 2016.08.09 Azok a diákok, akik online vizsgákat tesznek 9%-kal jobban teljesítenek, mint azok, akik ezt az egyetemek termein belül végzik. Ezt az eredményt az SRI International 12...
Ingyenes tartalmak a Trivantis oldalán 2016.06.29 A keményen dolgozó e-learning fejlesztőknek, néha szükségük van egy kis szusszanásnyi szünetre.Szeretnek magukkal ragadó és megnyerő e-learninget készíteni a...
Füles - Ingyenes Tab Interakciós Templatek 2016.06.20 Ahogy egy korábbi cikkünkben ígértük, mutatunk nektek néhány ingyenesen használható templat-et. Íme a lista, szemezgess belőle bátran! PowerPoint Tab Interakciós Templatek ...
Mikro leckék mérlegen II. - Hátrányok 2016.06.10 Előző cikkünkben a micro learning előnyeit vizsgáltuk. Most bemutatjuk az esetleges hátrányokat is: Nem alkalmas komplex feladatok bemutatására és készségek...